Air Berlin in bancarotta


aless

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12 Settembre 2006
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ok, quindi (io egoisticamente penso a chi più siavvicina alla mia situazione) le macchine verranno tenute tutte, coi relativi crew...
Non mi sembra di aver letto di riduzioni significative. Come dice giustamente Farfallina, è inevitabile che qualcuno rimanga a piedi, ma probabilmente così non sarà per quelle professioni che o lavorano con gli aerei (tanto a bordo quanto a terra) o stanno a spasso.
 

AZ209

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Nelle Linee Aeree nostre parteners di Etihad mancano anche tutti gli altri "Etihad Parteners" cioè Jet Airways, Air Serbia, Air Seychelles e Ethiad Regional , forse non è un svista di Alitalia aver lasciato il logo Ethihad Airways Partener ma un bug del sito di Etihad averlo tolto.
Lo tengono perche' fa molto bisiness.
 

aa/vv??

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Non mi sembra di aver letto di riduzioni significative. Come dice giustamente Farfallina, è inevitabile che qualcuno rimanga a piedi, ma probabilmente così non sarà per quelle professioni che o lavorano con gli aerei (tanto a bordo quanto a terra) o stanno a spasso.
Bene, buon per loro. Chissà invece per noi di AZ come andrà a finire!
 

East End Ave

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su e giu' sull'atlantico...
L'affiliazione agli EY partner e l'uso del marchio EY è regolato da contratti, al di là del costo che giustamente sottolinei risibile non è che in AZ possono decidere se usare o meno il marchio EY a simpatia. La differenza fra AZ e AB è la stessa di cui si parlava relativamente a Millemiglia e Topbonus e cioè che nel primo caso si prevede una continuità aziendale nel secondo caso è chiaro che AB verrà fatte a pezzi e liquidata. Il fatto che non siano stati chiusi i rapporti con EY fa supporre che i commissari abbiano in mano informazioni che EY possa essere ulteriormente della partita e/o ritengano che interrompere l'alleanza con EY non sia conveniente.
Veramente e' EY stessa cha ha cassato AZ dai suoi partner.
Quindi, da una parte voltano le spalle offesi e tolgono logo, nome, accordi e quant'altro, dall'altra si resta coi calzoni calati a 90 in attesa. That's Italy!
 

East End Ave

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su e giu' sull'atlantico...
Piccola curiosità, sul sito EY i voli FCO-AUH e AUH-FCO operati da AZ sono sempre offerti in combinazione con voli metallo EY, tuttavia è cambiato il numero identificativo del volo dal 29 Ottobre:

FCO-AUH operato tramite metallo AZ era EY 7064, e sarà EY 2812
AUH-FCO operato tramite metallo AZ era EY 7065, e sarà EY 2811
sicuri sara' metallo AZ?
 

Farfallina

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Veramente e' EY stessa cha ha cassato AZ dai suoi partner.
Quindi, da una parte voltano le spalle offesi e tolgono logo, nome, accordi e quant'altro, dall'altra si resta coi calzoni calati a 90 in attesa. That's Italy!
Da cosa le desumi?
Hai la fissa... come qualcuno ha fatto notare manca proprio la sezione EY partner nel sito. Quindi tu affermi che AZ sta usando illegalmente i loghi e nome EY?
 

AZ209

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Londra.
Ryanair Calls On Bundeskartellamt & EU Commission To Block Lufthansa-Air Berlin Take-Over & Prevent Lufthansa Monopoly Raising Fares For German Consumers

Ryanair, Europe’s No. 1 airline, today (30 Aug) urged the German Bundeskartellamt and the EU Commission to block the stitch-up between the German Government, Lufthansa and Air Berlin to carve up Air Berlin’s assets, while excluding major competitors and ignoring both competition and State Aid rules, and called for immediate action to block this anti-consumer take-over.

This insolvency is being timed to allow Lufthansa to take over a debt-free Air Berlin (its major German competitor) which will be in breach of all German and EU competition rules, and this Lufthansa monopoly has been supported by the German Government providing €150m of State Aid, so that Lufthansa can acquire Air Berlin, as Lufthansa moves from a 68% share to a 95% monopoly, which will result in German customers and visitors suffering higher air fares. Competitor airlines will struggle to get slots in major airports such as Berlin, Hamburg, Frankfurt and Munich, where Lufthansa will control over 80% of peak time slots.

Ryanair also urged all Berliners to vote “Yes” on 24th Sept to keep Tegel Airport open. The new Brandenburg Airport will have a capacity of only 27m passengers, which is less than Dublin (a city with one-third of Berlin’s population). With almost 33m passengers already travelling through Berlin’s 2 existing Schonefeld and Tegel airports last year, the planned closure of Tegel will leave Berlin with less airport capacity than its existing traffic.

In Berlin, Ryanair’s Michael O’Leary said:
“The German Bundeskartellamt and the European Commission must block the anti-consumer stitch-up playing out between the German Government, Lufthansa and Air Berlin. Given that the German Government is centrally involved in these manoeuvres (loaning €150m), the Bundeskartellamt will be afraid to impose competition rules. On this basis, it is vital that the European Commission takes immediate and decisive action to protect German consumers from a Lufthansa high fare monopoly.
Ryanair will continue to grow in Germany as more and more German customers choose our low fares and “Always Getting Better” customer service over Lufthansa’s high fare monopoly”

http://corporate.ryanair.com/news/r...-monopoly-raising-fares-for-german-consumers/
 

FlyKing

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14 Aprile 2011
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Ricevo oggi sulla mia casella di posta elettronica:

Dear Dr flyboy,

topbonus filed for insolvency today.
This unfortunate development follows airberlin's decision last week to file for insolvency.
Given airberlin's current situation and the consequential impact on the frequent flyer program, topbonus was left with no other option.

The earning and redemption of miles remain suspended.
The account access to review your profile and miles balances and your topbonus membership remain valid.

We will keep you informed about further proceedings.

More information can be found here in our FAQs.


Kind regards,

Anton Lill
Managing Director
topbonus Ltd.
Dear Mr Flyking,
While collecting and redeeming miles continues to be suspended because of airberlin’s insolvency application, please be informed that the topbonus programme continues to hold.

Your membership continues.
Access to the topbonus miles account continues to be open both online and via the telephone; you can check your miles, for instance, and access your profile.
Customer service can be reached via telephone and e-mail as usual.
airberlin and the partner airlines continue to grant benefits related to your status (e.g. access to lounges, priority services, free seat reservations etc.), and expiring Status Cards are renewed – taking into account the status miles collected.
The airberlin VISA Card remains fully valid and can still be used.
Our credit card partner, Landesbank Berlin, has already informed all VISA Card holders about a highly attractive offer of 5% cashback on card revenue in September.
Please also note:

You can still use your topbonus Card at all topbonus partners. All partners continue to report to us the miles you are collecting by using your card. As soon as the collection of miles will be reopened in the programme, for example for specific partners, they will therefore be credited to your miles account again. Ideally this means that despite the insolvency proceedings you will not lose any of your miles at all.

We will reopen the mileage credits in the programme as soon as we have found a viable way of being able to offer redemption options to you again. We will obviously inform you promptly as soon as the programme will have been reopened. As collecting and redeeming presuppose each other, we can only reopen mileage credits as soon as we can also offer you options of redeeming them.

Together with the preliminary insolvency administrator we are currently working intensively on ways of reopening miles redemption and crediting of miles. At the same time, we are working on a viable future concept for topbonus.

As long as the insolvency proceedings have not been opened, which is expected to start at the beginning of November 2017, we kindly ask you to refrain from making any claims. We will, of course, keep you informed about our further course.

Please click here for more information presented in the topbonus FAQs.
You will see that it will pay off to stay loyal to topbonus, despite the difficult times.

Thank you for your trust.
 

Volvic

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6 Ottobre 2015
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Anche io ho ricevuto quella mail

Together with the preliminary insolvency administrator we are currently working intensively on ways of reopening miles redemption and crediting of miles. At the same time, we are working on a viable future concept for topbonus

Mi sembra abbastanza strano, chissà come si potrebbero mai usare delle miglie aeree in un programma frequent flyer ? Azzardo ? Per un volo aereo magari gratis ?

e per
Viable tutti i FFPs sono oramai fonti di profitto, non di costo, sembra strano che TB con le "tasse" che richiedeva fosse stato in perdita
Future ossia dopo aver capito come / chi si prenderà AB
Concept anche qui, basterebbe guardarsi intorno, dalle americane con le miglia qualificanti collegati al prezzo del biglietto, alla BA con i suoi TP, alla classica per segmenti. Ossia ti faccio percepire di darti tanto ma quando provi ad usarle inizi a realizzare altrimenti.
 

frubagotti

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Berlino/Lago di Garda
Bene, buon per loro. Chissà invece per noi di AZ come andrà a finire!
Hai ragione aa/vv, nel mio precedente intervento non ho detto nulla riguardo alla sorte che avrà il personale di airberlin.
Il fatto è che ora non si può dire nulla, tutto dipende dall'esito delle trattative in corso.

Da quello che ho letto pare che:

* eurowings sarebbe interessata al personale per gli aerei che riuscirà ad intascarsi. Pare che propongano il mantenimento dell'anzianità maturata in airberlin, ma alle condizioni di contratto eurowings, che sono peggiorative rispetto al contratto airberlin. Il workers council di airberlin ha espresso il suo disappunto e ha scritto una lettera alla Merkel affinché intervenga, tutelando il personale AB, in modo che gli interessi economici di LH e della Germania non siano più importanti della sicurezza sociale degli impiegati di AB.

* QR qualche giorno fa ha tenuto un evento recruiting in un albergo su Friedrichstrasse, sarà stato un caso?
 

AlicorporateUK

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9 Marzo 2009
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Sarajevo
Oggi a Varsavia ho accompagnato la collega (prenotata sulla Berlino del pomeriggio, io me ne andavo a Heathrow con LOT) alla lounge e le è stato negato l'accesso ("Sorry, we're no longer in a position to accept customers flying Air Berlin").

G
 

aa/vv??

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Hai ragione aa/vv, nel mio precedente intervento non ho detto nulla riguardo alla sorte che avrà il personale di airberlin.
Il fatto è che ora non si può dire nulla, tutto dipende dall'esito delle trattative in corso.

Da quello che ho letto pare che:

* eurowings sarebbe interessata al personale per gli aerei che riuscirà ad intascarsi. Pare che propongano il mantenimento dell'anzianità maturata in airberlin, ma alle condizioni di contratto eurowings, che sono peggiorative rispetto al contratto airberlin.
In soldoni, o anzi... in soldi, sapresti indicare a grandi linee la differenza tra i contratti? ad esempio che per lo stesso tipo di impiego in un mese con LH guadagni 100, con AB 70 e con EW 50? per capire se siano capricci o altro
 

frubagotti

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21 Marzo 2012
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Berlino/Lago di Garda
Sorry, non ne ho la più pallida idea.
Probabilmente si trova qualcosa nei vari forum del settore.
Per esempio, ho un dato vecchio del 2012, per cui airberlin come primo stipendio ad un assistente di volo dava tra 1350 e 1650 Euro lordi.
 

venexiano

Amministratore AC
Staff Forum
12 Novembre 2005
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Milano/Pavia/Berlino
Quick update: l'imprenditore Wöhrl ha ritirato la sua offerta per l'intero perimetro aziendale, lasciando però intendere di essere aperto a cooperare con altri partner in una sorta di cordata.
 

AZ209

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24 Ottobre 2006
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Londra.
German bridge loan for Air Berlin not paid out yet: Economy Ministry

BERLIN (Reuters) - The German government’s bridge loan to insolvent airline Air Berlin (AB1.DE) has not yet been paid but there is no delay to the schedule, a spokeswoman for the Economy Ministry said on Friday.
“The technical implementation of payment is ongoing. Everything is going according to plan,” she said, declining to provide details.
The government agreed in mid-August to provide a 150 million euro ($179 million) loan to ensure that Air Berlin flights continue for a period of three months and to return holidaymakers to Germany and secure thousands of jobs.

 

Cesare.Caldi

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14 Novembre 2005
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1,439
N/D
Annunciate drastiche riduzioni del network in pratica il Lungo raggio viene pesantemente ridomensionato se non abbandonato del tutto. Annullati anche tutti i cs con Etihad.

airberlin network updates from Sep 2017

airberlin recently adjusted its inventory in the reservation system, which sees selected long-haul routes to be closed between September and November 2017. Additionally, the airline’s long-haul routes from Dusseldorf, is still available for reservation on/after 01NOV17, however only higher-fare category is available for booking at present time.

Reservation for following routes is now closed:
Berlin Tegel – Abu Dhabi 1 of 2 daily closed for reservation (AB7492/7495) from 17SEP17, all 2 daily closed from 30SEP17
Berlin Tegel – Chicago O’Hare Reservation closed from 01OCT17
*Berlin Tegel – Los Angeles Reservation closed from 03OCT17
Berlin Tegel – Miami Reservation closed from 02NOV17
*Berlin Tegel – San Francisco Reservation closed from 01OCT17
Dusseldorf – Boston Reservation closed from 01OCT17

* Previously scheduled as summer-seasonal service until late-Oct 2017.

As of 29AUG17, Following long-haul routes is only bookable in full-fare J/Y/B-class from 01NOV17:
Berlin Tegel – New York JFK
Dusseldorf – Cancun
Dusseldorf – Chicago O’Hare (eff 02MAY18)
Dusseldorf – Curacao
Dusseldorf – Fort Myers
Dusseldorf – Havana
Dusseldorf – Los Angeles
Dusseldorf – Miami
Dusseldorf – New York JFK
Dusseldorf – Orlando
Dusseldorf – Puerto Plata
Dusseldorf – Punta Cana
Dusseldorf – San Francisco
Dusseldorf – Varadero

airberlin’s Dusseldorf – Toronto route, scheduled from 01MAY18, is still available for booking in all class of service. From 01NOV17, airberlin codeshare service operated by ETIHAD, including flights beyond Abu Dhabi, is also closed for bookings.

Also as of 29AUG17. on most airberlin-aircraft operating Medium-haul and short-haul routes, service is only available for booking in full-fare J/C/Y/B-class from 01NOV17.

Airlineroute