Consegne e notizie sugli A380


rick@BCN

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19 Giugno 2007
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Dubai, UAE
Caro fedex,

ció che dici in realtá lo condivido in parte. Mi spiego meglio: l'aereo é sicuramente stato comprato da alcune compagnie aeree anche per ragioni politiche e sicuramente anche per ragioni di immagine. Ma non solo. Come ho giá detto, se il prodotto non valesse, in termini di performance in senso lato, NESSUNO l'avrebbe ordinato, non certo 16 clienti in 200 esemplari.

Per quanto riguarda l'essere l'ossatura della flotta di lungo raggio: non é questo l'obiettivo del 380. Non tutte le rotte hanno il mercato per un aereo di questa portata. Ma ce ne saranno sempre di piú in futuro. Dunque gli ordini (Emirates a parte) sono stati ponderati per i primi anni di servizio dell'aereo, e possono sempre venire rinforzati un domani. Ció che non ho postato sono le cosiddette "opzioni", che per alcune compagnie ammontano anche allo stesso numero degli ordini. Non lo definirei peró un aereo di nicchia: il traffico tra le cosiddette "mega-cities" é in costante aumento, e anche il numero stesso delle cittá con piú di 5 milioni di abitanti crescerá incredibilmente nei prossimi anni.
Nonostante ció l'ossatura delle flotte di lungo raggio delle compagnie rimarrá comunque basata su widebodies delle dimensioni di 777/787/330/350, anche perché il P2P continuerá ad esistere ed ad aumentare parallelamente.

Sui ritardi hai perfettamente ragione, l'A380 ha avuto pesanti ritardi. Ma tieni conto che (obiettivamente, senza nessuna polemica):

1) Il progetto é veramente rivoluzionario rispetto a qualsiasi altro aereo. La sola sezione a doppio ponte per l'intera lunghezza é decisamente un azzardo. Questo ed altri mille motivi hanno "giustificato" il ritardo, che comunque é stato purtroppo assai pagato con compensazioni e con, inaspettatamente, la crisi che ha rallentato successivi possibili ordini.
Ricordo (come se non lo sapeste) che il 747-8i é un derivato di un progetto che originariamente ha piú di 40 anni.

2) Nella stessa fase in cui é il 747-8i oggi, l'A380 aveva giá ricevuto piú di 100 ordini.

In conclusione ci terrei a precisare che non ho mai affermato che le compagnie fanno la fila per averlo. Ho detto che molte compagnie ne sono particolarmente affascinate perché stanno facendosi due conti in tasca: anche una sola rotta in cui l'A380 potrebbe essere riempito ora e in futuro potrebbe valerne l'acquisto, visti i margini di risparmio a doppia cifra che consente. Dunque, in giro, di potenziali clienti ce ne sono molti. Quanti di questi lo diverranno davvero é ancora tutto da vedere.

Ok Riky@bcn tu lavori all'airbus tanto di cappello, ti invidio sotto certi punti di vista, ma basta con il portare avanti certe idee solo quando sono a favore dell'azienda per la quale lavoro. Mi sa proprio da spirito francese :) !
Questa te la perdono ;) peró mi sembra che tu abbia un po' esagerato. Se ho lasciato trapelare un filo-francesismo o un atteggiamento filo-Airbus é perché in quest'azienda ci sto molto bene, i prodotti che vende a mio avviso sono validi e personalmente credo nel progetto A380. Sinceramente, mi é sembrata una buona mossa fin dall'inizio quando da Airbus io ero distante anni luce. Poi, una volta qui dentro, mi sono convinto che le mie impressioni avevano un fondamento solido e sono state rafforzate. Questo a prescindere dalle mille cose negative di Airbus e dei prodotti stessi, che esistono eccome.

In ogni caso chiedo scusa se non ho contenuto troppo il mio entusiasmo. Ma questo é il bello di questo settore: la maggior parte di chi ci lavora si emoziona ad ogni decollo. Pochi altri settori secondo me garantiscono questo privilegio.
 

rick@BCN

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19 Giugno 2007
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Dubai, UAE
da ignorante in campo sono un po stupito che non ci sia nessuno delle big americane (troppo legate a boeing?) o dei cosidetti mercati emergenti vedi cina/india siano piu' interessate al 380
ma poi di nuovo non mi stupisco, forse fanno parte di quelli interessati che ancora non si sono fatti avanti e/o stanno aspettando che il mercato si riprenda ?!
Peró non hanno nemmeno ordinato il 747-8i, che ce l'hanno in casa e probabilmente potrebbero ottenere aiuti e/o sconti piú facilemente.

Perchè le americane latitano?
Forse ancora non per molto... ;)
 

ZannaIT88

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7 Maggio 2009
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In ogni caso chiedo scusa se non ho contenuto troppo il mio entusiasmo. Ma questo é il bello di questo settore: la maggior parte di chi ci lavora si emoziona ad ogni decollo. Pochi altri settori secondo me garantiscono questo privilegio.
Bhe ma l'entusiasmo che dimostriamo agli altri è la componente che fa capire agli altri quanto la nostra passione per questo settore ci scorra nelle vene ;)
 

rick@BCN

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DLR Space&Aviation Day - Cologne-Bonn Airport 19-20 September 2009

Vi informo che oggi e domani sarò a Colonia per il DLR Space&Aviation Day. Domani sarà aperto al pubblico e sarà possibile vedere l'A380 (MSN0004) da vicino come nei saloni di Bourget o Farnborough. Se qualcuno è interessato a vederlo da "molto vicino" mi mandi un messaggio in PVT e vedo cosa posso fare. Se siete accreditati stampa meglio.
 
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Mikkio

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Da cosa lo deduci scusa?

Anche ammettendo che fosse nordamericana di major ce ne sono tante...!
Perchè mi hai escluso DL e AA, e ora mi dici che ancora per poco non ci sono americane con in flotta un a380:D....è la logica non credo che Us sia tra i papabili.
 

belumosi

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Perchè mi hai escluso DL e AA, e ora mi dici che ancora per poco non ci sono americane con in flotta un a380:D....è la logica non credo che Us sia tra i papabili.
Rick in quanto insider ci fornisce interessanti spunti sul progetto A380. Credo sarebbe opportuno non metterlo nei guai...;)
 

belumosi

Socio AIAC
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DATE:01/10/09
SOURCE:Flight International
Emirates prepares for higher density A380, rethinks 600-seat version
By Max Kingsley-Jones


Emirates is due to receive its first higher-density configured Airbus A380 in November. The aircraft will fly on shorter routes from Dubai to destinations such as London. Meanwhile, earlier plans for a version equipped with more than 600 seats may be revived.
Emirates, which has five A380s in service and will introduce 10 more through to the summer of next year, is still suffering "niggling delays from Toulouse", says the airline's president Tim Clark.
"Our next A380, which arrives in November, will be MSN007, one of the flight-test aircraft," he says. "This will be the first equipped with 517 seats."

© Max Kingsley-Jones/Flight International

The airline's first five A380s have a three-class, 489-seat layout, but the next batch will be 517-seaters. The latter version does not include the crew rest compartment on the main deck as it will be flown on sectors of less than 12h, and the freed space provides room for another 28 economy seats.
Meanwhile, Clark says that the plan for a third, higher- density A380 configuration with "roughly 620 seats" in a two-class layout for use on shorter sectors to the Indian subcontinent, has been put on ice. This configuration "was struck out, but now I'm revisiting it", he says.
Emirates is taking two of the five flight-test A380s: MSN007 - which was originally a Rolls-Royce Trent 900-powered version and has been re-engined to Emirates specification with Engine Alliance GP7200s - and MSN009, which was the first GP7200-powered version to fly.

http://www.flightglobal.com/article...or-higher-density-a380-rethinks-600-seat.html
 

rick@BCN

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Dubai, UAE
L.F. medio su A380 SIA = 83%

N. Voli Effettuati: 4600
Posti Offerti: 4600*471 = 2166600
Pax trasportati: 1800000
Load Factor: 1800000/2166600 = 83,1%

Singapore Airlines Begins Daily A380 Service To Melbourne
30 September 2009

The inaugural Singapore Airlines A380 service bound for Melbourne, the capital city of the Australian state of Victoria, took off from Singapore Changi Airport last evening and touched down at Melbourne Airport early this morning.

With 453 customers on board the 471-seat double-decker aircraft, SQ227 departed Singapore at 2100hrs and arrived in Melbourne at around 0545hrs this morning, 25 minutes ahead of schedule. The A380 will embark on its return journey with over 450 customers on board, departing Melbourne at 1550hrs and touching down in Singapore at 2140hrs.

Melbourne is the second Australian city and sixth city in Singapore Airlines’ network to receive the A380. Singapore Airlines currently operates 21 weekly flights between Singapore and Melbourne, including the daily A380 service.

“The A380 continues to be extremely popular with our customers, as we see very positive booking response for our scheduled A380 services between Singapore and Melbourne. Since the start of its operation in October 2007, the A380 has carried more than 1.8 million customers on more than 4600 commercial flights. Our A380 customers tremendously enjoy the quiet cabin ambience, our innovative inflight products and gracious service delivered by our cabin crew. On routes with multiple daily frequencies operated with different aircraft, many of our customers will specifically choose the service that is operated by this clean and green superjumbo,” said Mr. Huang Cheng Eng, Singapore Airlines’ Executive Vice President, Marketing and the Regions.

The A380 features the exclusive Singapore Airlines Suites. A private sanctuary in the sky, each Suite comes with sliding doors and adjustable roller-blinds, and a luxurious leather seat upholstered by Italy’s Poltrona Frau. Come bedtime, a full-sized bed with plush pillows and duvet is deployed for the customer by the cabin crew.

At 86 centimetres (34 inches), the Singapore Airlines Business Class seat is the widest in its class. Fully adjustable by an intuitive control panel, the seat can be adjusted to suit any seating or lounging positions. The seatback folds down easily to form a comfortable, full-flat bed. The intelligent design allows customers to lounge in bed to watch movies or TV programmes, read or dine as they would in the comfort of their own homes.

Utilising advanced materials, the ergonomically-designed Economy Class seat provides customers with more legroom and personal space. With smart innovations like the non-intrusive reading lights and height-adjustable leather headrest, the Singapore Airlines Economy Class promises more comfort and privacy than ever.

Customers across all three classes can enjoy sumptuous inflight meals, designed by the world-renowned chefs on Singapore Airlines’ International Culinary Panel, including Matt Moran from Australia and Sam Leong from Singapore. The dining experience is further enhanced by the use of exclusive Givenchy-designed serviceware and complemented by a wide selection of fine wines and spirits.

While customers indulge in the inflight culinary delights, they can tune into KrisWorld, Singapore Airlines’ award-winning inflight entertainment system. With more than 1000 entertainment options, customers can choose from 120 movies, including the latest Hollywood blockbusters, Asian fare and international films, and more than 170 popular TV programmes. Children or the young at heart can challenge themselves with the wide selection of interactive games, or pick up different languages with the language learning applications.

Singapore Airlines first started A380 operations to Sydney in October 2007, and subsequently added superjumbo services to London, Tokyo, Paris, Hong Kong and now, Melbourne. The Airline currently has 10 A380s in the fleet, with a further nine on firm order and options on six more.


SINGAPORE AIRLINES A380 SERVICES BETWEEN SINGAPORE AND MELBOURNE

Sector Flight Number Daily Departure Time Daily Arrival Time

Singapore - Melbourne SQ227 2100 hrs 0610 hrs (0710 hrs from 4 Oct 09)

Melbourne - Singapore SQ228 1550 hrs (1650 hrs from 4 Oct 09) 2140 hrs
*All times indicated are local

SQ227 departs from Singapore Changi Airport Terminal 3. Customers should proceed to Terminal 3 to check in for this flight.


Fonte: singaporeair.com
 

rick@BCN

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19 Giugno 2007
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Dubai, UAE
Posto questo per dovere di cronaca. Qualche giorno fa si era propagato un rumour attraverso una notizia data da Standard&Poor's su un possibile ripensamento dell'acquisto degli A380 per Malaysia. Questa la risposta del CEO di MAS:

MAS: No change in A380 order plans

By Presenna Nambiar

30 September 2009

Business Times

MALAYSIA Airlines (MAS) will take delivery of its six Airbus A380 superjumbos from 2011, saying it has not changed its order plans.
"We have not had any conversation (with plane maker Airbus to replace or cancel the A380 orders) at all. There is no foundation to the report," said MAS chief executive officer and managing director Tengku Datuk Azmil Zahruddin.
He was commenting on a Standard & Poor's (S&P) report in Business Times on Saturday, which said that the national carrier has broached the idea of swapping the A380s for smaller wide-body aircraft such as the A330s and A350s to avoid a massive penalty of up to US$300 million (RM1 billion) if it were to cancel the A380 orders.
Tengku Azmil confirmed that MAS' technical team had visited Toulouse, France, where Airbus is head-quartered, but that it was part of its ongoing initiatives to improve fuel efficiency and adopt best practices with the eminent arrival of the A380s.
"There was nothing unusual about it (the trip). It is part of our normal course of business," he said after signing a support agreement with CFM International to provide engines for the carrier's fleet of Boeing 737-800s in Petaling Jaya yesterday.
On whether the airline is worried about reports that Singapore Airlines was having difficulties in getting the yields it needs from the A380s, Tengku Azmil said that all airlines are not getting the yields they want from their aircraft.
He expects no further delays in the delivery of both its Boeing and Airbus aircraft come 2010 and 2011.
"The 737-800s have been slightly delayed due to the worker's strike, and of course the A380s were supposed to have been delivered this year, but instead, it is coming in 2011. However, we are not expecting any further delays," he said.
MAS expects to receive the first of its 35 737-800s from the fourth quarter of 2010.
"The aircraft would be coming at an opportune time as we are hoping for a recovery (in air travel) in the second half of 2010," Tengku Azmil said.
He said while MAS' air cargo segment has seen an improvement in volume of late, its passenger segment has not seen the same kind of increase.
"However, I will need to see that the cargo segment data continues to sustain its numbers before I would call it a recovery," he added.
Meanwhile, CFM International, which produces the CFM56-7B engines, is a 50/50 joint company between Snecma (SAFRAN Group) and General Electric Co.
CFM is the world's leading aircraft engineer manufacturer, with more than 20,000 engines delivered to date.
The CFM56-7B is the exclusive power plant for the Boeing Next-Generation 737 aircraft family, and more than 6,400 CFM56-7B engines have been delivered to date.