Thread Boeing 787


Shogun

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Leggo con piacere che anche JAL, come ANA, ha scelto la configurazione 2-4-2 in Y (larghezza sedile: 18,5"). C'è ancora qualcuno che ragiona. :)
 

CP-861

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21 Marzo 2011
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Tra iberia express, volotea e JAL, non so proprio chi abbia la peggior livrea! Attendiamo con ansia il restyling di Iberia
 

micky87

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1 Dicembre 2007
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LAN ha scelto le prime rotte dei 787 (verso la fine dell'anno):
- SCL-MAD-FRA
- LIM-LAX

(fonte airliners)
 

dreamliner

Il Gascoigne dei Tripreportisti
5 Ottobre 2007
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Victoria BC
March 29, 2012
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China Eastern Airlines has scrapped an order for 24 787 Dreamliners from Boeing, the plane maker said on Thursday.

China Eastern replaced the Dreamliner order with an order for 45 Boeing 737NGs.

Boeing also said it took an order for two additional 787s from Air New Zealand.

Boeing also reduced its net 737 orders by two, but did not say which customer cancelled the orders.

The deals bring Boeing's net orders to 406 commercial planes for this year.

(Reuters)
 

gioAZ

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26 Settembre 2011
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Bologna, BLQ
Qatar Airways: nuovi interni e poltrone del Boeing 787

Qatar Airways ha presentato le rivoluzionarie poltrone che saranno installate in Business e in Economy Class nei suoi Boeing 787 Dreamliner, che entreranno nella flotta della compagnia a partire dall’estate. Il nuovo 787 avrà 254 posti, di cui 22 in Business Class e 232 in Economy.
Ogni poltrona sarà allestita con un touch screen a tecnologia Android. Un sistema interattivo che metterà a disposizione dei passeggeri oltre 1000 film, programmi tv, musica e giochi. L’unità di controllo dispone di un’interfaccia a doppio schermo. I passeggeri potranno così utilizzare il proprio dispositivo palmare e guardare un film sullo schermo personale. Saranno connessi tramite sistema Wi-Fi e GSM per l’invio di SMS e MMS.

La Business Class dispone di quattro poltrone per fila, in una configurazione 1-2-1, con due posti in meno rispetto ai convenzionali aerei wide body. La configurazione è quella tipica di una cabina di prima classe dove ogni passeggero ha accesso diretto al corridoio. Le poltrone offrono uno spazio che è quasi il doppio rispetto a quello attuale. Larghe 56 cm, con il tocco di un pulsante possono assumere varie posizioni fino a raggiungere oltre 2 mt di lunghezza e 76 cm di larghezza in configurazione letto. I braccioli sono regolabili a diverse altezze per adattarsi alle esigenze del passeggero. Oltre al tavolo scorrevole in legno, vi è anche un tavolino laterale dove posare il proprio computer portatile.
In Economy (configurazione 3-3-3) i sedili Recaro, larghi 43 cm, hanno una distanza fra le file di oltre 81 cm. Ogni fila ha una sedia in meno rispetto agli aeromobili wide body. La testata e lo schienale sono regolabili, con un’inclinazione fino a circa 18 cm. Ogni sedia è provvista di un monitor TV da 10,6 pollici con un’ampia scelta di opzioni di intrattenimento. Grazie alle tecnologie Wi-Fi e GSM, tutti i passeggeri possono rimanere in contatto con la terra durante il volo. Ogni poltrona dispone di prese USB, MP3 e caricabatterie, oltre a prese di corrente per i computer portatili. Con i connettori iPort il contenuto del proprio iPod e iPhone è consultabile sui mini televisori.
http://www.ilvolo.it/index.php/201203298017/Compagnie-Aeree/Qatar-Airways.html

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Shogun

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Qatar Airways: nuovi interni e poltrone del Boeing 787

Qatar Airways ha presentato le rivoluzionarie poltrone che saranno installate in Business e in Economy Class nei suoi Boeing 787 Dreamliner, che entreranno nella flotta della compagnia a partire dall’estate. Il nuovo 787 avrà 254 posti, di cui 22 in Business Class e 232 in Economy.
Ogni poltrona sarà allestita con un touch screen a tecnologia Android. Un sistema interattivo che metterà a disposizione dei passeggeri oltre 1000 film, programmi tv, musica e giochi. L’unità di controllo dispone di un’interfaccia a doppio schermo. I passeggeri potranno così utilizzare il proprio dispositivo palmare e guardare un film sullo schermo personale. Saranno connessi tramite sistema Wi-Fi e GSM per l’invio di SMS e MMS.

La Business Class dispone di quattro poltrone per fila, in una configurazione 1-2-1, con due posti in meno rispetto ai convenzionali aerei wide body. La configurazione è quella tipica di una cabina di prima classe dove ogni passeggero ha accesso diretto al corridoio. Le poltrone offrono uno spazio che è quasi il doppio rispetto a quello attuale. Larghe 56 cm, con il tocco di un pulsante possono assumere varie posizioni fino a raggiungere oltre 2 mt di lunghezza e 76 cm di larghezza in configurazione letto. I braccioli sono regolabili a diverse altezze per adattarsi alle esigenze del passeggero. Oltre al tavolo scorrevole in legno, vi è anche un tavolino laterale dove posare il proprio computer portatile.
In Economy (configurazione 3-3-3) i sedili Recaro, larghi 43 cm, hanno una distanza fra le file di oltre 81 cm. Ogni fila ha una sedia in meno rispetto agli aeromobili wide body. La testata e lo schienale sono regolabili, con un’inclinazione fino a circa 18 cm. Ogni sedia è provvista di un monitor TV da 10,6 pollici con un’ampia scelta di opzioni di intrattenimento. Grazie alle tecnologie Wi-Fi e GSM, tutti i passeggeri possono rimanere in contatto con la terra durante il volo. Ogni poltrona dispone di prese USB, MP3 e caricabatterie, oltre a prese di corrente per i computer portatili. Con i connettori iPort il contenuto del proprio iPod e iPhone è consultabile sui mini televisori.
http://www.ilvolo.it/index.php/201203298017/Compagnie-Aeree/Qatar-Airways.html

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Se ne è già parlato. Sedili in Y con larghezza di 16.9". :morto:
 

andreapinti

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andreapinti.com
‏Da twitter
@BoeingAirplanes
#DreamTour Leg 6 just announced: London, Manchester, Oslo, Taranto (Italy), DC, Dallas & St Louis #Boeing

E dal mini-sito del DreamTour
"Taranto is the coastal city in Apulia and is the third-largest continental city of Southern Italy. As an important commercial and military port, it is an industrial city with well-developed steel and iron foundries, oil refineries, and shipyards for building warships..

With factories in both Foggia and Grottaglie, Italy, Alenia Aermacchi produces the central fuselage and horizontal stabilizer for the 787 Dreamliner. Alenia has been a valued supplier partner to The Boeing Company for nearly six decades, supporting multiple airplane programs. We look forward to sharing the airplane with Alenia and its employees.
"
 

bryan78

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Proprio ieri su FlightRadar24 ho visto un 787 della Boeing che proveniva dalla Turchia e attraversando il sud Italia si dirigeva verso l'Atlantico....
 

AZ209

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China Eastern Airlines has scrapped an order for 24 787 Dreamliners from Boeing, the plane maker said on Thursday.
Anche se gli hanno rimpiazzati con ordine (quasi) doppio di 737NG, questo ripensamento fa riflettere sulle effettive strategie future di China Eastern.
 

AZ209

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Qatar Airways to Serve Atlanta, Chicago as 787 Deliveries Begin
By Frederic Tomesco - Apr 13, 2012 3:37 AM GMT

Qatar Airways
Ltd. plans to start flights to Atlanta, Chicago, Boston and Detroit within the next year, doubling its U.S. network, as the carrier begins receiving Boeing Co. (BA) 787 Dreamliners.

A daily New York service will also be increased to three flights a day, with the addition of links via cities in Eastern and Western Europe, Chief Executive Officer Akbar Al Baker said yesterday in Montreal. The airline has daily flights to Washington and Houston.

“Qatar Airways is in the midst of a very aggressive expansion plan,” Al Baker said. “The only thing that stopped us from going earlier is the delayed delivery of the 787s,” he said about the U.S. flights.
The carrier has placed orders for 60 Dreamliners as it works toward boosting its global network to 170 destinations from 113 over three years. Like Dubai-based Emirates Airline and Etihad Airways PJSC, the carrier is using a Middle East hub to link markets in Asia, Europe and the Americas.
Qatar Air also plans to resume services to Rangoon, Myanmar in October, Al Baker said. The carrier’s order backlog also includes 60 A350s and 10 A380s made by Airbus SAS.
Boeing began delivering 787s last year ending more than three years of delays caused by struggles with new materials and production techniques.

http://www.bloomberg.com/news/2012-...-atlanta-chicago-as-787-deliveries-begin.html
 

AZ209

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Londra.
Dopo BOS, verranno aperte MAD e BER con il 787

JAL 787s May Fly to Madrid, Berlin After Boston Debut


Japan Airlines Co., which began Boston services yesterday with its new Boeing Co. (BA) 787, may also use the fuel-efficient plane on routes to Spain and Germany as it bolster services to smaller cities.
The airline is considering flights to Madrid, Berlin and Dusseldorf, which are hubs for partners Iberia Lineas Aereas de Espana SA and Air Berlin Plc (AB1), Kiyoto Morioka, vice president, network planning, said in an April 20 interview at the company’s Tokyo headquarters. The planes may also be used to boost services to New York and London, he said.

Japan Air received its first two 787s last month and two more will arrive “very soon,” Morioka said. The carrier, the second operator of the plane after All Nippon Airways Co. (9202), has ordered a total of 45 Dreamliners to help increase international capacity by 25 percent over the next five years.
“The 787 is very suitable and the right-sized aircraft for these medium-sized destinations,” Morioka said. “We expect much more traffic, not only from Tokyo, but from Asia via Tokyo to the U.S., and vice versa.”
The 787, with 186 seats, departed Narita airport at 11:46 a.m. yesterday for the nearly 13-hour flight to Boston’s Logan International Airport, according to the carrier.
The first flight to Boston was fully booked, while the carrier has reservations for about 98 percent of seats this month and about 90 percent for May, Morioka said. The airline will also add flights beginning in December to San Diego. Until now, there’s been no direct service to either city from Asia, Morioka said.

Time Savings

Japan Air, which started a venture for Pacific flights with AMR Corp. (AAMRQ)’s American Airlines last year, is adding the U.S. flights to complement American Airlines’ hubs in Dallas and Chicago, Morioka said. The Tokyo-Boston service will cut round- trip travel time by as much as six hours, according to JAL.
The carrier, which expects to get 29 Dreamliners by the end of March 2017, also plans to use the planes for a new service to Helsinki. The aircraft will also replace 777s and 767s on flights to Moscow, New Delhi and Singapore.
The airline applied to form a partnership on Japan-Europe routes with British Airways in February that would allow them to share revenue, coordinate schedules and potentially add new services.
British Airways may consider taking a stake in Japan Air, which is planning an initial public offering as early as September, Willie Walsh, chief executive officer of parent International Consolidated Airlines Group SA (IAG), said last month.

Osaka Routes


The Asian carrier is also considering using the 787 for routes from Nagoya and Osaka’s Kansai airports that weren’t profitable with larger Boeing 777 planes, Morioka said. Osaka- London and Nagoya-Paris services were halted a couple of years ago because of low passenger loads and losses, he said. A 777-300 carries 368 passengers in a typical three-class layout, according to Boeing’s website.
Japan Air is also “seriously considering” ordering regional jets from Mitsubishi Aircraft Corp., which could be used for short-haul flights from Osaka’s Itami airport, Morioka said. He didn’t comment on the timeframe for a decision or which other regional jets the carrier was considering.
ANA has ordered 15 Mitsubishi Regional Jets, and taken 10 options. Deliveries of the aircraft, which will be fitted with 70 or 90 seats, are due to start in 2014 at the earliest.
The 787, the first composite-plastic passenger jet, will help Japan Air achieve a goal of saving 50 billion yen ($615 million) in costs in the next five years, the airline said in February. Morioka declined to say how much the new aircraft would save in fuel costs for the company.
All Nippon predicts fuel savings of 10 billion yen a year when it gets all 55 of the 787s it has on order.

http://www.bloomberg.com/news/2012-04-21/japan-air-may-add-new-spain-germany-flights-with-787.html