I contratti di lavoro Ryanair


flyingclam

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21 Luglio 2019
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Re: Ryanair annulla centinaia di voli per mancanza di piloti

Certo che no, è solo per spostare le persone su contratti meno onerosi.

D’altronde se vuoi raddoppiare il valore delle azioni della società o raddoppiare gli utili in 5 anni per avere 100 milioni di bonus, qualcosa devi pure inventarti...

https://www.theguardian.com/busines...uld-get-100m-bonus-despite-shareholder-revolt

O’Leary’s current pay and annual bonus will be halved to a total maximum €1m a year. However, he will have an option to buy 10m shares at a fixed price of €11.12 a share, should the airline either record €2bn profit in any one year by 2024, or should the share price rise above €21. In the latter scenario, the profit on O’Leary’s share options would be worth at least €99m.
 

uncomfortable

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Re: Ryanair annulla centinaia di voli per mancanza di piloti

Quindi vediamo se ho capito bene: dopo anni di "contratti selvaggi" con il personale viaggiante, qualche tempo fa Ryanair arriva allo scontro duro e si trova costretta a riconoscere i sindacati. Quindi i contratti di lavoro diventano più tradizionali, cosa che comporta comunque oneri aggiuntivi. Di conseguenza, dopo un periodo di relativa tranquillità, Ryanair riparte all'attacco rinverdendo le vecchie abitudini nelle "nuove divisioni" appena acquisite o create, e cerca di far passare i piloti che avevano ottenuto il contratto "mainline" alle nuove divisioni per poter tornare all'antico.

Mi sono perso qualcosa?
 

Cesare.Caldi

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Re: Ryanair annulla centinaia di voli per mancanza di piloti

Quindi vediamo se ho capito bene: dopo anni di "contratti selvaggi" con il personale viaggiante, qualche tempo fa Ryanair arriva allo scontro duro e si trova costretta a riconoscere i sindacati. Quindi i contratti di lavoro diventano più tradizionali, cosa che comporta comunque oneri aggiuntivi. Di conseguenza, dopo un periodo di relativa tranquillità, Ryanair riparte all'attacco rinverdendo le vecchie abitudini nelle "nuove divisioni" appena acquisite o create, e cerca di far passare i piloti che avevano ottenuto il contratto "mainline" alle nuove divisioni per poter tornare all'antico.
Mi sembra corretto, ma non capisco chi mai accetterebbe volontariamente di passare alle nuove compagnie con un peggioramento delle condizioni.
 

flyingclam

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21 Luglio 2019
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Re: Ryanair annulla centinaia di voli per mancanza di piloti

Volontariamente nessuno.

Ma se ricevi memo del genere, è normale che qualcuno ci caschi...

 

Pinaz93

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7 Maggio 2018
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Re: Ryanair annulla centinaia di voli per mancanza di piloti

Volontariamente nessuno.

Ma se ricevi memo del genere, è normale che qualcuno ci caschi...

La stessa memo è arrivata pure alla base di Sofia. Comunque a Praga tutto confermato, dal 1 novembre si opererà sotto Buzz, e gli aerei basati passeranno da 4 a 5.

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Farfallina

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MOL è sempre MOL.

Vediamo come risponderanno i piloti mainline quando si arriverà al prossimo picco estivo, prima se non li fermano le autorità i vari scioperi saranno immagino coperti con contractors e personale di altre basi dove l'attività è ridotta rimodulando i turni come si è letto sopra.
 

Mandrake

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Mi sono dimenticato di accennare che lo stesso memo è arrivato pure a Bgy.

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kenadams

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13 Agosto 2007
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chiedo scusa, da ignorante in materia... ma quindi in 2 anni siamo passati da mancanza di piloti ad eccesso di piloti?
MOL è sempre MOL.

Vediamo come risponderanno i piloti mainline quando si arriverà al prossimo picco estivo, prima se non li fermano le autorità i vari scioperi saranno immagino coperti con contractors e personale di altre basi dove l'attività è ridotta rimodulando i turni come si è letto sopra.
In due anni sono cambiate molte cose: WOW, Aigle Azur, Thomas Cook, Primera - una dopo l'altra sono andate a gambe all'aria varie compagnie. E il 737MAX è stato messo a terra (ancorché temporaneamente). Le mediorientali non assumono più come prima, Norwegian è sull'orlo del baratro, Hainan continua a pagare profumatamente ma il gruppo al quale fa capo fallirà presto.
In altre parole:
- nel breve periodo a Ryanair servono meno piloti.
- nel lungo periodo avrà molte opportunità di tornare ad assumere DEC.

Per uno come MOL, è una ghiotta opportunità importante di estorcere sconticini.
 

AZ209

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24 Ottobre 2006
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Londra.
Ryanair threatens to lay-off 120 pilots and close Cork and Shannon bases
Airline sent pilots a memo asking them to accept proposals including a 20% pay cut

Ryanair sent pilots a memo asking them to accept proposals including a 20% pay cut.

Ryanair has warned it could close bases at Cork and Shannon airports and let go up to 120 pilots after talks with unions on job cuts ended inconclusively.
The airline and the Irish Airline Pilots’ Association (Ialpa), part of trade union Fórsa, reached the end of the legally required 30-day consultation on job cuts on Friday without reaching agreement.
Fórsa/Ialpa then sought an extension of the consultation period but Ryanair accused the union of stalling tactics.
According to reports, Ryanair sent pilots a memo asking them to accept proposals including a 20 per cent pay cut that would be reversed over four years, a spread of available work via job shares and unpaid leave, and increased productivity.
The airline told them that the level of job losses, and whether bases at Cork and Shannon airports remained, would depend on the number of acceptances it received. Ryanair said on Sunday it had nothing to add to the memo.
Fórsa/Ialpa confirmed that the 30-day consultation had ended without the sides reaching a collective agreement.
A spokesman said the union had written to Ryanair to “suggest an extension to work towards and agreement and indicating that we were happy to work with a third party”.
The union told pilots on Friday that the airline’s latest proposal was unacceptable and would leave them effectively working zero-hour contracts with no guarrantee that job losses could be avoided.
Ryanair is seeking 3,000 job cuts, pay reductions and work-practice changes across Europe as it bids to deal with the fallout from more than three months of Covid-19 travel bans that grounded more than 90 per cent of its flights.
The airline is due to restore 40 per cent of its schedule from July 1st, along with other European carriers seeking to rescue part of the traditionally busy summer holiday season.

Ryanair has also warned that it will now be competing against rivals, including Germany’s Lufthansa and French-Dutch group Air France-KLM, that have received billions of euro in government bail outs. The Irish carrier, Europe’s biggest airline, has said this will allow these rivals to sell flights at below cost.
However, unions have pointed to comments by Ryanair management indicating that airlines’ retrenching in the wake of the Covid-19 crisis could trigger expansion opportunities.
Ryanair has also warned that the Republic’s failure to lift travel bans at the same speed as other EU states could deter travel.
The government last week confirmed that it would lift quarantine rules on passengers arriving into the Republic from July 9th.
 
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AZ209

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24 Ottobre 2006
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Londra.
Anche gli aa/vv base UK hanno accettato una riduzione stipendio del 10%


UK cabin crew join Ryanair pilots in accepting temporary pay cuts

Ryanair cabin crew members based in the UK have agreed to a temporary pay cut of up to 10% to avert job losses at the airline.
Trade union Unite says the tiered pay reduction will cut the salaries of the lowest-paid cabin crew by 5% while those of the highest-paid employees by 10%.
The pay cuts will be returned in two tranches, in 2023 and 2024, says the union, and the current pay agreement covering wage increases will be retained and phased in from 2023.
A review clause built into the deal will ensure that the pay cuts can be reversed "if Ryanair returns to pre-Covid-19 levels of business" earlier than expected, says Unite.
"The agreement with Ryanair shows that the company has taken a more constructive and less damaging approach to dealing with the issues than many of its competitor airlines," states Unite assistant general secretary Diana Holland.
The deal follows earlier pacts with Ryanair's Ireland- and UK-based pilots, who voted to accept a 20% pay cut over four years.
In early May, Ryanair disclosed preparations to eliminate up to 3,000 crew positions from July and close a number of European bases. It also axed more than 250 office-based jobs at four locations.
However, the airline's chief executive, Michael O'Leary, said on 1 July that with pay reductions it could "avoid most but not all job cuts".
Cirium
 

Jil.10

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16 Febbraio 2013
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Anche gli aa/vv base UK hanno accettato una riduzione stipendio del 10%


UK cabin crew join Ryanair pilots in accepting temporary pay cuts

Ryanair cabin crew members based in the UK have agreed to a temporary pay cut of up to 10% to avert job losses at the airline.
Trade union Unite says the tiered pay reduction will cut the salaries of the lowest-paid cabin crew by 5% while those of the highest-paid employees by 10%.
The pay cuts will be returned in two tranches, in 2023 and 2024, says the union, and the current pay agreement covering wage increases will be retained and phased in from 2023.
A review clause built into the deal will ensure that the pay cuts can be reversed "if Ryanair returns to pre-Covid-19 levels of business" earlier than expected, says Unite.
"The agreement with Ryanair shows that the company has taken a more constructive and less damaging approach to dealing with the issues than many of its competitor airlines," states Unite assistant general secretary Diana Holland.
The deal follows earlier pacts with Ryanair's Ireland- and UK-based pilots, who voted to accept a 20% pay cut over four years.
In early May, Ryanair disclosed preparations to eliminate up to 3,000 crew positions from July and close a number of European bases. It also axed more than 250 office-based jobs at four locations.
However, the airline's chief executive, Michael O'Leary, said on 1 July that with pay reductions it could "avoid most but not all job cuts".
Cirium
Non ho capito una cosa, verranno rimborsati nel 2023/24?