Thread Boeing 787


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L'aereo è in produzione: un esemplare lo stanno assemblando adesso, altri due destinati a supporto dei test e uno destinato ad ANA inizieranno l'assemblaggio finale nel giro di poche settimane. Dopodiché ci saranno le varie fasi di test: in virtù delle notevoli commonality fra le due versioni dell'aereo i test del 787-9 richiederanno (salvo problemi, ovviamente) meno tempo e minori sforzi rispetto a quelli della serie originale.

Infatti:

http://www.flightglobal.com/news/articles/pictures-boeing-launches-final-assembly-of-787-9-386575/
 

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L'aereo è in produzione: un esemplare lo stanno assemblando adesso, altri due destinati a supporto dei test e uno destinato ad ANA inizieranno l'assemblaggio finale nel giro di poche settimane. Dopodiché ci saranno le varie fasi di test: in virtù delle notevoli commonality fra le due versioni dell'aereo i test del 787-9 richiederanno (salvo problemi, ovviamente) meno tempo e minori sforzi rispetto a quelli della serie originale.
Capito, grazie.
 

kenadams

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13 Agosto 2007
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Il primo esemplare non era destinato ad Air New Zealand?
Air New Zealand è il cliente e verosimilmente riceverà il primo aereo a essere consegnato, ma non necessariamente il primo a essere prodotto. I primissimi esemplari dovrebbero essere di Boeing. Il fatto, poi, che sia già in costruzione un aereo per ANA non significa necessariamente che ANA riceverà un -9 prima di Air New Zealand: l'ordine di costruzione e quello di consegna, pur essendo (ovvio) molto simili, non sono proprio perfettamente sovrapponibili - pensa che l'ultimo aereo consegnato a maggio ad ANA è il LN97, mentre non sono ancora state consegnate decine di aerei finiti di costruire prima.
 

Mikkio

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Air New Zealand è il cliente e verosimilmente riceverà il primo aereo a essere consegnato, ma non necessariamente il primo a essere prodotto. I primissimi esemplari dovrebbero essere di Boeing. Il fatto, poi, che sia già in costruzione un aereo per ANA non significa necessariamente che ANA riceverà un -9 prima di Air New Zealand: l'ordine di costruzione e quello di consegna, pur essendo (ovvio) molto simili, non sono proprio perfettamente sovrapponibili - pensa che l'ultimo aereo consegnato a maggio ad ANA è il LN97, mentre non sono ancora state consegnate decine di aerei finiti di costruire prima.
Grazie

Tornando al discorso degli aerei costruiti prima ho visto che diversi Ana ora sono destinati a transaero
 

kenadams

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13 Agosto 2007
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Grazie

Tornando al discorso degli aerei costruiti prima ho visto che diversi Ana ora sono destinati a transaero
Sì. Erano talmente tante le correzioni da fare che ANA non ha più voluto quegli aerei. Transaero, oltre che da un prezzaccio , deve essere stata attratta dalla possibilità di ricevere quegli aerei nel 2014: ordinando macchine nuove adesso si attendono altrimenti diversi anni.
 

kenyaprince

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CHICAGO, June 10, 2013 /PRNewswire/ -- A pair of superefficient 787 Dreamliners will be the featured Boeing products on display at the Paris Air Show, which begins June 17 at the Le Bourget exhibition center.
One 787 will perform daily flying displays from Monday through Friday, while the other – a Qatar Airways 787 – will be on static display. The Boeing ScanEagle unmanned aircraft system will appear as part of the U.S. Corral display throughout the show.
Boeing is again proud to sponsor for the eighth year the Engineering Student of the Year Award, the world's leading competition to recognize students whose work shows the greatest promise, aptitude and dedication in the field of aerospace technology. This year's recipient will be recognized at the Flight Awards at the Musee de l'Air et de l'Espace, Le Bourget on Tuesday evening (5.30-7.30 p.m.).
Boeing will hold a series of media briefings and associated activities about key programs throughout the show. Media should check the daily briefing schedule at the media centre and the Boeing media chalet, situated in chalet row A 324, for updates.
The company will highlight its air show activities via a special website, www.boeing.com/paris2013, and through its Twitter feeds: @Boeing, @BoeingAirplanes and @BoeingDefense. The website will be updated regularly with briefings and videos from the show.
To receive Boeing media updates via text message on your mobile phone during the show, please text your first and last names, followed by your media affiliation, to +33 6 30 98 30 71. This service is provided only to the news media.
Note: All times listed below are local to Paris.
Monday, June 17
10.00 Boeing Commercial Airplanes Update – Auditorium (Conference Centre, Hall 2C)
Boeing Commercial Airplanes President and CEO Ray Conner will assess current industry and market conditions and provide an update on Boeing commercial airplane products and services, development programs and product investments.
13.00 V-22 Osprey Briefing – Boeing Media Chalet Theatre
U.S. Marine Corps Col. Greg Masiello, Joint V-22 Program Manager, U.S. Naval Air Systems Command, provides an update on the Bell Boeing V-22 Osprey tiltrotor and discusses recent operational deployments.
Tuesday, June 18
10.00 Twin-aisle Development Briefing – Boeing Media Chalet Theatre
Scott Fancher, vice president and general manager of Airplane Development for Boeing Commercial Airplanes, will provide an overview of Boeing's twin-aisle strategy to meet future market requirements as well as an update of development progress on the 787-9, 787-10X and 777X.
Wednesday, June 19
09.45 737 MAX Development Briefing – Boeing Media Chalet Theatre
Scott Fancher, vice president and general manager of Airplane Development, and Joe Ozimek, vice president of Product Marketing, 737 MAX, both of Boeing Commercial Airplanes, will provide an update on the 737 MAX's progress toward Firm Configuration in July and an update on the airplane's advanced performance features.
Boeing is the world's leading aerospace company and the largest manufacturer of commercial jetliners and military aircraft combined. Additionally, Boeing designs and manufactures rotorcraft, electronic and defense systems, missiles, satellites, launch vehicles and advanced information and communication systems. As a major service provider to NASA, Boeing is the prime contractor for the International Space Station. The company also provides numerous military and commercial airline support services. Boeing provides products and support services to customers in 150 countries. Headquartered in Chicago, Boeing employs more than 170,000 people across the United States and in 70 countries. Total company revenues for 2012 were $81.7 billion.
 

kenadams

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13 Agosto 2007
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NYC
Imminente la consegna di 787 a British Airways, con le date che ora sono ufficializzati (ancorché, come è normale in questi casi, ancora soggette a cambiamento in caso di imprevisti): il 26 e 27 giugno il vettore britannico accetterà i suoi primi due esemplari. Il 4 luglio, invece, entrerà in BA il primo A380.


British Airways to take delivery of A380 and Boeing Dreamliner

British Airways is poised to become the first airline in Europe to introduce both the Airbus A380 and the Boeing 787 into its fleet.

The airline will take delivery into the UK of its first two 787s on consecutive days, June 26th and 27th, followed by its first A380 on July 4th.

They will arrive around mid-morning.

Keith Williams, chief executive, British Airways, said: “The delivery of these exciting aircraft opens a new chapter in British Airways’ history.

“We are proud to be leading the way in Europe in operating both these aircraft types.

“Over the next 12 months, we will take delivery of new long-haul aircraft at an average rate of one every two weeks.

“These deliveries form the centrepiece of the £5 billion investment British Airways is making in new aircraft, smarter cabins, superb lounges and new technologies to make travel more comfortable in the air and on the ground.

“Both aircraft types make major environmental advances and will contribute toward our ambitious targets for noise and carbon reduction.”

Following their arrival, both aircraft types will begin a complex ‘entry into service’ programme, which will see pilot and cabin crew training taking place at Manston Airport in Kent, customer service trials at Heathrow and short-haul flying for both aircraft, including flights within the UK.

Seats on the A380 are currently on sale for travel from October 15th to Los Angeles and from November 15th to Hong Kong.

However the airline is advising enthusiasts eager to be on the very first long-haul services to hold off booking as the dates of the inaugural services are yet to be announced.

The first destinations for the 787s, and the date tickets go on sale, will be unveiled shortly.

http://www.breakingtravelnews.com/n...-take-delivery-of-a380-and-boeing-dreamliner/
 

FlyKing

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Se non ricordo male 15.
L'ordine di switch comunque viene dall'alto (anche se c'è chi continua a sostenere che con il 23% del capitale non ci fai molto) e lo si era già ventilato a Marzo. Ricordo anche che AB ed EY hanno unito i loro programmi 787 per contenere i costi derivanti dall'introduzione di questa macchina e che EY ha in ordine solo 787-9.
 

UM78

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Se non ricordo male 15.
L'ordine di switch comunque viene dall'alto (anche se c'è chi continua a sostenere che con il 23% del capitale non ci fai molto) e lo si era già ventilato a Marzo. Ricordo anche che AB ed EY hanno unito i loro programmi 787 per contenere i costi derivanti dall'introduzione di questa macchina e che EY ha in ordine solo 787-9.
Grazie.
La coda di ordini del 787 e' importante , a Boeing potrebbe finanche fare piacere.
 

kenyaprince

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BA prende in carico il suo primo 787 il 26 giugno. Qualcuno sa quale sarà la prima rotta operata col nuovo aeromobile?
 

FlyKing

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BA prende in carico il suo primo 787 il 26 giugno. Qualcuno sa quale sarà la prima rotta operata col nuovo aeromobile?
Il training per il 787 è previsto su ARN (quello del 380 su FRA), mentre per la prima rotta commerciale si erano susseguiti vari rumours, ma credo che su questo 13900 possa darci qualche info più dettagliata.
 

FlyKing

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Non mi sembrano problemi gravi, ma dopo il grounding è normale che la macchina sia posta sotto particolare attenzione da parte dei media..
 

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Ethiopian to Fly to Seoul with first African 787 Dreamliner
Written by Meraf Leykun Wednesday, 12 June 2013 14:05

Ethiopian Airlines, the fastest growing airline in Africa, is pleased to announce that it will become the first African carrier to operate scheduled flights to Seoul, the Republic of South Korea effective 18 June 2013 using the B787 Dreamliner.
The B787 is the most technologically advanced commercial aircraft offering unparalleled on-board comfort to passengers with high ceiling, the biggest windows in the sky, greatly reduced noise, unique lighting system and higher level of humidity.

Ethiopian will fly four weekly services to Incheon International Airport in Seoul and its inaugural flight will coincide with the 50th anniversary of the establishment of diplomatic relations between Ethiopia and South Korea.

Various ministers, ambassadors, high level officials, members of the business community and an Ethiopian cultural troupe will be on-board the inaugural flight. Joint high profile events such as government, business, trade, tourism, cultural and academic forums highlighting the great potential of the relations between the two countries are scheduled to take place in Seoul from 19 to 21 June 2013.

"With the economic boom of Africa in general and Ethiopia in particular and the growing ties with South Korea, we are pleased to provide the critically essential air connectivity using the 1st African B787 to Seoul", said CEO Tewolde Gebremariam of Ethiopian Airlines.

With the new flights to Seoul, Ethiopian will be able to offer easy and convenient connections through its main hub in Addis Ababa to passengers traveling either for business or leisure between Africa and South Korea. As of 18 June 2013, Seoul will be connected to dozens of cities in Africa via Ethiopian main hub in Addis Ababa such as Johannesburg, Nairobi, Lagos, Accra and Dares-Salaam.

Seoul will be Ethiopian 73rd international destination. The inclusion of Seoul into Ethiopian network is part of Ethiopian Vision 2025 of connecting Africa with the major world economic and financial hubs.