Consegne e notizie sugli A380


asterix

Utente Registrato
20 Gennaio 2012
688
6
Occorre iscriversi, puoi farci una rapida sintesi?
E' un'intervista a Bruno Matheu, direttore generale per le attività lungo-raggio di AF, che esprime perplessità sul fatto che l'A380 sia un aereo adatto alle esigenze di AF:

Some airports can't easily handle the aircraft, it took them 3 years to get traffic rights into Shanghai Pudong.

The A350s and B787s are able to reach the same operating costs per seat as the A380, but Air France can offer more frequencies.

If Air France plans to add more A380s, it will be not tens of more.
 

Paolo_61

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
2 Febbraio 2012
7,802
1,742
E' un'intervista a Bruno Matheu, direttore generale per le attività lungo-raggio di AF, che esprime perplessità sul fatto che l'A380 sia un aereo adatto alle esigenze di AF:

Some airports can't easily handle the aircraft, it took them 3 years to get traffic rights into Shanghai Pudong.

The A350s and B787s are able to reach the same operating costs per seat as the A380, but Air France can offer more frequencies.

If Air France plans to add more A380s, it will be not tens of more.
Grazie mille!
 

Cesare.Caldi

Utente Registrato
14 Novembre 2005
37,068
1,410
N/D
E' un'intervista a Bruno Matheu, direttore generale per le attività lungo-raggio di AF, che esprime perplessità sul fatto che l'A380 sia un aereo adatto alle esigenze di AF:

Some airports can't easily handle the aircraft, it took them 3 years to get traffic rights into Shanghai Pudong.

The A350s and B787s are able to reach the same operating costs per seat as the A380, but Air France can offer more frequencies.

If Air France plans to add more A380s, it will be not tens of more.
Modalità sarcastica on

Dopo questa dichiarazione il signore in questione è stato improvvisamente rimosso dall' incarico in AF per aver danneggiato l'immagine dell' industria francese :D
 

belumosi

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,047
3,426
The A350s and B787s are able to reach the same operating costs per seat as the A380, but Air France can offer more frequencies.
Questa mi sembra un'affermazione molto importante, tanto più vista la fonte. Se queste considerazioni sono corrette, il futuro 779 potrebbe avere un costo per posto addirittura inferiore a quello del 380, assestando a quest'ultimo un colpo davvero pesante.
 

AZ209

Utente Registrato
24 Ottobre 2006
16,948
71
Londra.
An Airbus A380 sports the 80th anniversary livery


An Airbus Air France A380 with the 80th anniversary livery took off last night to Johannesburg in South Africa. The superjumbo, whose special livery was painted in partnership with Airbus, was exclusively unveiled at Paris-Charles de Gaulle in the presence of 200 Air France staff.



Two Air France aircraft will sport this special 80th anniversary livery for a period of one year: an Airbus A380 and an Airbus A320.

"We have a very rich heritage, which we have built up over the years and which is a very strong competitive advantage. I am pleased that Airbus has chosen to take part in this event to sport the Air France 80th anniversary livery all over the world. It is also a great opportunity to share this anniversary with customers and staff" declared Frédéric Gagey, Chairman and Chief Executive Officer of Air France.

"We are particularly proud to be celebrating this 80th anniversary alongside Air France, illus-trating the success of this major European airline. From its earliest days Air France has de-monstrated its confidence in Airbus. Air France has operated the full range of Airbus aircraft, and will also be an operator of the latest generation A350 XWB in the coming years. We wish Air France all the best for a successful future" said Fabrice Brégier President and Chief Execu-tive Officer of Airbus.

The Airbus A380 is already setting new standards for air transport and the environment. In ad-dition to offering unequalled levels of passenger comfort, space and quietness inside and out-side the cabin, the Airbus A380 offers reduced emissions.

http://corporate.airfrance.com/en/p...rbus-a380-sports-the-80th-anniversary-livery/
 

EY460

Utente Registrato
25 Marzo 2012
2,324
71
Sydney (NSW), AUS (X)
Riepilogo sulle consegne dellA380:

Sono stati consegnati 112 A380 su 258 ordinati (non sono ancora inclusi i 20 di Doric, che e' ancora un MoU - escluso pure il privato):
- 37 (su 90 ordinati) con Emirates;
- 19 (su 24 ordinati) con Singapore Airlines;
- 12 (su 20 ordinati) con Qantas;
- 10 (su 14 ordinati) con Lufthansa;
- 9 (su 12 ordinati) con Air France;
- 7 (su 10 ordinati) con Korean Air;
- 6 (su 6 ordinati) con Malaysian Airlines;
- 5 (su 5 ordinati) con China Southern Airlines;
- 4 (su 6 ordinati) con Thai;
- 3 (su 12 ordinati) Con British Airways.

Le altre compagnie che hanno ordinato l'A380 ma ancora non hanno ricevuto esemplari sono: 2 Air Austral (probabile la cancellazione), 6 Asiana, 10 Etihad, 10 Hong Kong Airlines, 5 Kingfisher Airlines (quasi certa la cancellazione), 10 Qatar Airways, 6 Skymark Airlines, 4 Transaero, 6 Virgin Atlantic.
 

EY460

Utente Registrato
25 Marzo 2012
2,324
71
Sydney (NSW), AUS (X)
Riporto da Airliners.net. Questi dovrebbero essere i 28 A380 che saranno consegnati nel 2014:

- MSN117 AF #10
- MSN130 KE #9
- MSN137 QR #1
- MSN141 EK #45
- MSN142 EK #46
- MSN143 QR #2
- MSN144 BA #4
- MSN145 QR #3
- MSN146 LH #11
- MSN147 EK #47
- MSN148 BA #5
- MSN149 LH #12
- MSN150 EK #48
- MSN151 BA #6
- MSN152 OZ #1
- MSN153 EK #49
- MSN154 EK #50
- MSN155 OZ #2
- MSN156 KE #10
- MSN157 EK #51
- MSN158 EK #52
- MSN159 EK #53
- MSN161 BA #7
- MSN162 BC #1
- MSN163 BA #8
- MSN164 EK #54
- MSN165 EK #55
- MSN166 EY #1

Quattro nuovi operatori riceveranno l'A380: Qatar, Asiana, Skymark ed Etihad. Emirates ne ricevera' 11, quasi uno al mese (piu altri 7 prima della fine di quest'anno).
 

belumosi

Socio AIAC 2025
Utente Registrato
10 Dicembre 2007
15,047
3,426
Skymark ha una flotta di 33 738. L'ordine del 380 mi sembra una follia. Sono curioso di vedere se arrivano a portarlo a casa.
 

andreapinti

Utente Registrato
20 Ottobre 2009
3,202
1
Roma
andreapinti.com
Estratto da un articolo di oggi (FT.com)

Mr Enders also said to Sueddeutsche Zeitung that EADS would consider ways to make its A380 superjumbo more attractive to customers after it suffered slow sales, but that it was still realistic that the programme would reach profit from 2015.
“The A380 is a wonderful plane but it’s true we cannot be happy with sales numbers. That is not a reason for panic . . . We will take time to consider how we can make the A380 more attractive,” he said.
 

Cesare.Caldi

Utente Registrato
14 Novembre 2005
37,068
1,410
N/D
Emirates ha diffuso un aggiornamento degli operativi della summer 2014, si segnala che sia MUC che CDG passano ad avere tutti i voli rispettivamente 2 e 3 daily operati solo con A380.

Dubai – Munich eff 30MAR14 EK051/052 A380 (38L; 489-seater) replaces 777-300ER (Double Daily A380 as a result)
EK049 DXB0825 – 1300MUC 38M D
EK051 DXB1630 – 2055MUC 38L D

EK050 MUC1545 – 2340DXB 38M D
EK052 MUC2235 – 0630+1DXB 38L D

EK051/052 from 04MAY14 to 20JUL14 is cancelled on Day 7

Dubai – Paris CDG eff 01AUG14 EK071/072 A380 (38M; 517-seater) replaces 777-300ER
EK071 DXB0430 – 0940CDG 38M x4
EK073 DXB0820 – 1330CDG 38M D
EK075 DXB1500 – 2005CDG 38M D

EK072 CDG1120 – 1950DXB 38M x4
EK074 CDG1530 – 0020+1DXB 38M D
EK076 CDG2150 – 0620+1DXB 38M D

airlineroute
 

Mikkio

Utente Registrato
16 Gennaio 2009
3,707
26
Airbus A380 -841 125 HS-TUE Thai International delivery 29oct13 TLS-BKK ex F-WWSQ
Airbus A380 -861 128 HL7622 Korean Air delivery 25oct13 TLS-ICN ex F-WWAB
Airbus A380 -861 136 A6-EEO Emirates delivery 29oct13 XFW-DXB ex F-WWAX