Turkish Airlines raddoppierà entro il 2033


belumosi

Socio AIAC
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,026
3,334
Turkish Airlines ha pubblicato le linee guida del business plan per i prossimi 10 anni.
Previsti il raddoppio di flotta e pax, con tutte le conseguenze del caso sui vari numeri.
Il 2033 TK festeggerà un secolo di vita, ed è presumibile che se i piani andranno come previsto, tra 10 anni saremo di fronte ad una mega-compagnia con più di 800 aerei che opererà in quello che probabilmente diventerà il più grande hub del mondo: l'aeroporto di Istanbul. Che a sua volta sarà completato come da masterplan, con 2 terminal e 6 piste.
A questo punto aspettiamo anche i mega-ordini per le centinaia di aerei necessari per implementare il progetto.

13.04.2023 - Turkish Airline's Strategy and Targets for 2023-2033 Period

Growing significantly higher than the industry average over the last 20 years while having significant contributions to Türkiye's economy and labor market, Turkish Airlines is pleased to announce its strategic targets pertaining to the 100th year of its establishment.

Determined in line with our vision for 2033, the strategic focus areas that aim to generate significant value for our stakeholders are as follows:

• Achieving consolidated revenue of over 50 billion USD by 2033,

• Attaining an EBITDAR margn between 20% and 25% during 2023-2033,

• Improving efficiency, maintaining cost discipline and creating new opportunities to generate additional revenues in order to sustain our strong financial performance,

• Contributing 140 billion USD of added value to Türkiye's economy by 2033,

• Expanding our fleet to 435 aircraft by 2023 and to over 800 aircraft by 2033; growing our passenger network to 400 destinations,

• Doubling the passenger capacity in 2023 by 2033 with an annual average growth rate of 7%,

• Servicing 170 million passengers by 2033 compared to over 85 million in 2023,

• Reaching 150 thousand employees including our subsidiaries,

• Doubling the transported cargo volume and positioning Turkish Cargo among the top three cargo carriers globally by 2033; leveraging the capabilities of our cargo hub, SmartIST, which is one of the largest air cargo terminals in the world,

• Establishing our low-cost arm AnadoluJet as a separate subsidiary; repositioning its brand, restructuring its revenue and cost structures, and reaching a fleet size of 200 new generation aircraft to strengthen its competitive positioning,

• Improving customer experience and brand recognition by:

– Providing each passenger a customized service across all service channels

– Completing cabin transformation to enhance in-flight experience

– Growing further Miles & Smiles loyalty program and increasing the number of active members

– Ranking among the top 3 airlines globally in providing the best digital experience by implementing new projects in digital transformation

• To become a sustainable airline by:

– Increasing the number of new generation aircraft in the fleet

– Increasing the consumption of sustainable aviation fuel

– Expanding the number of LEED certified buildings to boost renewable energy usage

– Becoming a "Carbon Neutral" airline by 2050 through the implementation of carbon emission offsetting projects

Together with its subsidiaries, with employing more than 75,000 people, Turkish Airlines will continue to proudly fly Türkiye's national flag in the coming 10 years with its unique network, modern fleet and remarkable financial performance.

Respectfully announced to the public.

 
  • Wow
Reactions: Fewwy

Seaking

Moderatore
Utente Registrato
1 Febbraio 2012
12,503
2,640
Sarà che io sono follemente innamorato della Turchia, ma ammiro TK per quello che è riuscita a diventare negli anni: una compagnia aerea gigantesca, con servizi allineati ai migliori competitor europei, che opera sulla connessione chiave tra est e ovest del mondo e che serve in modo strategicamente capillare il bacino dell'Asia Minore.

Se riusciranno a realizzare questo piano, per molte compagnie aeree europee sarà ancor di più "o consolidamento, o morte".
 

13900

Utente Registrato
26 Aprile 2012
10,302
8,153
Sarà che io sono follemente innamorato della Turchia, ma ammiro TK per quello che è riuscita a diventare negli anni: una compagnia aerea gigantesca, con servizi allineati ai migliori competitor europei, che opera sulla connessione chiave tra est e ovest del mondo e che serve in modo strategicamente capillare il bacino dell'Asia Minore.

Se riusciranno a realizzare questo piano, per molte compagnie aeree europee sarà ancor di più "o consolidamento, o morte".
Napoleone Bonaparte diceva che se il mondo fosse uno stato allora Costantinopoli/Istanbul ne sarebbe la capitale, e ha ragione. Con TK ho sempre avuto un'ottima esperienza, anche se il lato IT fa pena e, quando fa brutto a IST, fai prima a prendere il torpedone per la Bulgaria che a risolverla con TK...
 

ITALYAIRPORT

Utente Registrato
1 Dicembre 2010
797
88
Non sono un grande fan di queste compagnie figlie di presidenti-sultani… alla faccia dei diritti umani.. In ogni caso quanto fatto da Turkish negli ultimi 10/15 anni è invidiabile ma immagino che il popolo turco abbia partecipato in abbondanza..
 

ilverococco

Utente Registrato
3 Novembre 2016
522
443
BLQ - DXB
Sarà che io sono follemente innamorato della Turchia, ma ammiro TK per quello che è riuscita a diventare negli anni: una compagnia aerea gigantesca, con servizi allineati ai migliori competitor europei, che opera sulla connessione chiave tra est e ovest del mondo e che serve in modo strategicamente capillare il bacino dell'Asia Minore.

Se riusciranno a realizzare questo piano, per molte compagnie aeree europee sarà ancor di più "o consolidamento, o morte".
Tanto di cappello alla crescita ma dissento riguardo ai servizi: il customer service telefonico fa pena e se ti capita una pippa a IST trovare personale TK che parli inglese è un'utopia

L'aeroporto per contro è bellissimo e la lounge notevole
 

tiefpeck

Utente Registrato
27 Agosto 2011
2,515
648
Back to Fischamend
Tanto di cappello alla crescita ma dissento riguardo ai servizi: il customer service telefonico fa pena e se ti capita una pippa a IST trovare personale TK che parli inglese è un'utopia

L'aeroporto per contro è bellissimo e la lounge notevole
Dipende dagli interessi: sono in lounge ad IST dove ho scoperto che hanno sostituito la collezione di quadri prestati dal museo con una mostra di cimeli della finale della Champions League. Capisco che si vada dietro alle masse ma non sono particolarmente contento (e spero non venga in mente di fare lo stesso ad AMS).

Peraltro tutti quelli a cui ho parlato oggi in aeroporto parlano un buon inglese: magari se lo dimenticano solo quando c'è una grana!
 

RobertoMo

Utente Registrato
7 Agosto 2016
160
57
Bè TK è il main sponsor della champions e la finale quest'anno è a Istanbul, direi che è normale che gli diano risalto.
 

belumosi

Socio AIAC
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,026
3,334
Per implementare il piano industriale, TK a Giugno dovrebbe ordinare 600 (seicento) aerei, inclusi 200 (duecento) WB.

Turkish Airlines eyes June announcement for massive long-term order
By Graham Dunn11 May 2023

Save articlePlease Sign in to your account to use this feature
Turkish Airlines is reportedly hoping to announce an aircraft order covering around 600 aircraft next month, which will support it’s recently disclosed ambition to double the size of its fleet to more than 800 over the next decade.

The airline’s chief financial officer Murat Seker had in early March indicated Turkish would be placing a major aircraft order once it had finalised its long-term strategic plan. That plan, under which Turkish Airlines aims to effectively double the size of the carrier to fly 170 million passengers and operate over 800 aircraft by 2033, was formally disclosed last month.

Turkish Airlines chairman Ahmet Bolat is today quoted in local media as saying the airline is continuing talks with aircraft manufacturers over a 600-strong commitment – including 200 widebodies – and hopes to announce an order in June. Bolat hints the Star Alliance carrier, which operates a mix of Airbus and Boeing types, could finalise an order with one manufacturer in time for the IATA AGM, which is being held in Istanbul in early June. The remaining order could then be finalised at the Paris air show later in June.

The airline ended 2022 with 394 aircraft. It expects the fleet to reach 435 by the end of this year. Under its strategic plan, Turkish expects its fleet to reach 500 units in 2025, growing to 600 by 2028, hitting the 700 mark in 2031 and pass the 800 threshold in 2033.

Turkish Airlines, together with low-cost unit Anadolu Jet, operates a mix of Airbus and Boeing narrowbodies – both current and re-engined types – as well as a range of widebodies including Airbus A330s, A350s, Boeing 777s and 787s.

 

AZ MS

Utente Registrato
14 Gennaio 2008
916
25
I voli sempre quelli sono, mica hanno aggiunto capacità
Beh non direi, il volo TK1861/1862 molto spesso viene operato, specialmente in questo periodo, con A333 che rispetto al A321/B737 ha maggiore capacità. Stessa cosa per il volo TK1863/1864 ogni tanto operato con A333 o B789
 
  • Like
Reactions: enryb

Betha23

Utente Registrato
22 Settembre 2015
2,037
129
Beh non direi, il volo TK1861/1862 molto spesso viene operato, specialmente in questo periodo, con A333 che rispetto al A321/B737 ha maggiore capacità. Stessa cosa per il volo TK1863/1864 ogni tanto operato con A333 o B789
Succede da anni…io ho preso sia 332 che 333, sempre volo delle 11.