News Flotta ITA Airways


Betha23

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22 Settembre 2015
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Spero vivamente non siano i definitivi…. Motivo perché non hanno fatto foto ufficiali…
 

satweb

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15 Aprile 2016
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7
Com’è la seduta? Da queste foto non mi sembrano affatto belli, a differenza degli interni del 220 che sono tra i migliori sedili su cui abbia mai volato.
Comoda con il giusto spazio per le gambe, ma la poltrona e’ piccola. Io sono 1.80 e il poggiatesta mi arriva alle spalle :(
 

Eurostar

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29 Settembre 2019
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1
Torino
Effettivamente i sedili sugli A220 sono decisamente belli e comodi. Non capisco perché non abbiano usato lo stesso modello sul A320
 

EI-DSV

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4 Ottobre 2017
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Fasano, BR, Puglia
Credo che gli A220 siano stati ordinati da altri e poi passati perché non potevano più essere ritirati (e forse anche i 32N), per cui ITA non ha voce in merito alle configurazioni.
Speriamo che quando arriveranno quelli ordinati e non quelli di S7 (matr. EI-Hxx, correggetemi se sbaglio) avranno degli interni simili al 220 e che questi 32N siano impiegati nelle rotte italiane come short haul e basta
 

EI-DBK

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26 Ottobre 2006
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Italy
EI-INA è stato appena accettato ed inserito nel COA e nella CAMO di ITA Airways. Se ENAC oggi espleta le ultime formalità, autorizzazione all'impiego e delega di sorveglianza autorizzata da IAA, domenica potrebbe volare...

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EI-INA oggi effettuerà i primi voli su FCO-GOA GOA-FCO FCO-SUF SUF-FCO FCO-SUF

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ference85

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18 Maggio 2016
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Roma
Buonasera.
Ma c'è un motivo preciso per il quale i 320N volano solo sul nazionale?

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Betha23

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22 Settembre 2015
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A330-900neo schedulato da giugno su JFK, MIA, GRU e DEL… mannaggia stavo vedendo IAD ad agosto come porta d’ingresso negli states …. Li nada…😂
 
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leerit

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3 Settembre 2019
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ITA Airways will be the first full service carrier in Europe to join Iris. The programme enables aircraft to fly more fuel-efficient routes by providing digital satellite communications to complement VHF data link, which is nearing a capacity crunch in congested airspace. Without fast and reliable data links between aircraft and the ground, air traffic managers cannot unlock the 8-10% reduction in CO2 emissions identified by EUROCONTROL from improved Air Traffic Management (ATM). Iris will allow ATM players to better anticipate and collaborate to maximise airspace use, reducing the impact of disruptions for passengers while reducing emissions.

The Italian national carrier will equip its full fleet of new Airbus A320neo and A330neo aircraft deliveries with Inmarsat’s SwiftBroadband-Safety (SB-S), the award-winning platform flying on more than 230 aircraft globally, which powers Iris. Its aircraft will also play a significant role in Iris demonstration flights, which will take place across European airspace supported by 14 Air Navigation Service Providers (ANSPs) during 2023.

This news comes as five more airlines have now equipped aircraft with Inmarsat SB-S, after Airbus’ Light Cockpit Satcom (LCS) terminal became available to order in December 2022. Current SB-S users include Virgin Atlantic, Jet2, and Transavia Airlines, in addition to ITA Airways and easyjet.

Across the seven European airlines, 72 aircraft deliveries with Airbus LCS installed are anticipated during 2023-2024. Iris-capable Inmarsat terminals across many more of Europe’s commercial airlines will further support the Single European Sky ATM Research (SESAR) masterplan.

Alessio Leone, Head of Camo Operations, at ITA Airways said “ITA Airways was born to guarantee Italy quality connectivity with a strong focus on the environmental impact through an important investment made in a homogeneous and technologically advanced fleet, which in 2026 will be made up of 80% of new generation aircrafts becoming the greenest fleet in Europe. We are proud to join the Iris programme, which is fully in line with our growth strategy as it reflects two of the core pillars of ITA Airways: sustainability and innovation. ITA Airways is the first full service carrier in Europe with a new fleet fully equipped with this cutting-edge technology by Inmarsat Aviation, delivering operational and environmental benefits.”

Joel Klooster, Inmarsat Aviation’s Senior Vice President of Aircraft Operations and Safety, said “We are delighted to welcome ITA Airways as the second airline to join Iris, coming only months after easyJet was announced as the first airline. This shows the impressive momentum that continues to build around the programme as it heads towards commercial service introduction in Europe this year, followed by a full global rollout. Iris will mark a transformational step-change in air traffic management, delivering operational and environment benefits for airlines and the aviation industry as a whole, while also enhancing the flight experience for passengers.”

Javier Benedicto, Acting Director of Telecommunications and Integrated Applications at ESA, said: “We are proud to support the space-enabled digitalisation of Europe’s skies, which will help to make aviation greener. ESA developed the Iris system in partnership with Inmarsat and we welcome ITA Airways as the first full service carrier and the second airline to sign up to use it. Investing in space improves life on Earth.”

 
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EI-MAW

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25 Dicembre 2007
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@EI-DBK dopo DSV mancano DSX e IMF, poi con le verniciature ci fermiamo?
Ci sarebbe da capire i due legacy rimasti e cosa voglio fare eh IMT. Poi continua a girar voce di questo 220 da mandare a verniciare.
 

Lucab2000

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1 Novembre 2022
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@EI-DBK ma che tu sappia EI-IMT sarà in leasing solo per un periodo breve (fino a che non arriveranno piu neo), oppure sarà un leasing di lungo periodo?
 

EI-DBK

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26 Ottobre 2006
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Italy
quindi ancora 3 .
avevo letto qualche post molto indietro che dovevano uscire 2 aerei special color .
EI-IMI avrebbe dovuto avere una special libertà "Ferrarelle", poi credo sia saltato tutto... Tra l'altro l'a/m in questione verrà lasciato con la livrea AZ...

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EI-MAW

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25 Dicembre 2007
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Airbus A319 -111 5018 EI-IMT ITA Airways re-delivery 08mar23 WOE-FCO after paint ex F-WXAJ

Ridipinto?