Etihad e compagnie aeree nella sua sfera d'influenza


Efato

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Non so se e' vero ma pare ci sia hiring freeze. Fa ridere se si pensa a come tutti festeggino il petrolio basso e qui si stringa la cinta.
Hiring freeze... Un altra leggenda metropolitana, come quella dei 100 piloti al mese che si dimettono, i 330 con due comandanti, i voli a terra senza equipaggi...
 

kenyaprince

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Hiring freeze... Un altra leggenda metropolitana, come quella dei 100 piloti al mese che si dimettono, i 330 con due comandanti, i voli a terra senza equipaggi...
di voli a terra io non ho mai sentito , 100 piloti al mese non è quello che abbiamo scritto (la notizia che riportammo era di circa un centinaio di piloti in uscita nei prossimi mesi , fino a giugno se non erro). Per quanto riguarda invece gli aeromobili con 2 comandanti è una comunicazione interna che ho letto anche io , che poi sia effettivamente accaduto o meno non lo so.
 

frubagotti

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sempre peggio.

http://www.airberlingroup.com/en/press/pressreleases/2016/04/27_airberlin-s-financial-results-2015-

airberlin’s financial results 2015

• Significant improvement of 3.7 per cent in revenue per available seat kilometre (RASK)
• Yield increased significantly by 2.0 per cent
• Load factor increased by 0.7 percentage points
• Extraordinary payments, codeshare dispute and dip in tourism traffic due to geopolitical events had negative impact
• Benefits from low fuel cost not yet realised

airberlin made good progress in its operational and commercial performance in 2015 with revenue per available seat kilometre, yield, load factor, operating seat cost and ancillary revenues all improving.

Stefan Pichler, Chief Executive Officer, said: "Although we reported a significant net loss of -446.6 million euros in 2015, the underlying fundamentals of our business are now trending in the right direction, and we can look forward to further improvements in our trading performance, especially in the second half of this year.”
 

belumosi

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Although we reported a significant net loss of -446.6 million euros in 2015, the underlying fundamentals of our business are now trending in the right direction
Non oso pensare a quali sarebbero stati i risultati se avessero preso la direzione sbagliata...
 

piccione330

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“Even with an investment such as airberlin, where it has taken longer than expected for the airline to reach sustainable profitability, we are seeing incredibly strong returns directly into our business, far in excess of our original expectations.



Stefan Pichler, Chief Executive Officer, said: "Although we reported a significant net loss of -446.6 million euros in 2015, the underlying fundamentals of our business are now trending in the right direction, and we can look forward to further improvements in our trading performance, especially in the second half of this year.”
a me pare che a dispetto di quello che dice hogan air berlin la sostenibilita' non l'ha ancora raggiunta anzi st sprofondando in un buco nero
a sto punto per salvarla davvero non resta altro che fonderla con az

a me pare che qui' piangono tutte le compagnie satelliti e gli unici utili li fanno ad auh,te credo con tutti i pax che gli portano
 

D960

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a me pare che a dispetto di quello che dice hogan air berlin la sostenibilita' non l'ha ancora raggiunta anzi st sprofondando in un buco nero
a sto punto per salvarla davvero non resta altro che fonderla con az

a me pare che qui' piangono tutte le compagnie satelliti e gli unici utili li fanno ad auh,te credo con tutti i pax che gli portano
Air Malta, Air Berlin... Altre ancora?
 

Farfallina

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http://www.airberlingroup.com/en/press/pressreleases/2016/04/27_airberlin-s-financial-results-2015-

airberlin’s financial results 2015

• Significant improvement of 3.7 per cent in revenue per available seat kilometre (RASK)
• Yield increased significantly by 2.0 per cent
• Load factor increased by 0.7 percentage points
• Extraordinary payments, codeshare dispute and dip in tourism traffic due to geopolitical events had negative impact
• Benefits from low fuel cost not yet realised

airberlin made good progress in its operational and commercial performance in 2015 with revenue per available seat kilometre, yield, load factor, operating seat cost and ancillary revenues all improving.

Stefan Pichler, Chief Executive Officer, said: "Although we reported a significant net loss of -446.6 million euros in 2015, the underlying fundamentals of our business are now trending in the right direction, and we can look forward to further improvements in our trading performance, especially in the second half of this year.”
Ecco spiegate le voci di una operazione tesa ad unire in AZ le partecipazioni EY in Europa...
 

Farfallina

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http://www.airberlingroup.com/en/press/pressreleases/2016/04/27_airberlin-s-financial-results-2015-

airberlin’s financial results 2015

• Significant improvement of 3.7 per cent in revenue per available seat kilometre (RASK)
• Yield increased significantly by 2.0 per cent
• Load factor increased by 0.7 percentage points
• Extraordinary payments, codeshare dispute and dip in tourism traffic due to geopolitical events had negative impact
• Benefits from low fuel cost not yet realised

airberlin made good progress in its operational and commercial performance in 2015 with revenue per available seat kilometre, yield, load factor, operating seat cost and ancillary revenues all improving.

Stefan Pichler, Chief Executive Officer, said: "Although we reported a significant net loss of -446.6 million euros in 2015, the underlying fundamentals of our business are now trending in the right direction, and we can look forward to further improvements in our trading performance, especially in the second half of this year.”
Praticamente da la colpa ad uscite straordinarie, alla disputa sui codeshare, eventi geopolitici (immagino penalizzati i voli verso la Turchia) e non ancora realizzati benefit sul costo del carburante.
Certo che non sapendo quali sono le uscite straordinarie è difficile capire dove sta il problema.
Vediamo il Q1, dei problemi segnalati direi che rimangono eventi geopolitici.
 

belumosi

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AZ è al momento ben capitalizzata, è più semplice operare così che ricapitalizzare AB.
Inoltre più allontani "le resistenze" e più pensano di poter riuscire ad incidere.
AZ è a tutt'oggi una macchina per perdere soldi e non è certo in condizione di sobbarcarsi le situazioni disastrate di altri.
La semplice verità è che il gruppo EY si sta rivelando un fallimento e persino la capogruppo la sfanga di poco grazie all'apporto dei partner che però stanno versando sangue per andare avanti.
Spero in un rinsavimento dall'azionariato italiano che eviti di trascinare la già malconcia AZ in operazioni devastanti come la fusione con AB, o semplicemente fuori da ogni logica come l'acquisto di KM. Se avanzano soldi da spendere, li spendano in casa che ce n'è da fare in abbondanza.
 

Farfallina

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AZ è a tutt'oggi una macchina per perdere soldi e non è certo in condizione di sobbarcarsi le situazioni disastrate di altri.
La semplice verità è che il gruppo EY si sta rivelando un fallimento e persino la capogruppo la sfanga di poco grazie all'apporto dei partner che però stanno versando sangue per andare avanti.
Spero in un rinsavimento dall'azionariato italiano che eviti di trascinare la già malconcia AZ in operazioni devastanti come la fusione con AB, o semplicemente fuori da ogni logica come l'acquisto di KM. Se avanzano soldi da spendere, li spendano in casa che ce n'è da fare in abbondanza.
Ovviamente alla base del loro ragionamento c'è di riuscire a imbroccare la strada giusta e intanto ci vanno su dietro a pensare una soluzione a lungo termine.
In AB devono operare una riduzione dei costi e pensano di arrivarci spostando in AZ tutta una parte di parte non aviation.
In AZ vogliono lavorare sui costi (che non sono riusciti a tagliare come volevano) e devono aumentare il revenue e su quello puntano sul LR.
KM chissà, per ora ci sfugge la logica, vabbè qualcosa dovranno avere in mente. In ogni caso immagino siano cifre molto piccole.
 

atlantique

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Etihad committed to partnership with airberlin as it delivers $150m in direct revenues in 2015

Frank Kane. April 27, 2016

Etihad’s investment in airberlin, Germany’s second largest airline, is the most high profile example of its “partnership" strategy, but has paid off for the airline and for the UAE, its chief executive James Hogan said.

The Abu Dhabi airline has a 29.2 per cent stake and 81 codeshares with airberlin, but has faced opposition in German courts to some of those codeshares.

But these issues were outweighed by the benefits from the alliance, Mr Hogan said. “Even with an investment such as airberlin, where it has taken longer than expected for the airline to reach sustainable profitability, we are seeing incredibly strong returns directly into our business, far in excess of our original expectations.

“We have already received more than US$500 million in direct revenues to Etihad and airberlin today delivers more than $150m a year in direct revenues, as well as wide-ranging cost synergies which have already reached more than $100m.


In addition, the airberlin relationship is delivering a contribution of more than $630m a year to the Abu Dhabi economy. This is why we remain committed to the restructuring of that business as it moves forward," he added.

Other partners include Italian flagship carrier Alitalia, which is being restructured with the support of Etihad.

Air Serbia, Air Seychelles, Jet Airways of India and Virgin Australia - also members of the equity alliance - are delivering on their profit and loss responsibilities, Mr Hogan said.

Etihad is one of three Gulf airlines under attack by American rivals for alleged anti-competitive practices in the US market, charges that they have strongly rejected.

Mr Hogan recently told an American aviation audience that Etihad’s entry into the United States market had also brought major benefits to the country.

“We are a tiny player in the US air travel market, with less than 0.01 per cent of daily international departures. However, we have been able to offer major benefits to the United States. Our total impact on the US economy is more than $440m a year."
sempre peggio.

http://www.airberlingroup.com/en/press/pressreleases/2016/04/27_airberlin-s-financial-results-2015-

airberlin’s financial results 2015

• Significant improvement of 3.7 per cent in revenue per available seat kilometre (RASK)
• Yield increased significantly by 2.0 per cent
• Load factor increased by 0.7 percentage points
• Extraordinary payments, codeshare dispute and dip in tourism traffic due to geopolitical events had negative impact
• Benefits from low fuel cost not yet realised

airberlin made good progress in its operational and commercial performance in 2015 with revenue per available seat kilometre, yield, load factor, operating seat cost and ancillary revenues all improving.

Stefan Pichler, Chief Executive Officer, said: "Although we reported a significant net loss of -446.6 million euros in 2015, the underlying fundamentals of our business are now trending in the right direction, and we can look forward to further improvements in our trading performance, especially in the second half of this year.”
Air Berlin risultati ultimi 3 anni:

2013 -316 milioni di euro
2014 -386
2015 -446

Sempre peggio, le perdite non solo non si riducono ma aumentano progressivamente...
Negli ultimi 3 anni, hanno perso complessivamente oltre 1 miliardo di euro...

Fonte: https://finance.yahoo.com/q/is?s=AB1.DE+Income+Statement&annual
Questi di etihad mica hanno l'anello al naso,hanno detto che il piano sta andando nell direzione voluta
 

Cadozzo

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18 Novembre 2008
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Questi di etihad mica hanno l'anello al naso,hanno detto che il piano sta andando nell direzione voluta
Ma io sinceramente non sono d'accordo, si continua a dare molto credito alle capacità di Etihad ma quello che vedo io è una compagnia che ha fatto pochi utili con una flotta abbastanza disomogenea e che perde centinaia di milioni di euro in tutte le sue partecipate. Col barile a 40$ sono curioso di vedere fino a quando his Highness continuerà a pagare lo shopping di Hogan.
Mia modesta opinione.