Thread Lufthansa


OneShot

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
31 Dicembre 2015
4,054
3,328
Paris
Sphor inizia ad averne tan donde di siffatte ciufole (cit.)


Lufthansa boss vents frustration about Boeing problems
By Reuters
ZURICH, May 12 (Reuters) - Aircraft delivery delays from Boeing (BA.N), opens new tab are "extremely annoying" and cost Lufthansa (LHAG.DE), opens new tab lots of money, but the U.S. planemaker should be able to resolve its problems, the German airline's CEO said in a newspaper interview.
Lufthansa CEO Carsten Spohr was direct when asked by Switzerland's Neue Zuercher Zeitung how badly recent setbacks at Boeing and subsequent delivery hold-ups were affecting his firm.
"This is extremely annoying and costs us a great deal of money," Spohr said in the interview published at the weekend. "However, I am sure Boeing will get the problems under control."
The Lufthansa boss said the industry needs two strong providers, referring also to Boeing's European rival Airbus (AIR.PA), opens new tab.
"Everyone has an interest in Boeing being able to build great aircraft more reliably again soon," he added.

Asked whether he could imagine buying Chinese aircraft, Spohr played down the prospect.
"Given the safety standards we apply at the Lufthansa Group, I don't think that's realistic for the coming years," he said.
Spohr was optimistic that a planned stake purchase by Lufthansa in Italy's ITA Airways would get regulatory approval, and said he would not be prepared to give up transatlantic flights to North America as a concession to get the go-ahead.
 
  • Like
Reactions: 777Aeromexico

13900

Utente Registrato
26 Aprile 2012
10,441
8,482
Da noi hanno sostanzialmente smesso di dirci quando arriva la TIA per il 777-X.
 

Azeta

Utente Registrato
27 Giugno 2016
217
121
Si ma se è vero che non possono montarli sull'upper deck del 748 perché notevolmente più pesanti di quelli precedenti c'è da chiedersi se li abbia progettati un team di specialisti o il falegname sotto casa
 
  • Haha
Reactions: vc-25b

airblue

Utente Registrato
6 Novembre 2005
15,279
98
Lombardia.
La storia di questa nuova serie di poltrone di J è ai limiti dell’assurdo. Tralasciando la questione peso che già dall’inizio escludeva la possibilità di retrofit sugli A380, lo stesso modello di seduta è stato prodotto da due diversi fornitori, uno per gli A359 e uno per i 789. Il primo ha superato l’iter di certificazione, il secondo no. E se non si risolve presto la questione LH si ritrova dei B789 praticamente pronti in consegna che non può utilizzare.
 

herry92

Utente Registrato
3 Aprile 2016
379
58
Il ceo Spohr fa ordine negli hub di Monaco e Francoforte Dopo il caos della scorsa estate la gestione dei due poli tedeschi viene affidata a due top manager del gruppo




Inviato dal mio 2311DRK48G utilizzando Tapatalk
 

East End Ave

Utente Registrato
13 Agosto 2013
8,463
3,364
su e giu' sull'atlantico...
Qualcuno non ha fatto bene i compiti, ancora una volta:

US fines Lufthansa and SWISS for United codeshare flights in prohibited airspace

The United States (US) Department of Transportation (DOT) has issued Lufthansa and SWISS with six-figure fines after operating flights carrying United Airlines’ designator code in prohibited airspace.

According to the DOT, Lufthansa was given a $220,000 and SWISS a $200,000 fine for breaking Federal Aviation Administration (FAA) rules restricting where US operators can fly.

When flying under their codeshare agreements with United Airlines, both Lufthansa and SWISS must abide by US regulations even though they may be operating the flight.

An investigation by the Department’s Office of Aviation Consumer Protection (OACP) revealed that between March 2022 and April 2024, Lufthansa operated multiple flights carrying the United Airlines code in prohibited airspace.

“By operating these flights in this manner, Lufthansa violated the conditions of its authority to operate and engaged in air transportation without the proper DOT authority,” said a spokesperson for the DOT.

A separate OACP investigation revealed that between February 2022 and March 2024, SWISS operated multiple flights carrying the United Airlines code in airspace prohibited by the FAA to US operators.

Lufthansa and SWISS were issued with the fines on December 30, 2024, and were ordered to cease and desist from future similar violations. 

While the DOT did not confirm specifically where the violations occurred, previously this year Emirates and Air Canada were fined by the US for flying over Iraqi airspace.



 

AirFleet

Utente Registrato
16 Giugno 2009
826
102
Eurowings riceverà 40 aeromobili Boeing 737-8 MAX tra il 2027 e il 2032 per sostituire i suoi vecchi Airbus A319 e i vecchi A320. I jet da 189 posti svolgeranno un ruolo importante nella modernizzazione della flotta di Eurowings, insieme agli aeromobili Airbus A220 di Lufthansa City.

Screenshot_20250120_143213_Samsung Internet.jpg

 
Ultima modifica:
  • Like
Reactions: East End Ave

Jambock

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
19 Giugno 2016
793
634
MXP
Lufthansa sta restaurando un Lockheed L-1649A Starliner, l'ultima versione del Constellation.

L'aereo dovrebbe essere pronto in tempo per il centenario di LH nel 2026.

Il progetto originale prevedeva di riportarlo in condizioni di volo, ma purtroppo hanno cambiato idea dopo molti anni e tanti soldi spesi (l'articolo parla di € 150.000.000).

Sarà comunque bello vederlo!


1000155916.jpg


1000155917.jpg