Brexit e possibili ripercussioni sul mondo dell'aviazione


frubagotti

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Oggi Google mi ha consigliato proprio il medesimo articolo di MOL, ma su un quotidiano che non leggo quasi mai: il Daily Mail.

A parte il contenuto dell'articolo, ero sul tram con qualche minuto da buttare, e mi sono avventurato tra la marea dei commenti.
Ho capito perché la brexit is now a thing.

Let's be very clear Mr O'lary! All the other air operators, the Tunnel, the ferries etc will all be operating nicely. The only person it's going to hit is spiteful little YOU!

How about we remove his licenses to operate in the UK. On the US open skies deal, the problem is with the EU and not the UK. Trump does not like the EU in the same way 52% of us Brits don't like it.

We are making ourselves remarkably vulnerable to big economies like the US when we are trying to negotiate over crucial issues like this on our own. And then there are the 100s of other trade treaties to be negotiated.
Risposta
Grow a backbone, sweetheart. Britain didn't get an empire by being demure but went boldly forward and made its way in the world. We can do it again... and we don't need the EU to do it for us!

This man is an idiot . Dosent he realise that there are uk budget airlines who would be more than happy to take over his customers if he was stupid enough to do this and european airlines would also help fill the gap because there will be minimal disruption after brexit .

Beati loro con tutto il loro ottimismo.
 

13900

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Guarda, s'è scoperchiato un vaso di Pandora di malcelati razzismi, imbecillità e piccolomismo. L'unica cosa positiva che ne traggo è che non è solo una prerogativa italiana.
 

londonfog

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Guarda, s'è scoperchiato un vaso di Pandora di malcelati razzismi, imbecillità e piccolomismo. L'unica cosa positiva che ne traggo è che non è solo una prerogativa italiana.
Roba da far sembrare alcuni pentastellati dei veri intellettuali!
 

AZ209

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Oggi Google mi ha consigliato proprio il medesimo articolo di MOL, ma su un quotidiano che non leggo quasi mai: il Daily Mail.

A parte il contenuto dell'articolo, ero sul tram con qualche minuto da buttare, e mi sono avventurato tra la marea dei commenti.
Ho capito perché la brexit is now a thing......
...
Beati loro con tutto il loro ottimismo.
I commenti agli articoli del Daily Mail sono simili a quelli che leggi su Il Giornale. Stesso tono, stessa valenza.
Anche per quel motivo, eviterei di considerarli.

Guarda, s'è scoperchiato un vaso di Pandora di malcelati razzismi, imbecillità e piccolomismo. L'unica cosa positiva che ne traggo è che non è solo una prerogativa italiana.
Il mantra del brexit a tutti i costi. La disperazione del popolino razzista, nostalgico, ignorante e vecchio (sia demograficamente che intellettualmente).

Roba da far sembrare alcuni pentastellati dei veri intellettuali!
Siamo a quei livelli.
 

AZ209

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Re: Brexit e possibili riperscussioni sul mondo dell'aviazione

Wizz Air si cautela in prospettiva di un possibile 'no-deal' aprendo una sussidiaria britannica chiamata Wizz Air UK, con possibile COA dedicato.
Wizz Air UK launches flights

Central and Eastern European LCC Wizz Air has secured its UK air operator’s certificate (AOC) and operating licence, paving the way for Wizz Air UK to launch flights on May 3.
London Luton-headquartered Wizz Air UK has been created to protect Wizz Air from route-right uncertainty, as the UK prepare to leave the European Union (Brexit). Other major European LCCs, like easyJet and Ryanair, have followed a similar strategy.
For the time being, Wizz Air UK has been established as a wholly owned subsidiary of EU-owned Wizz Air Holdings. This may ultimately need to change, depending on post-Brexit airline ownership requirements.
“While Wizz Air UK is a key part of our Brexit contingency plan, it is also the first genuine ultra-LCC licensed in the UK and the natural next-step in the development of our UK business,” Wizz Air CEO József Váradi said, announcing the Wizz Air UK launch at a media dinner in London on May 2.
Wizz Air UK has already performed some non-revenue training flights, but the first commercial flight will operate between London Luton and Bucharest on May 3.
“We are going to very quickly ramp up our operations, within two months, to eight aircraft,” Váradi said. “This is going to become a very sizeable operation right from the beginning, probably even bigger than we intended.”
The UK operation will start with a fleet of five aircraft (three Airbus A321s and two A320s) and grow to eight aircraft (five A321s and three A320s) by June 4. Seven out of the eight aircraft will come directly from Airbus, while the final example will come from Wizz Air’s Hungarian operation.
When Brexit was first announced, Varadi slowed off Wizz Air’s UK growth. But, on May 2, he said underlying demand has remained intact and Wizz Air now plans to add 14% UK capacity in 2018. Varadi added that Wizz Air’s growth strategy is “totally a function of financial performance” and the main risk for Wizz Air UK is currency exposure.
Varadi said Wizz Air UK’s growth will continue to be focused on London, although he did not rule out further expansion in the UK regions too.
The new airline will create 300 new management, pilot and cabin crew jobs. Some support functions will be provided by Wizz Air’s central services team in Budapest.
Wizz Air operates a fleet of 96 A320 and A321 aircraft across a network of more than 600 routes from 28 bases. The rapidly growing LCC carried 29.6 million passengers during the financial year ended March 31.

http://atwonline.com/airlines/wizz-air-uk-launches-flights
 

AZ209

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Fonti vicino ai brexiters (Telegraph) danno per quasi fatto un accordo di open skies US-UK post brexit

Revised UK-US open skies deal expected


A revised UK-US “open skies” pact is expected to be sealed to keep aircraft flying on key transatlantic routes after Brexit.
A deal is “close” after consensus was reached on the biggest issues up for debate, the Sunday Telegraph reported, quoting four sources in London and Washington.
“UK and US negotiators have agreed that major transatlantic airlines must be covered despite them being foreign owned – a break with the normal rules,” according to the newspaper.
“That means flights from Virgin, Norwegian Air and British Airways owner IAG – all majority-owned outside of the UK and US – will continue after Brexit.”
The UK has also offered in principle to include its overseas territories in the agreement, something not covered by the current EU-US open skies agreement.
The EU-US open skies deal was brought in a decade ago to provide uniform rules for airlines and airports. It has led to an estimated 18% increase in transatlantic traffic from 2006 to 2016.
It allows any EU airline and any US carrier to fly between any point in the European Union and any point in the US.
The agreement also effectively allows the free market to set the price and number of flights to and from countries, rather than the governments of these nations.
But the hitch arose when US negotiators offered only a basic bilateral agreement for when the UK quits the EU next year.
Standard agreements usually require airlines to be majority owned and controlled by firms from their home country.
But both BA and Virgin Atlantic do not fall into that category, prompting fears flights could be affected.
Normally landing rights for bilateral deals will only apply to a fixed number of flights per week to a fixed destination.
A fresh round of talks is expected to take place next month with officials and industry sources increasingly confident an agreement is within reach.
“We could get a deal right now if we wanted,” said one UK cabinet source, adding that Britain was mainly holding on for extra concessions.
An agreement, which negotiators believe can be announced before the March 2019 Brexit date even if not implemented, would be major victory for the British government.
Britain will leave the EU-US open skies deal the day after Brexit, meaning flights between America and the UK would be grounded unless an agreement is reached.
Separately, the UK also needs to negotiate an “open skies” deal with the EU, which is critical for US airlines as half of all Americans who fly to the UK travel on to the continent.
Talks with Brussels have yet to progress on such a deal given the impasse on wider Brexit issues such as customs arrangements and what happens on the Irish border.
“Nothing has been finalised,” said a US State Department official. TW



 

londonfog

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Non vorrei fosse l'ennesimo "sono pronti a firmare"... intanto tutti si stanno comportando come se non cambiasse niente. Staremo a vedere
 

AZ209

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Da FG

UK seeks negotiator to handle Brexit aviation talks

The UK government is recruiting a negotiator to handle EU talks aimed at finalising the post-Brexit aviation regulatory regime.
In an online job ad, the Department for Transport says it is seeking both a head of airspace strategy and a head of aviation EU exit negotiations.
The head of aviation EU exit negotiations will be responsible for the "overall negotiating position on aviation for the government" and for "overseeing negotiations with the EU on the future of our aviation safety and airspace relationships".
Additionally, the role includes "contributing to the formulation and implementation of the UK's future aviation strategy and development of related legislation and policies".
The other role involves developing policy to "modernise UK airspace" and "working on the links between airspace modernisation and the requirements of any new runway in the southeast [of England]".
Prior knowledge of airspace and the aviation sector is an "advantage but not necessary", says the job ad.
The UK is set to leave the EU in March 2019, but will likely then enter a transition phase lasting until December 2020.
The EU has previously indicated that a new air transport agreement, combined with an aviation safety agreement, will need to be signed with the UK to replace the nation's current membership of the bloc's open-skies regime as part of future trade talks.
David Davis, the UK's secretary of state for exiting the EU, indicated in March 2017 that the nation would no longer be part of the EU-US open-skies regime after Brexit.
Scoping talks between the UK and USA on a successor agreement are under way.

 

londonfog

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E ci pensano solo adesso! Nonostante abbia passato quasi due terzi della mia vita in un territorio in cui era sovrana Sua Maesta' Elisabetta II... gli Inglesi non finiranno mai di stupirmi! Parlo di Inglesi con cognizione di causa. Brexit e' un fenomeno puramente Inglese, Scozia e Irlanda del Nord non la pensano allo stesso modo.
 

AZ209

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E ci pensano solo adesso!
Ci sono arrivati con 2 anni di ritardo. Non mi sorprende vista la totale inettitudine.

Nel frattempo: Minister Greg Hands resigns over plans for third runway at Heathrow

https://www.thetimes.co.uk/edition/...s-over-plans-for-heathrow-expansion-cvw8x0l9n
Guarda caso lunedi' prossimo, quando dovranno passare il voto alla Camera , il pupazzo biondo spettinato da sempre il piu' avido oppositore al progetto, sara' in vacanza e quindi impossibilitato a votare contro. Fa parte del gioco nauseante di questo governo.
 

13900

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E ci pensano solo adesso! Nonostante abbia passato quasi due terzi della mia vita in un territorio in cui era sovrana Sua Maesta' Elisabetta II... gli Inglesi non finiranno mai di stupirmi! Parlo di Inglesi con cognizione di causa. Brexit e' un fenomeno puramente Inglese, Scozia e Irlanda del Nord non la pensano allo stesso modo.
Beh, un mio amico ha di recente iniziato la sua carriera nel dipartimento del commercio estero che si occupa/occuperebbe di negoziare i famosi "nuovi accordi" col mondo intero. Ha applicato a dicembre dell'anno scorso. #campacavallo
 

Fewwy

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Maaaaaaa... quindi che cavolo sta succedendo nella perfida Albione? :)

Queste ultime dimissioni non dovrebbero evidenziare il fallimento dell’ideologia Brexit?
 

Paolo_61

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Maaaaaaa... quindi che cavolo sta succedendo nella perfida Albione? :)

Queste ultime dimissioni non dovrebbero evidenziare il fallimento dell’ideologia Brexit?
Al contrario, si dimettono i favorevoli all'hard brexit per far saltare Teresona e prendere il controllo del negoziato. Prevedo tempi cupi per Albione
 

londonfog

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Anche la Gran Bretagna è politicamente precipitata nel baratro.
Purtroppo si.
La paralisi e' totale, l'unica carta a favore dei Conservatori e' Corbyn, che in pochi vogliono come primo ministro. I due maggiori partiti sono nella paralisi piu' totale e la Brexit ha completamente eliminato qualsiasi altro discorso politico. Ogni altra questione e' discussa se c'e' tempo e riportata dai media se c'e' spazio. Una tristezza incredibile.
 

londonfog

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Al contrario, si dimettono i favorevoli all'hard brexit per far saltare Teresona e prendere il controllo del negoziato. Prevedo tempi cupi per Albione
Io pero' non darei per persa la Teresona. Il suo principale alleato e' Jeremy Corbin. Hanno tutti paura di scatenare un processo che possa portare ad un'altra elezione, probabilmente vincerebbe lui, e questo nessuno lo vuole.