Thread Boeing 787


belumosi

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10 Dicembre 2007
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Mi sembra molto raffinata ma piuttosto stretta. Come spazio non dovremmo essere lontani dalle migliori J, tipo Cx o QR. Delle quali per altro la F di BA riprende il layout. Almeno per la classe regina si sarebbero potute evitare le poltrone a incastro e mettere le file una dietro l'altra come Dio comanda.
 

RogerWilco

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15 Maggio 2014
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Visto che questa settimana sono riuscito finalmente a volare con un B787-800 QR anche sulla breve tratta DOH-DXB su proseguimento del QR130 da VCE, volevo solo dare anche il mio pensiero su questo a/m, anche se probabilmente saranno cose tritte e ritritte... :eek:

Effettivamente la prima impressione che si ha è quella di salire su un astronave. Gli spazi sono effettivamente ampi, o almeno sono studiati per farlo credere. La hall di entrata ha una sorte di bancone bar che rende l'atmosfera molto accogliente...

Anche l'illuminazione all'interno è molto piacevol e e rilassante.
Chiedo scusa per la qualità delle foto fatte da un telefonino abbastanza scarso e in piena notte...





In economy comunque i sedili sono molto comodi; io sono alto 192 cm e ci stò comodamente...



Anche i poggiatesta sono molto comodi e con una ottima escursione, anche se gli stessi sono montati anche sui 330 QR..


Tuttavia, devo dire la verità, volando quasi sempre in coppia mi disturba parecchio la configurazione 3-3-3. Devo dire che, in quanto a configurazione, il caro e buon vecchio A330 per me risulta ancora imbattibile :) e,... non scambiatemi per matto,... è il motivo principale per cui ho scelto di volare la tratta VCE-DXB con QR anzichè prendere il triplo diretto EK!!!!

Tornando al B787... impressionante il sistema IFE da 15" HD, con comandi a console, WiFi e prese per la caricabatterie da USB su ogni sedile. Menù anche in italiano con anche una quindicina di film in lingua italiana...


Una delle cose che più mi ha impressionato è il finestrino da mezzo metro di altezza! Una vera e propria finestra dove non esistono più le classiche tendine ma un sistema oscurante cristalli liquidi con regolazione a 5 posizioni che arriva ad annerire completamente il vetro!



Se devo fare una consirerazione per quanto riguarda il confort di viaggio, sinceramente pensavo di trovarlo molto meno rumoroso. Il mio sedile si trovava più o meno sopra il bordo di uscita della enorme ala. In fase di crociera è abbastanza silenzioso ma nelle altre fasi ci sono continui rumori idraulici e meccanici delle varie parti in movimento veramente notevoli!
 

thatsfreak

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30 Marzo 2015
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787 Air Europa / LOT
MAD-MIA classe Y
L'aereo mi ha dato l'impressione di essere molto moderno, l'illuminazione d'ambiente è piacevole, i finestrini sono belli grandi, carino che si possono oscurare permettendo comunque di vedere l'esterno.
Personalmente l'ho trovato molto meno rumoroso di altri aeromobili. Anche a me non piace molto la configurazione 3-3-3.
L'IFE non aveva una grande scelta di film e solo alcuni erano in lingua italiana, ottimo invece che ogni posto è dotato di presa USB per ricaricare smartphone e devices!

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AZ209

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24 Ottobre 2006
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Londra.
Consegnato il primo 787-8 ad Oman Air
http://atwonline.com/airframes/oman-air-receives-first-787

Oman Air receives first 787



Oman Air has taken delivery of the first of six Boeing 787-8s from a November 2011 order.
The arrival of the first Dreamliner in Muscat marks the next stage of the airline’s ambitious expansion plans, which will see its fleet grow from around 40 aircraft to 70 by 2020.
CEO Paul Gregorowitsch said the “decision to invest in this game-changing airplane underlines our confidence in the 787 and the value it will add in terms of reliability, operational efficiency and comfort.”
Oman Air has announced it will deploy its first Dreamliner on services to Saudi Arabia and Europe. The carrier has ambitions to use its Muscat International Airport base—which is also being expanded—as a new Arabian Gulf hub for transit traffic.
“We’re proud to have Oman Air join our growing base of 787 customers in the Middle East and around the world,” said Boeing Commercial Airplanes President and CEO Ray Conner.
“Our partnership with Oman Air dates back almost 15 years during which time the airline has been operating the 737 family. We’re delighted to help introduce Boeing twin-aisle airplanes into its growing fleet.”
Boeing has also been contracted by Oman Air for a suite of services to support the entry into service of its 787s and to ensure ongoing efficiency and cost savings for its fleet. These services will help Oman Air minimize the time and cost of maintenance while increasing airplane availability.
Boeing says it has eight 787 customers in the Middle East, operating 175 of the type, with a further backlog of 140.

 

TW 843

Senior Member
6 Novembre 2005
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785
49
Azionista LibertyLines
EVA Airways to buy 24 787-10 Dreamliners




Boeing said Thursday that Taiwan's EVA Airways plans to buy up to 26 jetliners, valued at more than $8 billion at list prices.


EVA Airways intends to purchase up to 24 787-10 Dreamliners, the newest member of the 787 family, and two additional 777-300 ER (extended-range) aircraft, Boeing said in a statement.


"We look forward to welcoming EVA Airways as Boeing's newest member of the 787-10 Dreamliner launch customer group," said Ray Conner, Boeing Commercial Airplanes president and chief executive.


"EVA Airways has been a valued Boeing customer over the past few decades and we are honored that they continue to introduce new Boeing widebody airplanes into their growing world-class fleet."


The new 787-10 will be the longest member of the 787 family, joining the 787 and the 787-9.

According to Boeing, the 787-10 will be 25 percent better in fuel and emissions than the airplanes it replaces and will be able to carry 350 passengers.


The 777-300(ER) can carry up to 400 passengers.


Boeing said that EVA Airways was updating its long-haul fleet and the new airplanes will allow it to expand into new markets, particularly in Southeast Asia, Oceania and North America.


The privately owned airline currently operates more than 37 Boeing airplanes in its fleet, including 21 777-300ERs, Boeing said. Its fleet of 69 aircraft also includes 30 Airbus planes.


Dow member Boeing shares rose 1.9 percent to $136.74 in morning trade.


(Yahoo Business News)
 

asterix

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20 Gennaio 2012
687
5
OSLO, Norway, Oct. 22, 2015 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) and Norwegian have finalized an order for 19 787-9 Dreamliners valued at more than $5 billion at current list prices. The order also includes options for 10 more 787-9s, as the carrier looks to significantly grow its existing long-haul fleet into the next decade. It is the largest single order for 787-9s from a European airline.

Norwegian currently operates eight 787-8s and has previously ordered 11 787-9s through lease agreements. With today's order, the carrier, headquartered in Oslo, will expand its total 787 fleet to nearly 40 airplanes in the coming years.

"This order of 19 new Dreamliners is a major milestone and enables Norwegian to offer a wide range of new routes to consumers worldwide. The order is also essential to further strengthening the company in the global competition," said Bjørn Kjos, Norwegian's CEO. "After two years of operating low-cost long-haul flights, our load factors have averaged in the nineties, which proves the demand for affordable flights between Europe and the US and Europe and Asia. Future growth and competiveness in the long-haul market depends on the fuel-efficient, state-of-the art 787 Dreamliner. Not least, the Dreamliner offers the best passenger experience."

The 787-9 complements and extends the 787 family. With the fuselage stretched by 6 meters (20 feet) over the 787-8, the 787-9 can fly up to 20 percent more passengers and 23 percent more cargo farther yet with the same exceptional environmental performance – 20 percent less fuel use and 20 percent fewer emissions than the airplanes they replace.

"Norwegian has led the way in utilizing the exceptional performance of the 787 to develop a successful low-cost long-haul operation," said Todd Nelp, vice president of European Sales, Boeing Commercial Airplanes. "The addition of 787-9s to the Norwegian fleet will enable it to grow its route structure, while providing more range and capacity with outstanding passenger comfort."

The 787-9 leverages the visionary design of the 787-8, offering passenger-pleasing features such as the industry's largest windows, large overhead bins with room for everyone's bag, modern LED lighting, air that is cleaner, more humid and at a higher pressure for greater comfort and technology that senses and counters turbulence for a smoother ride.

Norwegian serves more than 130 destinations across Europe, North Africa, the Middle East, the USA and Southeast Asia, with a fleet that includes 90 Next-Generation 737-800s and eight 787-8s.

In 2014 the airline carried nearly 24 million passengers and has won numerous awards for its onboard service, including a SkyTrax award for 'Best low-cost long-haul airline.' With today's order for 19 787-9s, Norwegian has more than 150 unfilled orders from Boeing, including 100 737 MAXs.
http://boeing.mediaroom.com/2015-10-22-Boeing-Norwegian-Finalize-Order-for-19-787-9-Dreamliners
 

BAlorMXP

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27 Febbraio 2006
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Milano/Antwerpen
...e intanto QR mette una zampa su BHX.

QATAR Airways Adds Birmingham Service from late-March 2016
Posted at 1300GMT 26OCT15

QATAR Airways in spring 2016 is launching new service to the UK, offering Doha – Birmingham nonstop flight options, on board Boeing 787-8 aircraft. First flight is scheduled on 30MAR16, operating 8 times a week.

Reservation for this route opened earlier today.

QR035 DOH0125 – 0645BHX 788 x247
QR033 DOH0730 – 1250BHX 788 x135

QR036 BHX0915 – 1805DOH 788 x247
QR034 BHX1500 – 2350DOH 788 x135

http://airlineroute.net/2015/10/26/qr-bhx-s16/
 

Fewwy

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Una domanda per i più esperti.

Mi era venuta la curiosità di andarmi a vedere quanti 787 ronzassero già nei cieli e, dalla lista su planespotters, ho notato che i line number da 12 a 19 sono ancora segnati come "on order": come si spiega?

[Inoltre, se qualcuno volesse anche dire per (immagino) l'ennesima volta cos'è il c/n e in che rapporto è con il l/n, e soprattutto per quale motivo il loro rapporto non è lineare, mi chiarirebbe questo mistero una volta per tutte. :)]
 

kenadams

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Una domanda per i più esperti.

Mi era venuta la curiosità di andarmi a vedere quanti 787 ronzassero già nei cieli e, dalla lista su planespotters, ho notato che i line number da 12 a 19 sono ancora segnati come "on order": come si spiega?
Sono aerei inizialmente destinati a LAN, Royal Air Maroc e altre che li hanno rifiutati perché sovrappeso rispetto alle aspettative. Richiedono altresì notevoli modifiche agli standard di certificazione necessari: andranno a Ethiopian e altri vettori che li accetteranno in cambio di sconti.
 

Fewwy

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Sono aerei inizialmente destinati a LAN, Royal Air Maroc e altre che li hanno rifiutati perché sovrappeso rispetto alle aspettative. Richiedono altresì notevoli modifiche agli standard di certificazione necessari: andranno a Ethiopian e altri vettori che li accetteranno in cambio di sconti.
Grazie.

Dunque esistono già materialmente e sono parcheggiati ad Everett in attesa di qualcuno che se li prenda, no?
 

kenadams

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13 Agosto 2007
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Grazie.

Dunque esistono già materialmente e sono parcheggiati ad Everett in attesa di qualcuno che se li prenda, no?
Sì. Almeno la metà degli aerei non sono propriamente "parcheggiati" - sono nell'Everetted Modification Center (EMC) dove meccanici Boeing lavorano alle modifiche necessarie.