Coronavirus: riflessi sul mondo dell’aviazione


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East End Ave

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13 Agosto 2013
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su e giu' sull'atlantico...
Intanto, ahime', questo scrive Sales SVP ai clienti United Airlines:


To our Valued Customers,

As I said in my email yesterday, we’re committed to keeping you updated about what is happening at United, and I want to make sure you are well informed about important changes.

Due to a steep decline in demand as a result of the Coronavirus, we’re taking additional steps to adjust our international and domestic schedules. We want you to know that all of our schedule reductions are being implemented in a way that minimizes the impact to our customers and operation.

International network changes
We will reduce our international schedule by 20% in April. We’ve already begun planning similar reductions in May. These changes will include reducing frequencies where we’ve seen demand decline (such as Italy,) delaying start dates for seasonal travel to certain destinations, and downgauging to smaller aircraft to better align with current demand. These schedule changes will be loaded into systems on March 7 and include previously announced capacity reductions to select destinations across Asia and suspension of service to Shanghai, Beijing, Chengdu and Hong Kong.

Domestic network changes
The decline in our international bookings connecting to domestic flights, combined with lower demand among U.S. travelers, requires changes to our domestic schedule as well. Our schedules across the U.S. and Canada will be reduced by 10% in April. Changes will include replacing multiple frequencies on smaller aircraft with a single frequency on a large plane; reducing off-peak period flying such as early morning and late-night flights, and reducing markets where we can readily accommodate travelers over other hubs. These changes will also be loaded into systems on March 7.

We will reaccommodate customers whose travel is impacted by the schedule changes and if customers would prefer to delay their travel or choose other flights, change fees will be waived.

We will continue to keep you informed as we respond to changing circumstances. This is a challenging time for all of us in the travel industry. It is also a time when strong partnerships are more important than ever, and you can count on us to be with you throughout.

Please do not hesitate to contact your United Sales Manager if you have any questions. Thank you for your business.

Jake Cefolia
Senior Vice President Worldwide Sales
United Airlines
 

Derfly1992

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11 Luglio 2012
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Io ho un volo per VCE i primi di giugno con il seguente itinerario: MEL SIN (QF) -SIN-MUC-VCE (LH). Ritorno VCE-ZHR-SIN(Swiss) e SIN-MEL (Qantas).Oggi scopro nel sito di Viaggiare Sicuri che Singapore ha vietato l'ingresso e il transito per i cittadini Italiani provenienti dal Nord Italia... Per ora non ho ricevuto nessuna chiamata o messaggio da parte di Qantas (è tutto bigliettato Qantas; anche se alcuni dei voli siano operati da LH o LX). Ovviamente ho l'assicurazione e mi rimborsano l volo se deciso spontaneamente di cancellare il viaggio con almeno 7 giorni di anticipo; però il rischio di non poter rientrare a Melbourne a giugno è grande credo, visto che non posso atterrare a SIN... Voi cosa ne pensate ?
 

londonfog

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8 Luglio 2012
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Londra
Io ho un volo per VCE i primi di giugno con il seguente itinerario: MEL SIN (QF) -SIN-MUC-VCE (LH). Ritorno VCE-ZHR-SIN(Swiss) e SIN-MEL (Qantas).Oggi scopro nel sito di Viaggiare Sicuri che Singapore ha vietato l'ingresso e il transito per i cittadini Italiani provenienti dal Nord Italia... Per ora non ho ricevuto nessuna chiamata o messaggio da parte di Qantas (è tutto bigliettato Qantas; anche se alcuni dei voli siano operati da LH o LX). Ovviamente ho l'assicurazione e mi rimborsano l volo se deciso spontaneamente di cancellare il viaggio con almeno 7 giorni di anticipo; però il rischio di non poter rientrare a Melbourne a giugno è grande credo, visto che non posso atterrare a SIN... Voi cosa ne pensate ?
Uso Singapore come esempio...

Cosa vuol dire "ingresso"? A SIN, per esempio, cambi aereo senza passare dal controllo passaporti. I passeggeri in transito 'entrano' nel paese o no? Usando sempre il tuo esempio come caso specifico, se fail il check-in con un biglietto unico che prevede un transito a SIN (non un 'ingresso' se il transito non e' un ingresso) che diritti ha la linea aerea di negarti l'imbarco?
 

enzomatto

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Io ho un volo per VCE i primi di giugno con il seguente itinerario: MEL SIN (QF) -SIN-MUC-VCE (LH). Ritorno VCE-ZHR-SIN(Swiss) e SIN-MEL (Qantas).Oggi scopro nel sito di Viaggiare Sicuri che Singapore ha vietato l'ingresso e il transito per i cittadini Italiani provenienti dal Nord Italia... Per ora non ho ricevuto nessuna chiamata o messaggio da parte di Qantas (è tutto bigliettato Qantas; anche se alcuni dei voli siano operati da LH o LX). Ovviamente ho l'assicurazione e mi rimborsano l volo se deciso spontaneamente di cancellare il viaggio con almeno 7 giorni di anticipo; però il rischio di non poter rientrare a Melbourne a giugno è grande credo, visto che non posso atterrare a SIN... Voi cosa ne pensate ?
Sei in tempo a prendere residenza a Pantelleria, così non risulti più arrivare dal Nord Italia
 
Ultima modifica:

TW 843

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6 Novembre 2005
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Azionista LibertyLines
Solo in aeroporto puoi renderti veramente conto di quanto la gente non sia normale a prescindere.
”coronavirus” è la versione 2.0 del suo antenato di qualche anno addietro “voto il movimento 5 stelle”.
Ed affina in modo stupefacente la percentuale di italiani nati senza cervello.
Bestiale.
 

leerit

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La IATA ha comunicato che il costo per le compagnie aeree in seguito al coronavirus sara' di circa 117 miliardi di dollari.

Fonte Sky TG 24
 

enzomatto

Bannato
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20 Giugno 2018
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Solo in aeroporto puoi renderti veramente conto di quanto la gente non sia normale a prescindere.
”coronavirus” è la versione 2.0 del suo antenato di qualche anno addietro “voto il movimento 5 stelle”.
Ed affina in modo stupefacente la percentuale di italiani nati senza cervello.
Bestiale.
Eppure a Linate non ho visto scene strane. Quasi tutti senza mascherina
 

robygun

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27 Gennaio 2013
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Uso Singapore come esempio...

Cosa vuol dire "ingresso"? A SIN, per esempio, cambi aereo senza passare dal controllo passaporti. I passeggeri in transito 'entrano' nel paese o no? Usando sempre il tuo esempio come caso specifico, se fail il check-in con un biglietto unico che prevede un transito a SIN (non un 'ingresso' se il transito non e' un ingresso) che diritti ha la linea aerea di negarti l'imbarco?
Dal punto di vista legale hai ragione, credo..
Dal punto di vista "biologico" fisicamente entri nel paese e di conseguenza sei una potenziale fonte di contagio..
 

belumosi

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Uso Singapore come esempio...

Cosa vuol dire "ingresso"? A SIN, per esempio, cambi aereo senza passare dal controllo passaporti. I passeggeri in transito 'entrano' nel paese o no? Usando sempre il tuo esempio come caso specifico, se fail il check-in con un biglietto unico che prevede un transito a SIN (non un 'ingresso' se il transito non e' un ingresso) che diritti ha la linea aerea di negarti l'imbarco?
ADDITIONAL PRECAUTIONARY MEASURES IN RESPONSE TO ESCALATING GLOBAL SITUATION

3RD MAR 2020

In view of the surge in the number of confirmed cases around the world – in particular in Iran, northern Italy[1], Japan and Republic of Korea – the Multi-Ministry Taskforce will put in place further precautionary measures to limit the risk that these affected regions may pose to Singapore.

2. As of 3 March 2020, 12pm, there were 90,689 confirmed cases of COVID-19 globally, including 10,538 cases outside mainland China. The Republic of Korea has reported 4,812 cases, an increase of 600 cases in the last day. There were 1,835 cases reported in Italy, mostly in its northern region. Iran has reported 1,501 cases, an increase of 523 cases in the last day, and Japan has confirmed 268 cases.

3. The Taskforce is monitoring the situation closely. It will continue to take a calibrated and risk-based approach in determining the appropriate precautions and measures for Singapore. In the days ahead, it is likely that we will see a surge of infected cases in countries around the world, including in America, Europe, the Middle East and the rest of Asia. Singapore is a small, globally-connected city-state, and we are faced with a higher risk of imported cases.


Additional precautions for outgoing and incoming travellers

4. To protect Singaporeans, the Taskforce will put in place additional precautions for outgoing and incoming travelers.

5. In particular, Singaporeans are advised to defer non-essential travel to Iran, northern Italy, Japan and the Republic of Korea. Singaporeans should note that the Ministry of Foreign Affairs’ advisory issued on 8 January 2020 against travelling to or remaining in Iran due to rising tensions in the Middle East remains in place.

6. As the situation will continue to evolve, Singapore residents who need to travel to the affected regions are advised to regularly check the Ministry of Health’s (MOH) website for updates. Travellers are also advised to stay vigilant, monitor developments and heed the advice of the local authorities while overseas.

7. From 4 March 2020, 2359 hours, all new visitors with recent travel history to Iran, northern Italy or the Republic of Korea within the last 14 days will not be allowed entry into Singapore, or transit through Singapore. With immediate effect, the Immigration and Checkpoints Authority (ICA) will suspend the issuance of all forms of new visas to those with Iranian passports[2]. Previously issued short-term and multiple-visit visas for those with Iranian passports will also be suspended. During this period of suspension, they will not be allowed entry into Singapore.

8. From 4 March 2020, 2359 hours, the following returning groups will be issued with a Stay-Home Notice (SHN):

a) Residents (Singapore Citizens and Permanent Residents) with recent travel history to Iran, northern Italy, or the Republic of Korea within the last 14 days; and

b) Long-term pass holders (including work passes, Student’s Pass, Dependant’s Pass and Long-term Visit Pass) with recent travel history to Iran, northern Italy or the Republic of Korea within the last 14 days.

Under the SHN, they will have to remain in their place of residence at all times for a 14-day period after returning to Singapore.



Expanded clinical case definition


9. MOH has expanded the definition of suspect cases to include persons with pneumonia or severe respiratory infection with breathlessness who had been to Iran, northern Italy, Japan and the Republic of Korea within 14 days before onset of symptoms. Cases meeting the expanded definition will be referred to hospitals for further assessment.


Precautionary testing for symptomatic travellers

10. From 4 March 2020, 2359 hours, travellers entering Singapore and exhibiting fever and/or other symptoms of respiratory illness but who do not meet the clinical suspect case definition may be required to undergo a COVID-19 swab test at the checkpoint.[3] They may carry on with their journey immediately after undergoing the test. Pending the results, which may take between three and six hours, the travellers are advised to minimise contact with others as a precautionary measure. Individuals will be contacted on their swab test results and those with positive results will be conveyed to the hospital in a dedicated ambulance.

11. Short-term visitors who are identified for testing but refuse to do so will not be allowed entry into Singapore. Singapore Permanent Residents and long-term pass holders who refuse testing may have their immigration facilities and work pass privileges revoked or the validity shortened. All travellers, including Singapore Citizens, who do not comply with the testing or who cannot be contacted subsequently may face penalties and can be prosecuted under the Infectious Diseases Act.

12. The COVID-19 swab test kit deployed at checkpoints allows us to test beyond persons who are referred to hospitals, and extend testing to lower-risk symptomatic travellers as an added precautionary measure. This additional testing capability deployed upfront at checkpoints further increases our likelihood of detecting imported cases at the point of entry. As with any test, a negative result does not completely rule out the possibility of infection. As such, symptomatic travellers with a negative test result should continue to minimise social contact and seek medical attention should symptoms not improve over the next three days.


Preparing ahead

13. The additional precautions we are taking will help to reduce the risk of imported cases in Singapore. But the virus is spreading quickly around the world, and there are likely to be many undetected cases in countries that are not undertaking proactive testing. So we will be exposed to new waves of infection, and increasingly it will not be possible to stop the virus at our borders. We also cannot isolate Singapore and shut ourselves from the world. So despite our best efforts, we have to be prepared for new spikes in COVID-19 cases in Singapore, as has happened elsewhere.

14. We will therefore have to redouble our efforts within Singapore. All of us have a role to play. The Government will continue to put in resources to detect and isolate all cases of infection, as well as identify and quarantine their close contacts so as to break the chain of infection. Individuals will need to continue with practices that have proven effective in reducing the spread of infectious diseases. These include:

• Staying home when unwell and during the period covered by medical certificates;
• Practising good personal hygiene such as washing hands regularly with soap and water, and not touching the face unnecessarily; and
• Cleaning up after oneself at hawker centres and not sharing utensils.

These need to become part of our daily life permanently. Such habits will enable us to resist infections like COVID-19, while going about our daily lives normally as much as possible.

[1] Refers to eight administrative regions in northern Italy: Aosta Valley, Piedmont, Liguria, Lombardy, Emilia-Romagna, Veneto, Friuli-Venezia Giulia and Trentino-Alto Adige/Südtirol.
[2] Travellers from Italy and the Republic of Korea do not require visas to visit Singapore.
[3] Travellers who meet the clinical suspect case definition will be conveyed directly to the hospital.


MINISTRY OF HEALTH
3 MARCH 2020

https://www.moh.gov.sg/news-highlig...es-in-response-to-escalating-global-situation
 

rommix

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.
Attenzione alle Germania....se procedono di qs passo anche FRA e MUC verranno bannati dal resto del mondo...oggi c e stato un incremento di 200 casi....
 

londonfog

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Londra
@Cesare Caldi

Anche leggendo tutto quello che hai riportato non mi e' ancora chiaro se i passeggeri in transito sono considerati "incoming" o no.
 

leerit

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Il coronavirus costerà quest'anno al settore aereo tra 63 e 113 miliardi di dollari per l'impatto del calo dei passeggeri. E' la previsione comunicata dalla Iata in un briefing a Singapore.

"La svolta degli eventi a seguito di COVID-19 è quasi senza precedenti", si legge nel rapporto della Iata in cui si evidenzia che "non è chiaro come si svilupperà il virus, ma se vediamo l'impatto limitato ad alcuni mercati e una perdita di ricavi di 63 miliardi di dollari o un impatto più ampio che porta a una perdita di entrate di 113 miliardi, questa è una crisi". La Iata ha quindi rivisto le stime diffuse il 20 febbraio scorso in cui si calcolava un calo dei ricavi di 29,3 miliardi di dollari "sulla base di uno scenario che avrebbe visto l'impatto di COVID-19 in gran parte limitato ai mercati associati alla Cina. Da quel momento, il virus si è diffuso in oltre 80 paesi e le prenotazioni in avanti hanno subito gravi ripercussioni sulle rotte oltre la Cina". La Iata - nel precisare che non sono ancora disponibili le stime sull'impatto del virus sulle operazioni cargo - sottolinea la "forte reazione" dei mercati finanziari con le quotazioni delle compagnie aeree che sono scesi di quasi il 25% dall'inizio dell'epidemia, circa 21 punti percentuali in più rispetto al declino che si è verificato in una fase simile durante la crisi della SARS del 2003. Nel rapporto viene spiegato che le stime sono state elaborate sulla base di due scenari. Il primo include solo i mercati con oltre 100 casi COVID-19 confermati (al 2 marzo) che dopo un forte calo vedono un recupero tracciando un profilo a V. Si stima inoltre che calerà la fiducia dei consumatori in altri mercati (Nord America, Asia-Pacifico ed Europa). Le stime sulla flessione del numero di passeggeri, dovuto a COVID-19, vedono in testa l'Italia con -24% seguita da Cina (-23%), Iran (-16%),Corea del Sud ( -14%) Giappone (-12%), Singapore (-10%), Francia (-10%), Germania (-10%). A livello globale, questo calo della domanda si traduce in una perdita di entrate dell'11% pari a 63 miliardi di dollari cifra su cui la Cina inciderebbe per circa 22 miliardi. Il secondo scenario si riferisce invece a tutti i mercati che attualmente hanno 10 o più casi COVID-19 confermati (al 2 marzo). Il risultato è una perdita del 19% dei ricavi a livello mondiale legate al calo del numero dei passeggeri che equivale a 113 miliardi di dollari, sugli stessi valori registrati dal settore aereo durante la crisi finanziaria globale.

ANSA
 

Michele

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Firenze, Toscana.
ma non e' vero, nel report del WHO del 28 jan risulta un contagiato in germania e in quello del 29 4.
mentre in quello del 27 risultavano 3 francesi (quindi non e' neanche il primo)
Si parla di primo contagiato europeo, oltre un mese fa. Nello studio, è stato individuato il paziente 1 che, tornando dalla Cina, pare abbia portato in Europa il virus.
 
Stato
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