Consegne e notizie sugli A380


Cesare.Caldi

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Ma le Major Americane non ci pensano ad ordinarlo?
Le americane hanno quasi tutte scampato il fallimento negli scorsi anni e si sono riuscite a salvare solo con varie fusioni, al momento anche se le loro flotte avrebbero bisogno di essere svecchiate non penso abbiano soldi da investire per nuovi aerei.
 

kenyaprince

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Le americane hanno quasi tutte scampato il fallimento negli scorsi anni e si sono riuscite a salvare solo con varie fusioni, al momento anche se le loro flotte avrebbero bisogno di essere svecchiate non penso abbiano soldi da investire per nuovi aerei.
infatti nessuna sta rinnovando la flotta :clown:
Ordini confermati

United-Continental : 2 B777 + 25 A350 + 40-B787 + 41 B737
Us Airways : 22 A350 + 18 A330 + 27 A321 + 40 A320 + 3 A319 + 23 E190
AA : 7 B777 + 42 B787 + 7 B777 + 67 B737
Delta : 18 B787 + 2 A320 + 5 A319 (l'unica che non ha investito molto in rinnovo)

Da notare come si orientino verso macchine che non hanno la capacità massima disponibile sul mercato perché il territorio americano è grande e solitamente le compagnie operano da più "hub" o basi non come in Europa che i paesi sono mediamente più piccoli e con operazioni che si concentrano in un unico aeroporto per Paese.
 
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Cesare.Caldi

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Gli ordini di A350 e 787 per me sono ancora un libro dei sogni speriamo tra un rinvio e l'altro di iniziare presto a vedere qualche consegna...
 

kenyaprince

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Gli ordini di A350 e 787 per me sono ancora un libro dei sogni speriamo tra un rinvio e l'altro di iniziare presto a vedere qualche consegna...
Solo per dire che i piani di rinnovo flotta ci sono eccome. E ho postato solo gli ordini fermi : poi ci sono le opzioni che si vedrà se verranno esercitate. I 787 e i 350 sono in consegna dal 2014 per quanto riguarda le compagnie postate.
 

Farfallina

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infatti nessuna sta rinnovando la flotta :clown:
Ordini confermati

United-Continental : 2-B777 + 25-A350 + 40-B787 + 41-B737
Us Airways : 22-A350 + 18-A330 + 27-A321 + 40-A320 + 3-A319 + 23-E190
AA : 7-B777 + 42-B787 + 7-B777 + 67-B737
Delta : 18-B787 + 2-A320 + 5-A319 (l'unica che non ha investito molto in rinnovo)

Da notare come si orientino verso macchine che non hanno la capacità massima disponibile sul mercato perché il territorio americano è grande e solitamente le compagnie operano da più "hub" o basi non come in Europa che i paesi sono mediamente più piccoli e con operazioni che si concentrano in un unico aeroporto per Paese.
Non avrei pensato che US Airways fosse quella con più ordini in portafoglio!
 

belumosi

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MAS A380 seating configuration

By Will Horton on November 1, 2010 3:38 PM | Permalink | Comments (4) | TrackBacks (0) |ShareThis

Configurations of in-service A380s as well as MAS' expected configuration.

While poking around the MAS website I stumbled upon the carrier's configuration for its A380, a nifty find considering its first bird is not due until April 2012 and airlines have so far liked to keep their configurations closely-held.

MAS will seat 420 in economy (the same as Lufthansa), 26 in its new premium economy, 54 in business, and 8 in first for a grand total of 508.p

Location, location, location
MAS says economy will be split between the lower and upper deck. Premium economy will be on the upper deck, business on the upper deck, and first class on the lower deck.

We can reasonably expect first class to occupy the first zone (between the two main entry doors) on the lower deck and economy to fill the rest. But that will leave a small section of economy seats left for the upper deck, creating a small, intimate economy cabin like that found on the upper deck of some 747s.

It seems logical to place that small cabin at the back of the upper deck where the rear stairs will connect it with the rest of economy. I can't see MAS wanting to sandwich business class, so business could presumably start at the front of the upper deck, leaving premium economy to be in the middle.

What does this all mean?
The 5 carriers currently operating A380s have an average of 495 seats, so MAS is at the upper end. The two newest A380 operators, Air France and Lufthansa, had large configurations: 538 for Air France and 526 for Lufthansa.

As the A380 becomes more standard and its allure dies down, we'll continue to see the aircraft shift from an all bells and whistles aircraft to a practical piece of machinery that can haul a lot of passengers. Eventually, Air Austral will operate the aircraft with 840 seats. Before then, Korean Air has promised its A380 will be in the least dense configuration yet.

First class
There have not been huge discrepancies yet with the number of first class seats and Malaysia Airlines, with Lufthansa, will have the least number of first class seats. Malaysia's 9 seats will be suites with a seat that converts to a full-flat bed, a 23" LCD PTV, a guest seat, and dining table. There will also be mood lighting.

Business
MAS sets a new benchmark for the least number of business seats at 54. Previously Singapore had the least with 60 seats. MAS' 54 seats will have a 75" pitch in a 2-2-2 configuration with a 17" LCD PTV. There's also mood lighting in this cabin.

Premium economy
MAS becomes the second carrier to feature premium economy, a cabin that has grown in popular with corporate travelers no longer permitted to fly business while economy passengers look for a more comfortable cabin without going to business.

Qantas, the first carrier to have premium economy on the A380, will feature more premium economy seats on its next batch of A380s and will also retrofit its 747-400s to have premium economy. Elsewhere in the Oceania region Air New Zealand and V Australia prominently feature premium economy, with V Australia saying during its launch that premium economy would be its best-selling cabin.

Economy
Finally, in economy MAS has the second highest number of seats along with Lufthansa.

IFE
Although MAS' new A330-300s and 737-800s will have the Panasonic XSeries IFE, the A380 will have the Android-based Thales TopSeries, which includes a USB media player, e-books, and very interestingly, 3D games.

You may recall MAS considering offering the iPad as IFE on some flights, but likely not on the A380.

Before we come close to seeing MAS accept its first A380, China Southern and Korean Air will place into service their A380s, which we do not yet know the configuration of. As they say, watch this space.

http://www.flightglobal.com/blogs/asian-skies/2010/11/a-look-at-the-mas-a380-seating.html
 

AZ209

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24 Ottobre 2006
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Londra.
DATE:02/11/10
SOURCE:Air Transport Intelligence news
A380 needs to carry more cargo: Cathay
By Siva Govindasamy

The Airbus A380 may need to be able to carry more cargo if it is to become a viable option for a future Cathay Pacific Airways large-sized aircraft order.
The Hong Kong-based carrier derives around 30% of its revenues from the cargo business during a good year, and it was a mainstay for the company during a crisis like the SARS epidemic in 2004, says Cathay's chief operating officer John Slosar.
"We like aircraft that can have both good passenger and cargo loads. The [Airbus] A330 does that, and the [Boeing] 777-300ER carries a lot of cargo as well," says Slosar.
"In the A380, it is not possible to carry a lot of cargo due to the design. That means that if we operate that aircraft, we have to earn a lot more revenue from the passenger business and not the cargo business. But the cargo business is important for us - it really supported Cathay during SARS, for example."
Airbus and Boeing, which manufactures the 747-8 that competes with the A380 in the large airliner market, have been pushing the Oneworld alliance member to make an order to replace its 21 Boeing 747-400s and 11 Airbus A340-300s.
Industry sources say that Cathay is pushing Airbus to develop a stretched version of the A380, which would fit its cargo and passenger requirements, before it commits to the aircraft. The airline has ordered 10 747-8 freighters, which it feels suit its cargo business, but it remains undecided about the passenger variant.
Slosar says that most of Cathay's 747-400s and A340s will be retired over the next five years as they are "not that efficient" anymore. The airline's order book includes 18 Boeing 777-300ERs and 30 Airbus A350-900s that will be delivered over the next decade, and he says that these are sufficient for its immediate long-haul plans requirements.
 

Dancrane

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10 Febbraio 2008
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Milano
Ah ecco dicevo io! ...certo però sarebbe stato "particolare"! (però perché su foto di altri 380 in assemblamento non era di quel colore?!)
Grazie per la risposta.
Se fai un'adeguata ricerca vedrai che, in fase di ASSEMBLAGGIO, non è assolutamente una novità il radome rosso.
 

rick@BCN

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19 Giugno 2007
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Dubai, UAE
A380 in Egitto

Per tutti gli interessati o per chi si troverà in loco nei giorni giusti, volevo informare che abbiamo previsto un Tour dell'Egitto con l'A380 MSN4 di Airbus. Per la precisione l'aereo sarà a Sharm el Sheik per il salone dedicato all'aviazione d'affari AVEX dal 6 al 9 Novembre. Il 9 pomeriggio si sposterà al Cairo per effettuare dei test di compatibilità aeroportuale al nuovo Terminal 3. Il 10 è previsto un sorvolo delle Piramidi in tarda mattinata e un rientro all'aeroporto del Cairo da dove partirà definitivamente nel pomeriggio.

Chiunque si trovi nei paraggi puo' fare un po' di spotting del big boy in 2 "nuovi" aeroporti.
 

malpensante

Bannato
6 Novembre 2005
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0
bel paese là dove 'l sì suona
Airbus: Qantas, forse rinvio consegne

venerdì, 12 novembre 2010 - 12:43

(ANSA) - ROMA, 12 NOV - Airbus prevede che a causa dell'avaria al motore del superjumbo A380 di Qantas potrebbero esserci rinvii nella tabella di marcia delle consegne programmate per il 2011. Lo ha detto il numero uno di Airbus Tom Enders nel corso di una conference call con i giornalisti.
 

iceman85

Utente Registrato
11 Ottobre 2008
2,587
1
giusto per curiosità, come mai sui 380 di AF, al momento, non esiste la Premium Economy? E' stata una cosa ponderata o verrà aggiunta?