Seat map A380 Lufthansa


belumosi

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,080
3,501
Mi sembra la configurazione più razionale vista fino ad ora.
 

belumosi

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,080
3,501
Riassumendo, le voci dicono:

F completamente nuova
C lie-flat molto simile all' attuale
Y ? suppongo la solita Y
AVOD Panasonic
 

belumosi

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,080
3,501
Prime impressioni di un insider (suppongo) sulla nuova F:

Finally, I have pics of LH First in my laptop!

First what I have to say, it is deprived of any sort of WOW factor, but it does not mean it looks bad or anything.
In fact, it looks good, but nothing we haven't seen yet.

If I had to compare it with current First class products on the market, I would definitely compare it with Swiss' new First class, very much the comparable seat design.......actually it is a hybrid of an old and new Swiss First class, but of course more of a new one with some design features of the Swiss old seat . Compared to Swiss seat, this one has a more open space around it, but you can raise partitions on demand.
Aside from lacking any WOW factor, the only thing I find a little bit disappointing is the size of the IFE screen. It is probably the same type that Swiss has, but one size smaller.
I guess LH went for a smaller size due to an open cabin to lower distruction from other screens.

Some other features includes a vase for a rose which is lit up during boarding, the seat has a small snake light which switches off when seat is reclined more then 40% and transfers to a night lamp.
Toilet is huge, looks nice and also very much customized, but can't tell a lot about it as I only have one pic.
The color of the seat fabric looks more or less the same as Swiss, it is either dark blue or brown, hard to say from the pics.

My conclusion:

The pics I have were taken with digital camera off the computer screen, so the resolution is bed and don't give a clear picture of the product.

Anyway, the longer I look the pics, the more I like them, except for a little disappointment with a screen size, but maybe even that might not be an issue, because on some pics screen looks bigger, on others again smaller.(but to be clear...it is not small).
Now when I look both LH and Swiss products I would say that despite two different seat manufacturers you can see that these two seats were developed by the same designer team. Or I would be free to say, that since LH ordered A330-300 for Swiss on a very short notice, LX borrowed LHs sami-finished First product and recustomized it.
From the seat design point of view I presonally prefer Swiss product, because it has much cleaner lines and looks more minimalistic, but that's only me.
Still LHs product has some nice features that Swiss' doesn't have, such as customized huge toilets, mood lighting........and probably the best feature of the LH seat is(and I am not aware that anyone offers that so far) a "privacy on demand" that each passenger can choose how much he or she wants to participate in a cabin.
When you want to sleep, just raise up the screen and doze off!

http://www.flyertalk.com/forum/13906338-post211.html
 
Ultima modifica:

losch

Utente Registrato
14 Luglio 2009
332
10
Dublino
pero le file A e K di biz non sono ottimali, se viaggi da solo devi saltare per andare in bagno, molto meglio la configuarazione SQ dove tutti hanno diretto accesso al corrodoio
 

alex86

Utente Registrato
8 Gennaio 2010
1,551
0
Roma
Perché? Se hai la botta di sedere di avere la fila tutta per te riesci a sdraiarti per lungo :D
 

alex86

Utente Registrato
8 Gennaio 2010
1,551
0
Roma
Scusate l'ignoranza...Ma quali sono i piani di evacuazione dell'A380? Ci sono gli scivoli pure al secondo piano? Se sì non saranno troppo ripidi?
 

belumosi

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,080
3,501
Tutti i 380 sul ponte principale hanno il layout 3-4-3 in Y. E le poltrone sono anche più larghe di quelle del "mitico" 747 del quale sento dire solo meraviglie. E le dimensioni contano.
@BAlorMXP:
Nei posti centrali sto meglio di quelli vicino ai finestrini: devo chiedere "permesso" ad una sola persona per uscire...
 

BAlorMXP

Utente Registrato
27 Febbraio 2006
15,286
548
Milano/Antwerpen
Tutti i 380 sul ponte principale hanno il layout 3-4-3 in Y. E le poltrone sono anche più larghe di quelle del "mitico" 747 del quale sento dire solo meraviglie. E le dimensioni contano.
@BAlorMXP:
Nei posti centrali sto meglio di quelli vicino ai finestrini: devo chiedere "permesso" ad una sola persona per uscire...
Gusti differenti.
 

alex86

Utente Registrato
8 Gennaio 2010
1,551
0
Roma
Ti auguro di fare voli di 12h seduto in uno dei due posti centrali... poi ne riparliamo
Me lo sono fatto, più volte, su voli europei. E già lì mi sentivo una sardina.

Con i sedili 3-4-3 io preferisco un posto corridoio di quelli centrali, dove al massimo ho una persona che mi deve scavalcare per uscire.
Nel 2-4-2 il posto corridoio dei laterali.
Posso chiedere come mai nella 2-4-2 preferisci i laterali?

Il test di evacuazione, necessario per la certificazione:
http://www.youtube.com/watch?v=_gqWeJGwV_U&feature=related
Grazie mille! E' molto interessante quel documentario di Discovery channel. Se lo becco su Sky lo registro tutto. Certo però che ci credo poco che sarebbero così perfetti in caso di reale necessità :) Poi la gallina che spingeva i passeggeri dal fondo non si poteva sentire..."au au au a" Ma che diceva? Out?

Sempre e comunque finestrino!:)
Se non c'è la scatola dell'IFE sotto!!!!!! :D:D