Consegne e notizie sugli A380


rick@BCN

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Dubai, UAE
E' con piacere che vi annuncio il primo ordine del 2011 per l'A380: Asiana Airlines, la seconda compagnia Coreana, ha annunciato oggi la firma dell'ordine fermo per 6 aerei in consegna dal 2014. Si tratta del primo nuovo cliente da due anni a questa parte, dopo Air Austral che nel Gennaio del 2009 aveva firmato per 2 aerei.

Buon Anno a tutti!


Asiana Airlines places order for six A380s
New customer for world's largest and most eco-efficient passenger aircraft



Asiana Airlines of South Korea has become a new customer for the A380 following the signature of a firm order for six aircraft. Deliveries are scheduled to begin in 2014 and the airline plans to operate the aircraft with a premium layout on key routes to Europe and the US. The carrier will make an engine selection for its A380 fleet in the near future.

"With the A380 Asiana will be able to take its award-winning service to a new level, offering the very highest standards of comfort in the sky," said Yoon Young-Doo, President and CEO, Asiana Airlines. "At the same time, the significantly reduced operating costs and fuel efficiencies afforded by the aircraft will enable us to enhance our productivity and reduce our carbon footprint. This is in line with our policy to operate one of the most modern and environmentally-friendly fleets in the world."

"We are extremely pleased to welcome Asiana Airlines as the latest world class customer for the A380," said John Leahy, Chief Operating Officer Customers, Airbus. "The order is a further endorsement of the A380 as the most efficient tool to meet demand on the world's most heavily travelled routes, especially out of the fast-growing Asia-Pacific region. With the A380 in its fleet Asiana will be able to increase its share of international traffic and reinforce its well-deserved status as one of the world's premier carriers."

Since entering service in 2007 the eco-efficient A380 has proven itself to be a game changer in terms of performance, efficiency and respect for the environment, consuming less than three litres of fuel per passenger per 100 kilometres. Meanwhile, the spacious, quiet cabin and smooth flight profile have made the aircraft a firm favourite with passengers. This has resulted in higher than average load factors and increased profitability on A380 flights, providing airlines with a key competitive advantage wherever they operate the type.

Typically seating 525 passengers in a three class layout, the A380 is capable of flying 8,300 nautical miles / 15,300 kilometres non-stop, enabling direct service from Seoul to Europe and the US. Following today's announcement, total firm orders for the aircraft stand at 240 from 18 customers worldwide.

Airbus Media Release
 

belumosi

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Certo che se perfino i coreani hanno preferito il 380 al 748, per quest'ultimo la vita si fa ancora più dura...
 
Ultima modifica:

belumosi

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A proposito di 380 coreani...

Korean Air planned A380 Operational Routes

20110106 BY JIMYVR LEAVE A COMMENT
Korean Air has announced its initial Airbus A380 operational routes. The First of 5 407-seater Airbus A380 will be delivered to Skyteam carrier starting the end of May 2011, while another 5 will be delivered in 2014.
Initial routes, though not detailed on particular flight numbers, as follows:

June 2011 Seoul Incheon – Tokyo Narita
June – August 2011 Seoul Incheon – Hong Kong, Seoul Incheon – Bangkok

The airline plans long-haul Airbus A380 operation by August 2011

http://airlineroute.net/2011/01/06/ke-380-initial/
 

Mikkio

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Korean Air dedica un ponte dell'A380 alla classe Business
A maggio il vettore inizierà ad operare con questa tipologia di aereo


A maggio Korean Air lancerà il primo volo con A380: il ponte superiore del nuovo aereo sarà interamente dedicato alla classe Business. "La configurazione particolare di questo aereo a due piani consentirà a chi viaggia per affari di avere l'impressione di volare con il proprio jet privato", ha dichiarato jae Ho Kim, direttore della sede europea della compagnia.

http://www.guidaviaggi.it/detail.lasso?id=128369
 

Mikkio

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Nuova revisione al ribasso per le previsioni delle consegne dell'A380. Airbus, il colosso dell'aviazione, ha infatti dovuto rallentare il ritmo della produzione e della consegna degli ordini in portfolio dopo i problemi ai motori emersi in seguito all'incidente occorso a un modello della flotta Qantas delle scorse settimane. Nel 2010 sono stati 18 gli A380 consegnati contro i 20 previsti.

http://www.ttgitalia.com/pagine/Rev...ll-A380,Dettaglio001,IT,267659,Home-news.aspx
 

explo

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Scorzè (ve)
Korean Air dedica un ponte dell'A380 alla classe Business
A maggio il vettore inizierà ad operare con questa tipologia di aereo


A maggio Korean Air lancerà il primo volo con A380: il ponte superiore del nuovo aereo sarà interamente dedicato alla classe Business. "La configurazione particolare di questo aereo a due piani consentirà a chi viaggia per affari di avere l'impressione di volare con il proprio jet privato", ha dichiarato jae Ho Kim, direttore della sede europea della compagnia.

http://www.guidaviaggi.it/detail.lasso?id=128369
anche LH ha tutta la J al piano superiore però più di 100 posti di differenza mi sembrano molti.... oppure Korean ha una Y molto "lunga"?
 

rick@BCN

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no l'ultima parte già mi soddisfa.
Hai simulato adesso se con az c'è qualche rotta da a380?
Mi sembra ne avessimo già discusso: AZ per il momento non avrebbe la convenienza economica per operare una flotta di A380, anche fossero 2: l'investimento non giustificherebbe le necessità a meno di una futura grande espansione dovuta soprattutto al feederaggio di FCO in ottica SkyTeam e dunque di una riorganizzazione del gruppo AF-KL a favore dell'hub italiano. Dubito che ciò si verifichi nel breve-medio periodo ma fra una decina d'anni chi lo sa.
 

explo

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Scorzè (ve)
Mi sembra ne avessimo già discusso: AZ per il momento non avrebbe la convenienza economica per operare una flotta di A380, anche fossero 2: l'investimento non giustificherebbe le necessità a meno di una futura grande espansione dovuta soprattutto al feederaggio di FCO in ottica SkyTeam e dunque di una riorganizzazione del gruppo AF-KL a favore dell'hub italiano. Dubito che ciò si verifichi nel breve-medio periodo ma fra una decina d'anni chi lo sa.
Ciao Rick!!!, tu che di pianificazioni e strategie per ovvi motivi ne sai... come vedresti un ordine di 748 per chi non ha ancora la possibilità di riempire un 380? (non parlo espressamente di AZ)
ciao, Explo
 

rick@BCN

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Per dovere di cronaca:

Asiana keeps Trent in race for A380 engine deal
Flight International (06Jan11, 416 words)

South Korea's Asiana Airlines is yet to reach a decision on the engines for six newly ordered Airbus A380s, but insists the recent problems with Rolls-Royce's Trent 900 will not necessarily disadvantage the manufacturer.
Asiana plans to take delivery of the aircraft from 2014. Two will arrive in 2014, two more in 2015 and the remaining pair in 2017.
The Star Alliance carrier has yet to select engines for the A380s, but says the Trent 900 problems that emerged after the Qantas A380 incident in November are not the reason for the delayed decision, and it is assessing both the Trent and the Engine Alliance GP7200.
Asiana has 30 A350s on order, for which the Rolls-Royce Trent XWB is the only engine, but its current long-haul fleet is fitted mostly with General Electric and Pratt & Whitney powerplants. Rival Korean Air's A380s will have GP7200s.
It has not given details of its A380 configuration - Korean Air has just disclosed a 407-seat layout - but Airbus says the type will have a "premium layout". Asiana says the interior will focus on first and business class and will have more of these seats than its current Boeing 747 fleet. However, the airline is uncertain whether it will follow Korean Air in adopting an all-business upper deck.
"With the A380, Asiana will be able to take its award-winning service to a new level, offering the very highest standards of comfort in the sky," says Asiana chief Yoon Young-Doo. "The significantly reduced operating costs and fuel efficiencies afforded by the aircraft will enable us to enhance our productivity and reduce our carbon footprint."
Asiana plans to use the A380s to replace its older 747s. The airline says these aircraft will most likely be converted to freighters, but has not said how many might undergo the change.
The twin-deck A380s will be deployed to Europe and USA, while the A350s that the airline has on order will be used on shorter routes within Asia, such as to China and Japan.
Airbus chief operating officer for customers John Leahy says: "The order is a further endorsement of the A380 as the most efficient tool to meet demand on the world's most heavily travelled routes, especially out of the fast-growing Asia-Pacific region."
Airbus has not confirmed the date of the Asiana agreement and whether it will be booked against its 2010 order figures, the final total for which will be released on 17 January. Asiana brings overall A380 orders to 240 from 18 customers.

Source: Flight International
 

rick@BCN

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Ciao Rick!!!, tu che di pianificazioni e strategie per ovvi motivi ne sai... come vedresti un ordine di 748 per chi non ha ancora la possibilità di riempire un 380? (non parlo espressamente di AZ)
ciao, Explo
Lo vedo con un'unica frase: si comprassero un 777-300ER. E lo dico da Airbussiano ma, come già mi sembra di aver dimostrato, dando a Cesare quello che è di Cesare quando Cesare se lo merita.
 

FlyIce

Bannato
6 Novembre 2005
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Lo vedo con un'unica frase: si comprassero un 777-300ER. E lo dico da Airbussiano ma, come già mi sembra di aver dimostrato, dando a Cesare quello che è di Cesare quando Cesare se lo merita.
Questo aveva senso 4/5 anni fa: ora hanno in ordine i 350, scelgano bene le versioni ed il risultato è lo stesso.
 

rick@BCN

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Questo aveva senso 4/5 anni fa: ora hanno in ordine i 350, scelgano bene le versioni ed il risultato è lo stesso.
Explo diceva in generale, non solo riferito ad AZ. Ovviamente credo che l'A350XWB sarà un eccellente aeroplano, rivaleggerà il 777 anche nella sua ipotetica versione "enhanced". Ma per una compagnia filo-Boeing non avrei minimamente dubbi: non c'è nulla che il 747-8 possa fare che non faccia anche il 77W. E anzi, il 77W lo fa anche meglio.
 

ZannaIT88

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7 Maggio 2009
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Ma per una compagnia filo-Boeing non avrei minimamente dubbi: non c'è nulla che il 747-8 possa fare che non faccia anche il 77W. E anzi, il 77W lo fa anche meglio.
Direi che questa frase la si potrà eventualmente dire dopo averli entrambi in servizio. Il 747-8 pax non ha ancora volato. Ora mi sembra campata in aria.