Accordo tra United Airlines e Archer per droni-taxy.


Charter2017

Bannato
Utente Registrato
3 Agosto 2017
817
467,893,811
Buonasera.
Notizia molto interessante uscita su ANSA che getta uno sguardo sul futuro della mobilità all'interno delle città e tra esse e gli aeroporti. Tra i molti investitori di grosso calibro anche la Stellantis (vedasi ex FIAT).
Gli aerei eVTOL della Archer, completamente elettrici, dovrebbero essere in grado di viaggiare a 240 km/h con un range di 100 km per carica.
 

East End Ave

Utente Registrato
13 Agosto 2013
8,305
3,232
su e giu' sull'atlantico...
Riprendo il thread del -fu- Charter2017 per inserire questa interessante intervista con il fondatore e CEO di Hearth Aerospace circa lo stato dell'arte degli aerei a propulsione elettrica, che sembra assai a buon punto.

 

East End Ave

Utente Registrato
13 Agosto 2013
8,305
3,232
su e giu' sull'atlantico...
United Airlines today announced a $15 million investment in Eve Air Mobility and a conditional purchase agreement for 200 four-seat electric aircraft plus 200 options, expecting the first deliveries as early as 2026. This marks another significant investment from United in flying taxis.

 

belumosi

Socio AIAC
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,026
3,334
Notizia pesante: Stellantis investe 150 M€ in Archer, con la prospettiva di diventare socio di minoranza e fornire know how nella produzione su larga scala.

Stellantis investe nei taxi volanti elettrici, con Midnight in pochi minuti in aeroporto
dal nostro corrispondente Paolo Mastrolilli

Accordo con gli americani di Archer. L'ad Carlos Tavares: "Vogliamo garantire la libertà della mobilità. Competiamo con Tesla per batterla"
04 GENNAIO 2023 ALLE 20:16

NEW YORK - Stellantis scommette sui "taxi volanti" di Archer per risolvere il problema del traffico nelle grandi città. E non parliamo della fantascienza modello "Blade Runner", ma di prodotti che saranno disponibili al grande pubblico nel giro di un paio di anni, a prezzi abbordabili e con tecnologie sostenibili.

L'annuncio lo hanno fatto i ceo delle due compagnie, Carlos Tavares e Adam Goldstein, chiarendo perché non si tratta solo di un'iniziativa imprenditoriale. "La nostra ragione di esistere - ha spiegato Tavares - è garantire la libertà della mobilità, sempre più a rischio nel caos globale in crescita. Così puntiamo ad offrire una soluzione pratica, sicura, pulita e silenziosa, capace di migliorare le nostre vite. Perché la democrazia non sopravvive senza la possibilità di muoversi a piacere".

La casa automobilistica Stellantis (controllata da Exor come Repubblica) aveva già avviato nel 2021 la collaborazione con la compagnia della California specializzata negli eVTOL, ossia "electrical vertical take off and landing" aircraft. In sostanza apparecchi elettrici capaci di decollare verticalmente, come il Midnight, che può volare per circa 160 chilometri trasportando un pilota e quattro passeggeri.

Ora l'alleanza diventa strutturale, con una serie di passi concreti. Stellantis offrirà l'esperienza nella manifattura su larga scala e aiuterà la commercializzazione, consentendo ad Archer di risparmiare parecchi soldi. Inoltre metterà a disposizione 150 milioni di dollari in equity capital, a cui l'azienda di Santa Clara potrà attingere nel 2023 e 2024 a sua discrezione, a patto di centrare alcuni obiettivi di sviluppo. Infine aumenterà il proprio investimento nell'azionariato della compagnia, restando però in una posizione di minoranza, per consentire alla leadership attuale di guidare il processo.

Archer ha già avviato il procedimento per la manifattura in uno stabilimento vicino a San Josè, dove verranno costruiti i modelli del Midnight necessari ad ottenere la certificazione da parte della Federal Aviation Administration. Nello stesso tempo sta realizzando la fabbrica in Georgia dove punta ad iniziare la fabbricazione su scala entro la fine del 2024, con 650 apparecchi all'anno nella prima fase, e 2.300 nella seconda.

Il mercato di esordio è già stato individuato. Si partirà con i collegamenti fra Manhattan e l'aeroporto di Newark, che dovrebbero costare circa 90 dollari a passeggero. Poco più del prezzo attuale di un taxi, ma con la differenza che invece di stare un'ora e mezza nel traffico, si vola per una quindicina di minuti. C'è già l'accordo per coordinare il servizio con la compagnia aerea United, per effettuare i controlli di sicurezza prima dell'imbarco sul Midnight, in modo poi da poter procedere direttamente verso il proprio volo di linea. In seguito si punterà su Los Angeles, San Francisco e Miami, tenendo però in mente il mercato globale e quindi anche l'Europa.

Goldstein è ottimista: "Non servono grandi infrastrutture, perché l'apparecchio decolla in verticale. I costi sono destinati a scendere, e le limitazioni semmai verranno dalla capacità di offerta, non dalla domanda". Immaginate ad esempio di andare da Fiumicino o Malpensa al centro di Roma o Milano, per meno di cento euro, in una manciata di minuti, sopra un taxi volante che non inquina e non fa rumore.

Tavares ha inquadrato così la scelta strategica di Stellantis: "Noi esistiamo per offrire la libertà della mobilità, che è a rischio. La democrazia non può sopravvivere senza, perciò intendiamo dare ogni contributo possibile per garantirla". Ciò include l'investimento nel settore delle auto elettriche, dove "intendiamo competere con Tesla e batterla".

Il ceo di Stellantis avverte che "nel mondo aumenta il caos, geopolitico, macroeconomico, sanitario", perciò si aspetta che i cittadini chiederanno alla politica di favorire simili soluzioni pratiche. Dipendenti e sindacati hanno capito che "il settore automotive attraversa un momento di trasformazione, che dipende da rischi esterni". Perciò l'intera azienda è pronta a muoversi con rapidità verso le soluzioni mirate al futuro.

 
  • Like
Reactions: East End Ave

Farfallina

Utente Registrato
23 Marzo 2009
16,627
1,606
Notizia pesante: Stellantis investe 150 M€ in Archer, con la prospettiva di diventare socio di minoranza e fornire know how nella produzione su larga scala.

Stellantis investe nei taxi volanti elettrici, con Midnight in pochi minuti in aeroporto
dal nostro corrispondente Paolo Mastrolilli

Accordo con gli americani di Archer. L'ad Carlos Tavares: "Vogliamo garantire la libertà della mobilità. Competiamo con Tesla per batterla"
04 GENNAIO 2023 ALLE 20:16

NEW YORK - Stellantis scommette sui "taxi volanti" di Archer per risolvere il problema del traffico nelle grandi città. E non parliamo della fantascienza modello "Blade Runner", ma di prodotti che saranno disponibili al grande pubblico nel giro di un paio di anni, a prezzi abbordabili e con tecnologie sostenibili.

L'annuncio lo hanno fatto i ceo delle due compagnie, Carlos Tavares e Adam Goldstein, chiarendo perché non si tratta solo di un'iniziativa imprenditoriale. "La nostra ragione di esistere - ha spiegato Tavares - è garantire la libertà della mobilità, sempre più a rischio nel caos globale in crescita. Così puntiamo ad offrire una soluzione pratica, sicura, pulita e silenziosa, capace di migliorare le nostre vite. Perché la democrazia non sopravvive senza la possibilità di muoversi a piacere".

La casa automobilistica Stellantis (controllata da Exor come Repubblica) aveva già avviato nel 2021 la collaborazione con la compagnia della California specializzata negli eVTOL, ossia "electrical vertical take off and landing" aircraft. In sostanza apparecchi elettrici capaci di decollare verticalmente, come il Midnight, che può volare per circa 160 chilometri trasportando un pilota e quattro passeggeri.

Ora l'alleanza diventa strutturale, con una serie di passi concreti. Stellantis offrirà l'esperienza nella manifattura su larga scala e aiuterà la commercializzazione, consentendo ad Archer di risparmiare parecchi soldi. Inoltre metterà a disposizione 150 milioni di dollari in equity capital, a cui l'azienda di Santa Clara potrà attingere nel 2023 e 2024 a sua discrezione, a patto di centrare alcuni obiettivi di sviluppo. Infine aumenterà il proprio investimento nell'azionariato della compagnia, restando però in una posizione di minoranza, per consentire alla leadership attuale di guidare il processo.

Archer ha già avviato il procedimento per la manifattura in uno stabilimento vicino a San Josè, dove verranno costruiti i modelli del Midnight necessari ad ottenere la certificazione da parte della Federal Aviation Administration. Nello stesso tempo sta realizzando la fabbrica in Georgia dove punta ad iniziare la fabbricazione su scala entro la fine del 2024, con 650 apparecchi all'anno nella prima fase, e 2.300 nella seconda.

Il mercato di esordio è già stato individuato. Si partirà con i collegamenti fra Manhattan e l'aeroporto di Newark, che dovrebbero costare circa 90 dollari a passeggero. Poco più del prezzo attuale di un taxi, ma con la differenza che invece di stare un'ora e mezza nel traffico, si vola per una quindicina di minuti. C'è già l'accordo per coordinare il servizio con la compagnia aerea United, per effettuare i controlli di sicurezza prima dell'imbarco sul Midnight, in modo poi da poter procedere direttamente verso il proprio volo di linea. In seguito si punterà su Los Angeles, San Francisco e Miami, tenendo però in mente il mercato globale e quindi anche l'Europa.

Goldstein è ottimista: "Non servono grandi infrastrutture, perché l'apparecchio decolla in verticale. I costi sono destinati a scendere, e le limitazioni semmai verranno dalla capacità di offerta, non dalla domanda". Immaginate ad esempio di andare da Fiumicino o Malpensa al centro di Roma o Milano, per meno di cento euro, in una manciata di minuti, sopra un taxi volante che non inquina e non fa rumore.

Tavares ha inquadrato così la scelta strategica di Stellantis: "Noi esistiamo per offrire la libertà della mobilità, che è a rischio. La democrazia non può sopravvivere senza, perciò intendiamo dare ogni contributo possibile per garantirla". Ciò include l'investimento nel settore delle auto elettriche, dove "intendiamo competere con Tesla e batterla".

Il ceo di Stellantis avverte che "nel mondo aumenta il caos, geopolitico, macroeconomico, sanitario", perciò si aspetta che i cittadini chiederanno alla politica di favorire simili soluzioni pratiche. Dipendenti e sindacati hanno capito che "il settore automotive attraversa un momento di trasformazione, che dipende da rischi esterni". Perciò l'intera azienda è pronta a muoversi con rapidità verso le soluzioni mirate al futuro.

Questo è interessante. La parte più complicata sarà sulla sicurezza perché mettendo in aria tanti droni taxi il rischio incidenti aumenta.
 

East End Ave

Utente Registrato
13 Agosto 2013
8,305
3,232
su e giu' sull'atlantico...
Sembra la cosa vada avanti abbastanza speditamente...

United Airlines And Archer Announce First Commercial Electric Air Taxi Route In Chicago


Chicago, IL, and Santa Clara, CA, March 23, 2023 - Archer Aviation Inc. (NYSE: ACHR) and United Airlines (NASDAQ: UAL) today announced plans to launch the first air taxi route in Chicago, between O’Hare International Airport (ORD) and Vertiport Chicago. Vertiport Chicago, North America’s largest vertical aircraft take off and landing facility, is located in the Illinois Medical District near the Chicago Loop. This site was selected as the takeoff and landing site for this airport to city center route because of its unparalleled convenience, access and service. From there, passengers will be able to travel to and from ORD via Archer’s Midnight aircraft in approximately 10 minutes. A similar trip by car can take upwards of an hour or more during rush hour traffic.



United and Archer’s goal for its UAM network is to provide residents and visitors in the Chicago Metropolitan Area with a safe, sustainable, low noise, and cost-competitive alternative to ground transportation beginning in 2025. Chicago is the third most populous city in the United States, a center for business, innovation and investment, and home to United’s headquarters. This makes it a unique city for Archer and United to build out. The early launch routes will focus in on airport to city center transportation service, which are referred to as “trunk” routes. Once the trunk routes have been established, the next step will be to build out “branch” routes to connect to surrounding communities.

"Both Archer and United are committed to decarbonizing air travel and leveraging innovative technologies to deliver on the promise of the electrification of the aviation industry,” said Michael Leskinen, President of United Airlines Ventures. “Once operational, we’re excited to offer our customers a more sustainable, convenient and cost-effective mode of transportation during their commutes to the airport.”

"Technological innovation thrives here in Chicago, and this venture between Archer and United is yet another example of this strength," said Chicago Mayor Lori E. Lightfoot. "This exciting new technology will further decarbonize our means of transportation, taking us another step forward in our fight against climate change. I'm pleased that Chicago residents will be among the first in the nation to experience this innovative, convenient form of travel."

“Here in Illinois, we are taking bold steps to lead the clean revolution—paving the way for a more sustainable future for our state, our nation, and our world,” said Governor JB Pritzker. “I can’t think of a better team than Archer and United to partner with as we work to ensure our existing aviation infrastructure can support this new and exciting form of transportation. This partnership is just another way that we will achieve our goal of transitioning to 100% clean energy by 2050—all while saving Illinoisans money and creating thousands of good paying jobs in the process.”

"We’re thrilled to add Chicago to our growing list of initial launch cities as we continue to solidify our UAM network plans,” said Adam Goldstein, Archer’s Founder and CEO. “We’re looking forward to working with state and city leaders to bring an innovative transportation solution to the City of Chicago and its surrounding communities.”

"Vertiport Chicago is delighted to participate alongside United Airlines and Archer in revolutionizing intra-city travel in Chicago,” said Daniel Mojica, the Executive Director of Vertiport Chicago. “This partnership will inspire other cities to plan for cutting-edge transportation solutions."

ComEd, the Midwest’s largest utility company, will work with United and Archer to establish the power infrastructure necessary to support eVTOL aircraft operations in and around the Chicago Metropolitan Area.


 

East End Ave

Utente Registrato
13 Agosto 2013
8,305
3,232
su e giu' sull'atlantico...
AVIATION
New “airline” Archer Air to fly eVTOLs on behalf of United Airlines
Theodore Koumelis
21.06.2024
sharethis sharing button

Archer Aviation

AVIATION
Archer Aviation launches Archer Air to operate electric air taxis, expanding into new markets with strategic partnerships, following FAA Part 135 Certification.
Archer Aviation‘s Chief Commercial Officer (CCO) Nikhil Goel has revealed that the company will operate electric air taxis on its partners’ behalf as a standalone commercial airline called Archer Air.
Speaking at the Revolution Aero conference in London, Goel explained that this aligns with United‘s purchase of up to $1.5 billion worth of Archer’s Midnight aircraft, which the company aims to have in service within the next two years.

Archer Aviation


Under the agreement, Archer will manufacture the Midnight aircraft, while Archer Air will operate them domestically in the United States on United‘s behalf. This is similar to the United Express model, where third parties currently operate smaller regional aircraft on feeder routes for the airline giant.
“United will work on the things that they’re really good at, such as integration at the airports, distribution to their customers, and helping us with things like pilot training,” said Goel.
The establishment of Archer Air has been made possible by the Federal Aviation Administration (FAA) granting Archer a Part 135 Carrier & Operator Certificate, signalling that the company has developed and demonstrated its adherence to the necessary policies and procedures to begin operating aircraft commercially in accordance with the FAA’s stringent safety and operational standards.
Archer is one of only two eVTOL companies worldwide to receive Part 135 Certification, with Joby being the other.

UAE to be the first?
However, it may be the United Arab Emirates, rather than the United States, that witnesses the first flights of Archer’s Midnight aircraft.
The company has announced plans to launch in Abu Dhabi and Dubai, collaborating with local partners such as Mubadala, Falcon Aviation, Air Chateau, Etihad, and the Abu Dhabi Investment Office. Goel remarked: “Whenever we go there, we’re fortunate to meet with a number of excellencies, highnesses, leaders across the country who say, we want UAM to be here in the UAE by next year.”
Archer has also formed partnerships in Korea and India. In Korea, the company is working with Kakao (the “Uber of Korea”) and LG to demonstrate their technology by the end of this year or early next year. Kakao has invested in early commercialisation efforts and purchased a large number of aircraft. In India, Archer has partnered with IndiGo, the third-largest airline in the world, to commercialise in Delhi, Mumbai, and other cities with a $1 billion order of aircraft.
Questions remain around eVTOL pricing and performance
Goel told the gathering that Archer’s progress has been aided by positive developments in key areas that were once considered existential challenges for the eVTOL industry, such as battery technology, manufacturing partnerships, and regulatory support: “Fast forward to today, I think we’re lucky that the answer to all three of those questions has been yes.”
Despite this optimism, some commentators have raised doubts about eVTOLs and battery performance. Researchers at Oak Ridge National Laboratory (ORNL) in Tennessee found that the power and performance demands for eVTOL flight reduce battery performance and longevity, potentially posing a safety threat and increasing the cost of aircraft maintenance.
Goel said that the company is building six conforming aircraft to enable full-credit testing later this year or next, marking a significant milestone in the certification process. Additionally, when completed in September, its factory in Georgia will support the production of 650 aircraft per year.
Questions have also been raised about the affordability of electric air taxis. UAM commentator Paul Pocialik estimated that a 20-minute trip with Archer would likely cost $266, far beyond the ‘price of an UberX’, which eVTOL companies use as their benchmark.
Goel admitted that most of these trips may not be in the UberX price range “from day one” but suggested the company has a “pretty clear pathway to getting there within a few years of launching.”
According to Goel, one part of that pathway is to address the high landing fees in places like the New York City heliports. He used the example of a real estate developer who owns a hotel with an underutilised top floor in the parking garage, suggesting that installing a charger could lead to a win-win situation for both Archer and the real estate owner.
Archer reaches transition milestone
In the week leading up to the conference, Archer announced two major pieces of news.
Archer Aviation and Signature Aviation signed an MOU to electrify Signature’s network of over 200 private aviation terminals, providing Archer with access to takeoff and landing sites in major U.S. cities.
The companies plan to install BETA Technologies’ interoperable rapid recharging systems across Signature’s network, marking a significant step towards establishing the infrastructure needed to support urban air mobility and offering passengers a sustainable and efficient transportation solution with Archer’s Midnight eVTOL aircraft.
Furthermore, Archer Aviation’s Midnight eVTOL aircraft successfully completed its transition flight on June 8th, flying at speeds over 100 MPH. This milestone involves the aircraft taking off vertically, transitioning to wing-borne flight, and landing vertically, and it is crucial for carrying commercially viable passenger payloads. Notably, Archer has now achieved transition with two different full-scale eVTOL aircraft.