Piaggio p-180 Avanti III


FLRprt

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Mi par di ricordare che tra le modifiche volte a ridurre la rumorosità ci fossero anche gli scarichi motore ampliati e di forma diversa. Ma dale immagini non mi sembrerebbero modificati.
 

lnicoletti70

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Mi par di ricordare che tra le modifiche volte a ridurre la rumorosità ci fossero anche gli scarichi motore ampliati e di forma diversa. Ma dale immagini non mi sembrerebbero modificati.
In questa foto di Roberto Gorini da Airliners della macchina sperimentale di Piaggio I-PJAR si vedono bene sia le winglets che gli scarichi modificati, con maggiore superficie di espulsione e minor velocità dei gas di scarico:

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/2/4/2404425.jpg

Luca
 

NoEmptyElse

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BS
Grazie per il post Luca. :)
Condivido quello che hai scritto e mi associo negli auguri.
Unica piccola critica: se fosse stato possibile, avrei svecchiato il cockpit con una strumentazione più moderna dotata di schermi di grandi dimensioni. Avrebbe dato l'immagine di una evoluzione di prodotto più marcata. Ma immagino che nelle attuali condizioni non si potesse fare di più. Mi sembra invece molto positivo che si siano risolte le criticità del modello attuale.
Aspettiamo un boost da Mubadala per andare oltre. :)
Ciao
condivido che sarebbe bello aggiornare l'avionica di molte macchine, ma faccio un paio di considerazioni:
- l'attuale setup non ha handicap in termini operativi che ne pregiudichino le prestazioni (sotto molti aspetti), quindi meglio concentrarsi (il che vuol dire spendere i [pochi] soldi che ci sono) su aree dove poter fare efficienza per la clientela.
- molti aeromobili sono in flotte piccole, riqualificare gli equipaggi anche per quanto riguarda l'avionica aggiungerebbe dei costi poco digeribili
- chi spende i soldi si siede "dietro", che nel cockpit ci siano ancora gli sveglioni non è di grande interesse (aka non paga)
- quella macchina è utilizzata per diverse missioni speciali (e.g. radiomisure [in generale :)]) il che richiederebbe ri-certificazioni specifiche e costose

Mi piace che abbiano spinto su aspetti core del velivolo, migliorando performance e qualità percepita, per la playstation c'e' tempo. Riuscire a mantenere una nicchia di mercato come quella sarebbe davvero importante.
I miei migliori auguri a PA con questa nuova macchina.
Ciao
 

belumosi

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Per la serie: perché AZ e Piaggio no? Quindi...

Italy ponders Hammerhead UAV as Predator replacement
By: LUCA PERUZZI Source: Flightglobal.com 6 hours ago

Italy is evaluating the Piaggio Aero P1HH Hammerhead unmanned air vehicle (UAV) as a likely replacement for its air force's fleet of General Atomics Aeronautical Systems Predator As from later this decade.

The medium-altitude, long-endurance type is being developed by Piaggio as an unmanned variant of its twin-pusher P180 Avanti II business aircraft, but is yet to attract a launch customer.
However, Gen Gianni Candotti, head of air and space planning at the Italian air force, says the service is keeping a close eye on the Hammerhead's development.
Speaking at a Rome conference last week, Candotti said the UAV requirement covers a number of missions including intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR), electronic warfare and air-to-ground operations.He says: "Among the foreseen candidates, the Hammerhead should lead – if it will satisfy the requirements set for its development, demonstration and certification process."
Italy's Armaero procurement body is monitoring the progress of the Hammerhead, and will be the military certification body for the type.
Rome was the first European operator of the A-model Predator, and has subsequently upgraded its fleet to the enhanced A+ standard.
However, with in-service support from the manufacturer likely to end later this decade, Candotti says, the air force is now evaluating possible replacements.
In addition, the service is planning an enhancement programme for its Predator Bs – a number of which are deployed in Afghanistan in support of the NATO-led mission there.
Improvements are likely to include the integration of the Selex ES Seaspray maritime radar alongside an unidentified Israeli-made ISR pod, Candotti adds.
Additionally, Italy is evaluating the replacement of its E3R Strix-C 8kg (18lb)-class mini-UAVs, either with an updated version or an entirely new platform.
The nation is also changing the training provided to UAV operators. Previously personnel have been deployed to the USA for instruction, but in future this will be conducted in Italy.

http://www.flightglobal.com/news/ar...ammerhead-uav-as-predator-replacement-402246/
 

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Avantair Share Owners Finally See Aircraft Sales Proceeds

Disbursement of proceeds from the auction of 13 Piaggio P.180 Avanti twin turboprops sold under the bankruptcy of shuttered fractional provider Avantair began on February 20, a milestone in the company’s dissolution. St. Petersburg, Fla.-based Avantair was put into involuntary bankruptcy in August 2013, and the auctions, conducted under Section 363 estate property sales, started in July.

Distribution of the proceeds was blocked by a lawsuit brought by one Avantair shareowner, Corrections Corporation of America (CCA), which challenged the distribution plan. On January 29, the bankruptcy trustee granted a motion to allow distribution of the proceeds, while CCA’s lawsuit heads to the 11th Circuit Court of Appeals. CCA has not yet responded to AIN’s inquiries.

According to Amanda Applegate of Aerlex, a Santa Monica, Calif. law firm representing about half of the 660 Avantair share owners, none of the auctioned aircraft has been through the FAA-approved recertification process to restore its airworthiness certificate. The FAA revoked the airworthiness certificates of all former Avantair fleet aircraft in the wake of questions about their condition and maintenance records.

Average price of the auctioned aircraft was $810,000 each, a figure further reduced by payments to lienholders, including companies that provided maintenance services that Avantair failed to pay.

http://www.ainonline.com/aviation-n...re-owners-finally-see-aircraft-sales-proceeds
 

belumosi

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E alla fine è arrivato l'ordine dell'AMI per 3 Hammerhead. Vado a vomitare.

Italian air force orders three Hammerhead UAS

By: BETH STEVENSON
LONDON
Source: Flightglobal.com
3 hours ago​
The Italian air force has confirmed that it will be the launch customer for the Piaggio Aerospace P.1HH HammerHead unmanned air vehicle, as it commits to purchasing three systems.This will consist of six air vehicles and three ground control stations, to be delivered in 2016. The order follows on from the first flight of a representative prototype that took place last December.Italy's air force has publicly supported the development of the HammerHead since the UAV was unveiled at the Paris air show in 2013, but until now was hesitant to commit to a purchase.The medium-altitude, long-endurance UAV is derived from the manned P.180 Avanti twin turboprop. It was developed in collaboration with Selex ES, which will provide the mission control system, sensors, data link and ground control station.
Piaggio Aerospace​
“We are truly delighted about this decision,” says Carlo Logli, chief executive of Piaggio Aerospace. “It confirms the strong partnership we have with the Italian air force and showcases the P.1HH as one of the most advanced systems to enter the market.“We are grateful for the continued support of our partner Finmeccanica-Selex ES, the Italian Ministry of Defence, our shareholders and the valuable teamwork with the Italian hi-tech industry,” he adds.The HammerHead system entered a development and certification test campaign following the “seamless” first flight of Prototype 001, which took off from Trapani Birgi air base in Italy and carried out a sortie over the Mediterranean Sea.

http://www.flightglobal.com/news/articles/italian-air-force-orders-three-hammerhead-uas-409488/

Edit. Notare che ogni sistema Hammerhead è composto da una stazione a terra e DUE aerei.
 

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E alla fine è arrivato l'ordine dell'AMI per 3 Hammerhead. Vado a vomitare.

Italian air force orders three Hammerhead UAS

By: BETH STEVENSON
LONDON
Source: Flightglobal.com
3 hours ago​
The Italian air force has confirmed that it will be the launch customer for the Piaggio Aerospace P.1HH HammerHead unmanned air vehicle, as it commits to purchasing three systems.This will consist of six air vehicles and three ground control stations, to be delivered in 2016. The order follows on from the first flight of a representative prototype that took place last December.Italy's air force has publicly supported the development of the HammerHead since the UAV was unveiled at the Paris air show in 2013, but until now was hesitant to commit to a purchase.The medium-altitude, long-endurance UAV is derived from the manned P.180 Avanti twin turboprop. It was developed in collaboration with Selex ES, which will provide the mission control system, sensors, data link and ground control station.
Piaggio Aerospace​
“We are truly delighted about this decision,” says Carlo Logli, chief executive of Piaggio Aerospace. “It confirms the strong partnership we have with the Italian air force and showcases the P.1HH as one of the most advanced systems to enter the market.“We are grateful for the continued support of our partner Finmeccanica-Selex ES, the Italian Ministry of Defence, our shareholders and the valuable teamwork with the Italian hi-tech industry,” he adds.The HammerHead system entered a development and certification test campaign following the “seamless” first flight of Prototype 001, which took off from Trapani Birgi air base in Italy and carried out a sortie over the Mediterranean Sea.

http://www.flightglobal.com/news/articles/italian-air-force-orders-three-hammerhead-uas-409488/

Edit. Notare che ogni sistema Hammerhead è composto da una stazione a terra e DUE aerei.
Che paese di merda che siamo.
VERGOGNA!!!
 
Ultima modifica da un moderatore:

TW 843

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Azionista LibertyLines
India, va bene giustificare sempre tutto quello che fa la Piaggio o le forze armate però qui siamo oltre ogni limite.
Dopo aver buttato soldi pubblici in Piaggio in sussidi e in cassa integrazione, svariate volte, lo stato butta ancora soldii -in un periodo dove tutti tirano la cinghia e non ci sono soldi nemmeno per far volare i caccia- per fare da cavia sperimentale per un progetto DEMENZIALE di un'azienda privata.

No ma dico io, a cosa serve un drone della dimensione di un aereo??? Il vantaggio del drone è la dimensione. Viceversa il vantaggio dell'aereo è il pilota. Qui si buttano soldi nell'apoteosi dello svantaggio. Ma rendiamoci conto.

Chiedi a chiunque lavori in ambito militare/aeronautico cosa pensano di un progetto del genere.

Se lo stato italiano aveva bisogno di droni, ci sono tantissime aziende italiane da poter sovvenzionare.

Qui siamo alla prima repubblica, anzi alla repubblica zero. In confronto a questa cosa lo scandalo dei P180 Enav è acqua fresca...
 

india9001

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1
India, va bene giustificare sempre tutto quello che fa la Piaggio o le forze armate però qui siamo oltre ogni limite.
Dopo aver buttato soldi pubblici in Piaggio in sussidi e in cassa integrazione, svariate volte, lo stato butta ancora soldii -in un periodo dove tutti tirano la cinghia e non ci sono soldi nemmeno per far volare i caccia- per fare da cavia sperimentale per un progetto DEMENZIALE di un'azienda privata.

No ma dico io, a cosa serve un drone della dimensione di un aereo??? Il vantaggio del drone è la dimensione. Viceversa il vantaggio dell'aereo è il pilota. Qui si buttano soldi nell'apoteosi dello svantaggio. Ma rendiamoci conto.

Chiedi a chiunque lavori in ambito militare/aeronautico cosa pensano di un progetto del genere.

Se lo stato italiano aveva bisogno di droni, ci sono tantissime aziende italiane da poter sovvenzionare.

Qui siamo alla prima repubblica, anzi alla repubblica zero. In confronto a questa cosa lo scandalo dei P180 Enav è acqua fresca...
Sei molto competente in materia e ti credo, sono certo tu abbia ragione, ma di queste "cappellate" ne sono pieni i Paesi.. purtroppo l'industria militare vive di queste follie..
 

frenchMXP

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6 Novembre 2005
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Linate delenda est²
Sei molto competente in materia e ti credo, sono certo tu abbia ragione, ma di queste "cappellate" ne sono pieni i Paesi.. purtroppo l'industria militare vive di queste follie..
Ma da quando uno stato può comprare quello che vuole senza prima lanciare un appalto?

Siamo forse diventati come il Venezuela dove il despota di turno ordina a suo piacimento quello che desidera con i soldi dei cittadini?