Ryanair: puntiamo a diventare compagnia n°1 in Europa


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Treottantone

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27 Agosto 2015
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Difficile dire chi paga cosa, ma ogni scalo può decidere di "incentivare" una compagnia, o comunque agevolare l'aumento di passeggeri. Nel bilancio SACBO 2014 si può leggere qualcosa, in termini molto generici:

L'importante è continuare ad avere un bilancio sano. SACBO, per esempio, è in utile.
grazie mille per la risposta. Credevo fossero molto più trasparenti gli accordi... anche perchè non ci vedo nulla di male a livello commerciale.
 

Mobius

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Differenziamo però tra i gestori e gli handler. I primi guadagnano coi LF alti di FR perché le tasse aeroportuali dei singoli pax, sommate, generano utili interessanti; i secondi tendono a soffrire perché FR, quando paga, paga pochissimo. Una volta ho consultato le nostre tariffe di handling e ho notato che, a parità di aeromobile, tonnellaggio e posti, FR paga 4-5 volte di meno rispetto alle altre compagnie che operano col B738.

Quando handler e gestore coincidono il tutto finisce in un unico calderone dove i rami in perdita sono compensati da quelli in utile. Potrebbe essere il caso della SACBO di BGY, per esempio.

Da noi la gestione è in utile, l'handling no, ma fino a quando i due rami non si scindono la situazione è stabile. Si parla però di creare Sacal Handling, una realtà che fallirebbe ad un solo anno dalla sua creazione (fonte: il direttore). Paradossalmente, senza handling il gestore potrebbe incassare di più, ma non avrebbe più fonti di guadagno.

Le situazioni nei vari aeroporti sono molto complesse, è sbagliato dire che con FR si guadagna o si perde a prescindere. Sicuramente si può dire che ha generato un sistema non concorrenziale e di dubbia legittimità.

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Treottantone

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27 Agosto 2015
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Differenziamo però tra i gestori e gli handler. I primi guadagnano coi LF alti di FR perché le tasse aeroportuali dei singoli pax, sommate, generano utili interessanti; i secondi tendono a soffrire perché FR, quando paga, paga pochissimo. Una volta ho consultato le nostre tariffe di handling e ho notato che, a parità di aeromobile, tonnellaggio e posti, FR paga 4-5 volte di meno rispetto alle altre compagnie che operano col B738.

Quando handler e gestore coincidono il tutto finisce in un unico calderone dove i rami in perdita sono compensati da quelli in utile. Potrebbe essere il caso della SACBO di BGY, per esempio.

Da noi la gestione è in utile, l'handling no, ma fino a quando i due rami non si scindono la situazione è stabile. Si parla però di creare Sacal Handling, una realtà che fallirebbe ad un solo anno dalla sua creazione (fonte: il direttore). Paradossalmente, senza handling il gestore potrebbe incassare di più, ma senza handling il gestore non avrebbe fonti di guadagno.

Le situazioni nei vari aeroporti sono molto complesse, è sbagliato dire che con FR si guadagna o si perde a prescindere. Sicuramente si può dire che ha generato un sistema non concorrenziale e di dubbia legittimità.

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Curiosità, anche a malpensa (per il T2 easyjet) l'handling e il gestore coincidono?
 

Mobius

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7 Novembre 2013
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Il gestore è SEA, l'handling è AH (un tempo SEA Handling, poi ribattezzata dopo il fallimento). Società distinte ma della stessa "famiglia".

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MrMav

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Dall' account Twitter dell'indipendent:
@ryanair to confirm plans of a significant expansion of services from @DublinAirport at event on Thursday. Tourism Minister to attend.
 

MrMav

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15 Ottobre 2013
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Bru/Ciy/Lis/Bcn/Bio
http://www.nltimes.nl/2015/09/01/ryanair-set-to-take-off-from-schiphol/
Budget airline Ryanair will be opening a base at Schiphol airport this winter. The airline’s initial plan is for about 10 flights per day.

Sources close to the Irish airline confirmed this to the Telegraaf late on Monday. The decision will be officially announced in the coming weeks. Ryanair is currently active in the Netherlands only on Eindhoven airport.

Ryanair was awarded so-called landing slots at Schiphol for the winter season, which starts on October 25th. The airline had until Monday, August 31st, to decide whether or not they will actually use them.

Discount air carrier EasyJet established a base at Schiphol this summer with three of its own planes. The British airline, and Ryanair competitor, intends to add a fourth aircraft this autumn.
 

belumosi

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10 Dicembre 2007
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AUGUST TRAFFIC GROWS 10% TO 10.4M CUSTOMERS LOAD FACTOR RISES 2% POINTS TO 95%

02 Sep 2015

Ryanair, Europe’s favourite airline, today (2 Sept) released traffic statistics for August as follows:

  • Traffic grew 10% to 10.4m customers.
  • Load factor rose 2% points to 95%.
  • Rolling annual traffic to August grew 15% to 96.3m customers.
Aug 14Aug 15Change
Customers9.4M10.4M+10%
Load Factor 93%95%+2%
Ryanair’s Kenny Jacobs said:
“Ryanair’s August traffic grew by 10% to 10.4m customers, while our load factor jumped 2% points to 95%. These record monthly numbers and load factors are due to our lower fares, our stronger forward bookings and the continuing success of our “Always Getting Better” customer experience programme, which continues to deliver stronger than expected traffic and load factors on our biggest ever summer schedule.
Ryanair customers can look forward to more service enhancements in the autumn, as we continue Year 2 of our AGB programme, which include our new car hire service, a new website, new app, new cabin interiors, new crew uniforms, and improved inflight menus, as Ryanair continues to deliver so much more than just the lowest fares in Europe.”


- See more at: http://corporate.ryanair.com/news/p...-points-to-95/?market=en#sthash.EaUb4y2f.dpuf
 

kenyaprince

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VCE-TSF
Traffico passeggeri in crescita per Ryanair. La compagnia aerea low cost ha annunciato che nel mese di agosto sono stati trasportati 10,4 milioni di passeggeri, in crescita del 10% rispetto ad agosto 2014. Il fattore di carico è, invece, cresciuto del 2%, passando dal 93 al 95 per cento. Sulla Borsa di Londra il titolo Ryanair mostra un progresso dell'1,73 per cento.
 

kenyaprince

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VCE-TSF
secondo Alborante Ryanair trasporterà 160mln pax nel 2024 con una flotta di 520 aeromobili, da ottobre parte anche il rinnovamento dell'immagine con nuovi interni e nuove uniformi.
Sul sito ci sarà la funzionalità di comparazione prezzi (sempre a partire dal prossimo mese)
 

kenyaprince

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VCE-TSF
4 New Routes To Milan Malpensa, Sofia, Verona & Vilnius
150 Routes In Total, Over 22m Customers
Ryanair, Europe’s favourite airline, today (2 Sep) launched its London summer 2016 schedule, with 4 new routes to/from Milan Malpensa, Sofia, Verona and Vilnius, over 150 routes in total and extra flights on 20 routes, which will deliver 22.8m customers p.a. (+1.4m) and support more than 17,000* jobs at London Stansted, London Gatwick and London Luton.
Ryanair’s London summer 2016 schedule will deliver:
London Stansted:

  • 37 based aircraft
  • 3 new routes to Milan Malpensa, Sofia & Verona
  • 129 routes in total
  • Extra flights on 18 routes (incl Berlin x daily, Cologne 3 x daily, Edinburgh 5 x daily, Glasgow 4 x daily)
  • 1,200 weekly flights (5% growth)
  • 20m customers p.a.
  • 15,000* “on-site” jobs p.a.
London Gatwick

  • 5 routes in total (Dublin, Cork, Kaunas, Shannon & Seville)
  • Extra flights to Dublin (6 x daily)
  • 62 weekly flights (12% growth)
  • 1m customers p.a.
  • 750* “on-site” jobs p.a.
London Luton:

  • 4 based aircraft
  • 1 new route to Vilnius
  • 18 routes in total
  • Extra flights to Copenhagen (4 x daily)
  • 123 weekly flights (13% growth)
  • 1.8m customers p.a.
  • 1,350* “on-site” jobs p.a.
UK consumers and visitors can choose from over 150 London routes in summer 2016 and can look forward to further improvements, as Ryanair continues Year 2 of its “Always Getting Better” programme, which has already delivered native mobile apps, reduced sports and airport fees and a new car hire partnership with CarTrawler.
Customers can next look forward to a new personalised website, with great new digital features such as ‘hold the fare’ and destination content (from October), as well as an enhanced insurance product (from October), new crew uniforms and improved inflight menus (both from November) and new cabin interiors (from January). Ryanair also announced that it will introduce defibrillators on all of its aircraft from November, following consulation with its customers.
In London, Ryanair’s Kenny Jacobs said:
“After a record summer 2015, where we grew our traffic and load factor and improved our industry leading punctuality, Ryanair is pleased to launch our London summer 2016 schedule, which includes new routes to Milan Malpensa (our newest base), Sofia, Verona and Vilnius, with over 150 routes in total, which will deliver 22.8m million customers p.a at London Stansted, London Gatwick and London Luton airports.
UK customers and visitors continue to choose Ryanair for the lowest fares and biggest route network, while enjoying our ongoing “Always Getting Better” customer experience improvements. After introducing allocated seating, a second free carry-on bag allowance, Family Extra and Business Plus services, and reducing our fees in Year 1, we’ve continued to roll out Year 2 of our AGB programme, which has included new native apps, reduced sports and airport fees and the launch of Ryanair Car Hire, which went live on Ryanair.com yesterday.
Our 103m customers can look forward to further improvements in the coming months, including our ground breaking personalised website, with exciting new digital features such as ‘hold the fare’ and real customer destination reviews, and improved menus, new cabin crew uniforms and new cabin interiors on board, with more to come in Year 3, as we continue to offer so much more than just lowest fares.
To celebrate the launch of our London summer 2016 schedule, and latest AGB improvements, we are releasing 100,000 seats for sale across our European network, which are available for booking until midnight Monday (7 Sep). Since these amazing low prices will be snapped up quickly, customers should log onto www.ryanair.com and avoid missing out.”
 

kenyaprince

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20 Giugno 2008
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VCE-TSF
mi sembrano meno dozzinali a prima vista; sinceramente il completo maschile non l'ho mai trovato così pessimo al contrario della divisa femminile (veramente brutta!)
 

beme00

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29 Gennaio 2015
18
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Nuove uniformi Ryanair (video)

Salve a tutti!
Segnalo questo video pubblicato sul canale di ryanair che illustra la nuove uniformi. https://youtu.be/4GkMA5RRfvQ
Che ne pensate? Mi sembrano decisamente migliori delle attuali anche se il giallo/arancio un po' stona.
 

Hurricane28

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8 Febbraio 2008
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Lecce, Puglia.
Video divise https://www.youtube.com/watch?v=4GkMA5RRfvQ&feature=youtu.be
P.S. Questa mattina con l'ausilio di Flight Radar 24 ho ricostruito i voli di ieri di FR da Stansted. Come recita il comunicato effettivamente base con 37 aerei , decollano tutti e 37 gli aerei tra le 6:05 e le 9:00 e nello stesso orario atterrano e ridecollano entro le ore 9:00 altri 24 aerei provenienti da altre basi. Una vera macchina da guerra FR. Complimenti vivissimi.
 

EI-MAW

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25 Dicembre 2007
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mi sembrano meno dozzinali a prima vista; sinceramente il completo maschile non l'ho mai trovato così pessimo al contrario della divisa femminile (veramente brutta!)
Sicuramente meglio di quelle attuali, forse le più brutte in Europa. Ma quella giacca a bottone singolo non si può guardare. Nemmeno i filippini nei ristoranti sulle navi!
 
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