Che qualità! Devo dire che, col monitor nuovo, le foto così così rivelano fino in fondo tutte le magagne (tipo le mie ), ma quelle belle guadagnano tantissimo, pure se a 800 pixel. Se le uppi su a.net fai un fischio che le vado a vedere a schermo pieno
Grazie Marco. Gran chicca: che livrea particolare!
VP-BJM, proprio un anno fa, aveva avuto seri mentre sorvolava l'Inghilterra.
----- "At FL400 the crew experienced cautions and malfunctions concerning the stabiliser trim system. Nose-up trim commands resulted in almost full nose-down trim and the crew diverted to London Heathrow for a successful flapless landing. Later examination showed contamination within the Horizontal Stabiliser Trim Control Unit (HSTCU) where the two channels of trim command are physically close, with no mechanical back-up. There appear to have been previous occurrences with a different HSTCU on this aircraft. An AAIB Safety Recommendation is made to Transport Canada relating to the effect of the contamination on the pitch trim system."
(FONTE: http://www.aaib.dft.gov.uk)
-----
QUI, se interessa, il .pdf con il rapporto d'inchiesta.