Blue Panorama acquista 12 Superjet 100 e dismette progetto B787


BHA 604

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3 Giugno 2010
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Vienna
quante ore di autnomia ha il SSJ?
Per ora la tratta più lunga su cui è schedulato è la SVO-OMS, circa tre ore. Però Armavia l'ha fatto volare sulla EVN-VCE, 4 ore. Secondo me il massimo che si possa volare su un regional.
Tra una decina di giorni, se come al solito non mi dimentico la digitale, proverò a fare un trip report.
 

ali ce

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5 Dicembre 2007
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malpensa.
P. non è fesso..

Ma ha una certa età ed è da un pò che sembra voglia vendere..
Magari così aumenta un pò il valore della baracca.a costo zero per lui e probabilmente anche per la compagnia.
E così tra vendita e "regalino" di acquisto si potrebbe ritirare in pensione con un doppio gruzzoletto..
E poi quando arriveranno gli aerei se ne occuperanno altri
Hai voglia a ristrutturare borghi in Umbria..
 

Er Polemica

Bannato
21 Gennaio 2008
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Lo Fiumicino
P. non è fesso..

Ma ha una certa età ed è da un pò che sembra voglia vendere..
Magari così aumenta un pò il valore della baracca.a costo zero per lui e probabilmente anche per la compagnia.
E così tra vendita e "regalino" di acquisto si potrebbe ritirare in pensione con un doppio gruzzoletto..
E poi quando arriveranno gli aerei se ne occuperanno altri
Hai voglia a ristrutturare borghi in Umbria..
ben vengano i borghi ristrutturati in Umbria,regione bellissima della quale personalmente non posso fare a meno per sano relax lontano dai piazzali inquinanti de "Lo Fiumicino" e de "La Malpensa"
 

BHA 604

Socio 2015
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3 Giugno 2010
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Vienna
Non so se questo sia il posto giusto per postarlo oppure no ma oggi a pranzo mi dicevano di un accordo reso pubblico ieri pomeriggio firmato tra l'italiana Sace, la francese Coface e la russa Veb per supportare finanziariamente le vendite del SSJ-100.

Se vi interessano, questi sono i dettagli dell'agreement:

Vnesheconombank, Export Credit Agencies Coface and SACE Agree to Develop a Scheme for the Sales of Sukhoi Superjet 100 Aircraft

27.06.2011

In the Course of the Export Finance Conference in the G20 format in Paris (France), an official ceremony to sign a trilateral Agreement on Cooperation between State Corporation ‘Bank for Development and Foreign Economic Affairs (Vnesheconombank)’, France’s Export Credit Agency Coface and Italy’s Export Credit Agency SACE was held.

On the Russian side the Agreement was signed by Vnesheconombank Chairman Vladimir Dmitriev, on the French side - by Coface Director General Mr. Jean Mar Pillu, on the Italian side – by SACE Director General Alessandro Castellano

The Agreement is aimed at setting up an integrated system of funding the sales of Sukhoi Superjet 100 aircraft using a credit leasing scheme to fund export supplies of aircraft to foreign purchasers against insurance coverage of export credit agencies SACE and Coface.

An idea that Vnesheconombank is to arrange financing of the sales of Sukhoi Superjet aircraft by joint venture Superjet International S.p.A. was approved by Vnesheconombank’s Supervisory Board in December of 2010.

This Agreement was signed to build on the agreements reached at the multilateral talks with the participation of representatives from the French Finance Ministry, the Russian Finance Ministry, the Russian Economic Development Ministry, export credit agencies SACE , Coface, Finmeccanica S.p.A., OJSC Sukhoi Company, CJSC Sukhoi Civil Aircraft Company as well as Russian-Italian joint venture Superjet International S.p.A.

This Agreement’s implementation would give an additional impetus to improved cooperation between Vnesheconombank, SACE and Coface and allow the parties to significantly diversify risks in funding the sales of Sukhoi Superjet 100 aircraft and would also promote the development of Russian exports.

http://www.veb.ru/en/press/news/arch_news/index.php?id_19=28099&from32=62&id32=3426
 

AZ209

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24 Ottobre 2006
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Londra.
Blue Panorama still on track for Superjets

Italian carrier Blue Panorama insists it will hold on to its order for Sukhoi Superjet 100s, having cooled on a proposed merger with Alitalia.
Blue Panorama agreed to take 12 of the Russian-built twinjet last year, with deliveries scheduled by the end of 2012.
Chairman Franco Pecci stresses that the carrier is still planning to take the aircraft, although the delivery date has slipped to around the second quarter of 2013.
The airline had been discussing integration with Alitalia, part of a three-way tie-up which also included budget operator Wind Jet.
Pecci says, however, that Blue Panorama has been unable to reach a common position with Alitalia and prospects for a merger have receded.
Blue Panorama would be one of the first customers outside of the former Soviet Union to acquire the Superjet, development and marketing of which has been strongly backed by Italian firm Alenia.

http://www.flightglobal.com/news/articles/iata-blue-panorama-still-on-track-for-superjets-372866/
 

Veolia

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10 Settembre 2006
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interessante che nell'articolo il tentativo di vendita della compagnia non sia nemmeno citato
 

lollomz

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17 Febbraio 2006
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Monza, Lombardia.
Interessante la conferma della volontà di essere i primi a volare con il Superjet in Italia, se solo saranno ancora attivi nel 2013..... sperèm!