Thread Boeing 787


red_one

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Debbo dire che sono estremamente deluso dagli interni....... Sembrano gli interni Fiat anni 80' tutta plastica. Spero sia l'allestimento di base scelto da ANA e da LOT
 

FlyKing

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Debbo dire che sono estremamente deluso dagli interni....... Sembrano gli interni Fiat anni 80' tutta plastica. Spero sia l'allestimento di base scelto da ANA e da LOT
Perchè i modelli attuali hanno mondanature in radica di noce? :doubt: Se ti riferisci ai sedili, confermo la sensazione di plasticosità della J di ANA, ma sono appunto allestimenti diversi da vettore a vettore.

A me, più che altro, l'allestimento interno di LOT ricorda molto quello di Turkish sui nuovi 77W (compresa la scelta di tessuti inguardabili)...
 

italian7

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Perchè i modelli attuali hanno mondanature in radica di noce? :doubt: Se ti riferisci ai sedili, confermo la sensazione di plasticosità della J di ANA, ma sono appunto allestimenti diversi da vettore a vettore.

A me, più che altro, l'allestimento interno di LOT ricorda molto quello di Turkish sui nuovi 77W (compresa la scelta di tessuti inguardabili)...
Quoto. LOT pare abbia scopiazzato TK...
Mentre per ANA la poltrone business dovrebbe essere quella della Sogerma che monta pure AZ sui nuova A330... secondo me di brutto sono proprio i render!
 

red_one

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Perchè i modelli attuali hanno mondanature in radica di noce? :doubt: Se ti riferisci ai sedili, confermo la sensazione di plasticosità della J di ANA, ma sono appunto allestimenti diversi da vettore a vettore.

A me, più che altro, l'allestimento interno di LOT ricorda molto quello di Turkish sui nuovi 77W (compresa la scelta di tessuti inguardabili)...
C'e' plastica e plastica.... E' anche vero che può essere un'impressione del tutto personale. C'e' anche da dire che la "preview" forse era talmente bella che il risultato finale viene "falsato" anche da quello.... Cmq l'importante è che l'aereo dimostri le performance annunciate e che poi cmq il risultato sia comodo per il passeggero, poi se non è "bello" poco importa... :)
 

Shogun

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C'e' plastica e plastica.... E' anche vero che può essere un'impressione del tutto personale. C'e' anche da dire che la "preview" forse era talmente bella che il risultato finale viene "falsato" anche da quello.... Cmq l'importante è che l'aereo dimostri le performance annunciate e che poi cmq il risultato sia comodo per il passeggero, poi se non è "bello" poco importa... :)
I viaggi dovrebbero essere più riposanti, grazie a pressione interna e umidità dell'aria maggiori rispetto ai velivoli "tradizionali".
 

FlyKing

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C'e' plastica e plastica.... E' anche vero che può essere un'impressione del tutto personale. C'e' anche da dire che la "preview" forse era talmente bella che il risultato finale viene "falsato" anche da quello.... Cmq l'importante è che l'aereo dimostri le performance annunciate e che poi cmq il risultato sia comodo per il passeggero, poi se non è "bello" poco importa... :)
Sono render, non foto, dunque il risultato finale sarà (probabilmente) diverso :D
Certo, non sono le plastiche glossy del 350, ma questa è una questione di gusti...
 

FlyKing

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United annuncia la configurazione su 787

United Airlines' First Boeing 787 Dreamliner Begins Assembly
UNITED WILL BE FIRST NORTH AMERICAN CARRIER TO RECEIVE DREAMLINER



CHICAGO, Aug. 17, 2011 /PRNewswire/ -- United Continental Holdings (NYSE:UAL - News) announced that the first of its Boeing 787 Dreamliner aircraft enters the assembly phase at Boeing's facility in Everett, Wash., today. In early 2012, United will be the first North American carrier to take delivery of the aircraft, marking the first of 50 Dreamliners for the airline.

During assembly, Boeing will join the forward, center and aft fuselage sections, the wings, the horizontal stabilizer and the vertical fin.

The first United 787 will be configured with 36 flat-bed seats in BusinessFirst, 63 extra-legroom seats in Economy Plus and 120 seats in Economy. The aircraft's revolutionary cabin environment and aerodynamic design allow it to fly farther, faster and more efficiently. Customers will experience improved lighting, bigger windows, larger overhead bins, increased cabin humidity, reduced cabin pressure and enhanced ventilation systems, among other passenger-friendly features.

"We are proud to be the first North American airline to receive the 787, which will be a game changer for the new United and the industry," said United Airlines President and CEO Jeff Smisek. "The 787 will be a very comfortable, customer pleasing aircraft, and with its range, fuel efficiency and superb operating economics, the 787 will allow us to enter new long-haul markets and also replace older, less-efficient widebody aircraft."

United Continental Holdings subsidiaries Continental and United each ordered 25 of the state-of-the-art aircraft. The company will announce the 787 flight schedule later this year.

About United Continental Holdings, Inc.

United Continental Holdings, Inc. (NYSE:UAL - News) is the holding company for both United Airlines and Continental Airlines. Together with United Express, Continental Express and Continental Connection, these airlines operate an average of 5,765 flights a day to 377 airports on six continents from their hubs in Chicago, Cleveland, Denver, Guam, Houston, Los Angeles, New York/Newark Liberty, San Francisco, Tokyo and Washington, D.C. United and Continental are members of Star Alliance, which offers more than 21,200 daily flights to 1,185 airports in 185 countries. United and Continental's more than 80,000 employees reside in every U.S. state and in many countries around the world. For more information about United Continental Holdings, Inc., go to UnitedContinentalHoldings.com. For more information about the airlines, see united.com and continental.com or follow on Twitter and Facebook.
 

kenyaprince

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20 Giugno 2008
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ANA Unveils Planned Boeing 787 Operational Routes

2nd Update as of 0603GMT 23AUG11. First Update 0459GMT 23AUG11.
ANA today (23AUG11) has announced its planned Boeing 787 Operations. Full Details:

Boeing 787 Routes
First-ever Boeing 787 flight, a charter, is scheduled for Tokyo Narita – Hong Kong, departure from Tokyo 26OCT11, Hong Kong 27OCT11. The Star Alliance member on 27OCT11 and 28OCT11 operates Tokyo Narita Airport tour flight.
Boeing 787′s First SCHEDULED Domestic service is Tokyo Haneda – Okayama, on 01NOV11, followed by Hiroshima. This website was the first to project these flights to be operated by Boeing 787 (See post on 08AUG11)
First SCHEDULED International Service is Tokyo Haneda – Beijing, followed by First-ever SCHEDULED LONG-HAUL International service to Frankfurt.
Tokyo Haneda – Okayama eff 01NOV11
NH651 HND0730 – 0850OKJ 78P D
NH654 OKJ1015 – 1130HND 78P D
Tokyo Haneda – Hiroshima eff 01NOV11
NH683 HND1615 – 1745HIJ 78P D
NH686 HIJ1920 – 2040HND 78P D

Tokyo Haneda – Frankfurt effective Jan 2012 (exact date is pending). Service operates 3 weekly but it will increase to Daily by Feb 2012
NH203 HND0100 – 0525FRA 787 146
NH204 FRA1115 – 0645+1HND 787 146
Tokyo Haneda – Beijing 1 weekly service as early as December 2011
By the end of FY2011/12 (31MAR12), ANA plans to introduce Boeing 787 service on:
Tokyo Haneda – Matsuyama
Tokyo Haneda – Osaka Itami
Tokyo Haneda – Yamaguchiube
ANA’s Boeing 787 Configurations was reported on 08AUG11
 

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Boeing expects 787 certification on Friday

Boeing expects the Federal Aviation Administration to certify its 787 Dreamliner at its Everett factory on Friday morning. Japan's All Nippon Airways...

By Melissa Allison
Seattle Times business reporter


Boeing expects the Federal Aviation Administration to certify its 787 Dreamliner at its Everett factory on Friday morning.

Japan's All Nippon Airways is expected to take delivery of the first 787 in September.

The 787 is more than three years behind schedule, following problems with the new composite materials and the global production system. Still, it is the most popular airplane Boeing has ever made, and is sold out through 2019.

The most recent supply chain problem came in July, when Boeing froze the 787 production line so parts suppliers could catch up.

The FAA's 787 certification would come a week after it certified the 747-8 freighter, the biggest version Boeing has ever built of its jumbo jet. Its first delivery also is expected in September.

Melissa Allison: 206-464-3312 or mallison@ seattletimes.com
 

Dancrane

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Buone nuove: entro un mesetto circa dovremmo finalmente vedere in pre-servizio le ultime due novità di casa Boeing.
Sono curioso di conoscere i feedback delle compagnie in termini di consumo a regime dei due modelli, e dei passeggeri circa la rumorosità. Semplice curiosità la mia.
 

Lattughino

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Buone nuove: entro un mesetto circa dovremmo finalmente vedere in pre-servizio le ultime due novità di casa Boeing.
Sono curioso di conoscere i feedback delle compagnie in termini di consumo a regime dei due modelli, e dei passeggeri circa la rumorosità. Semplice curiosità la mia.
Semplicita' tua? Del mondo intero direi! Finalmente ;)
 

KISM

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Inserisco giusto come testimonianza una foto scattata ad inizio agosto a Sarasota Bradenton airport (KSRQ) mentre effettuavo un volo notturno, del 787 N787A.
Scusate la qualità,ma avendo lasciato la macchina fotografica nell'aereo,l'ho scattata con Iphone... -.-



ciao
KISM

P.S.
Spero di aver postato nel posto giusto!! :)