The Ukrainian aircraft manufacturer Antonov Company confirmed that the design work to complete the second An-225 Mriya, the world’s largest aircraft, had already begun. “Currently, design works in this direction have begun,” the company said in a Facebook post. “According to available expert...
Il trasporto di carichi particolarmente voluminosi e pesanti. La stessa utilità che aveva l'esemplare distrutto, in sostanza, che non volava quotidianamente, ma era l'unico esemplare in grado di trasportare carichi particolari (turbine, trivelle, satelliti, tra gli altri).
All'inizio della guerra in Ucraina si favoleggiò sul fatto che la mancanza di manutenzione e di pezzi avrebbe creato molti problemi in Russia.
Sono passati quasi nove mesi e non si hanno grosse notizie di problemi, a parte il fatto che gli aerei volano molto meno.
Qualcuno ha notizie aggiornate?
All'inizio della guerra in Ucraina si favoleggiò sul fatto che la mancanza di manutenzione e di pezzi avrebbe creato molti problemi in Russia.
Sono passati quasi nove mesi e non si hanno grosse notizie di problemi, a parte il fatto che gli aerei volano molto meno.
Qualcuno ha notizie aggiornate?
Non so cosa tu intenda per “problema”. Per come la intendo io l’abbassamento drastico dello standard di sicurezza per mancata manutenzione è un problema enorme. Dopodiché ovvio che non mi aspetto che gli aerei inizino a cadere come tordi impallinati.
Russia plans to set aside 1.4 trillion roubles ($22.7 billion) from its sovereign wealth fund to replace foreign aircraft with domestic models, as Western sanctions make it hard to get spare parts to fix foreign planes.
Che poi loro festeggiano il Natale non il 25 dicembre. Ho sentito che per quest'anno gli ucraini hanno deciso di allinearsi con l'occidente, 25 dicembre
Ma esiste un report che indichi quanti aerei sono stati "rubati" e quanti sono stati "persi" dai russi?
Invece lato ricambi si hanno aggiornamenti? sono messi come in Iran?
Inserisco qui questa news riguardante Rosaviatsia ed i suoi modi creativi per garantire la airworthiness agli operatori russi che utilizzano aerei stranieri (nello specifico quelli occidentali, i cui ricambi sono bloccati dalle sanzioni).
Rosaviatsia now allows the installation of non-original spares on foreign-made commercial aircraft, without seeking approval from the type-certificate holders.
Russian authorities have again adjusted the domestic continuing airworthiness procedures to help operators cope with sanctions.
The Federal Air Transport Agency (Rosaviatsia) has formally given approval to aircraft cannibalization, meaning that parts from grounded airframes can be re-installed on in-service aircraft.
The legislative amendments were approved Dec. 26, 2022, although the provisions related directly to cannibalization remain classified. Citing sources from Russian airlines, Moscow-based newspaper Izvestia reported that a part taken from a grounded aircraft should be tested in order to receive airworthiness approval tags, and then tested again after being installed on a different aircraft.
Rosaviatsia is now allowing the installation of non-original spare parts on Russian-operated foreign-made commercial aircraft, without seeking approval from the type-certificate holders.
The new provisions mark another step in the reorganization of the country’s continued airworthiness standards, moving it further away from Western norms.
For decades, Western-made commercial aircraft operated in Russia have been registered in foreign jurisdictions, mostly Bermuda and Ireland. The airworthiness maintenance of the aircraft was regulated by the authorities in those countries.
The situation changed in March 2022 when Western countries banned aircraft deliveries and services to Russia after its invasion of Ukraine, which began Feb. 24. In response, the Kremlin transferred about 600 Western-made aircraft to the local registry, entrusting Rosaviatsia to take care of their continued airworthiness.
The agency automatically extended the airworthiness certificates of these aircraft until the end of 2022. It also expanded the list of Russian MRO providers which could maintain and repair Western-made jets to replace suspended EASA and Bermuda Part 145 certificates.
Russian carriers appear to have found alternative ways to obtain aircraft spare parts, while Rosaviatsia allowed the installation of parts approved by two dozen foreign authorities, including FAA and EASA, as well as Aruba, Brazil, Bermuda, Canada, China, Egypt, India, Iran, Ireland, Israel, Jordan, Mexico, South Africa, Thailand, Turkey, the UAE, the UK and Uzbekistan.
From September to December 2022, Rosaviatsia inspected 90% of the Russian-operated aircraft that were previously registered abroad to prolong their airworthiness certificates for another term.
In bocca al lupo a tutti coloro che avranno il piacere di volare con un vettore russo nei prossimi anni.