Da The Aviation Herald
On Apr 26th 2013 the FAA released a new airworthiness directive 2013-08-12 superseding the emergency airworthiness directive of Jan 16th 2013 permitting the Boeing 787-800 to resume service after following steps have been taken: "Install main battery and auxiliary power unit (APU) battery enclosures and environmental control system (ECS) ducts; and replace the main battery, APU battery, and their respective battery chargers; in accordance with the Accomplishment Instructions of Boeing Alert Service Bulletin B787-81205-SB500003-00, Issue 001, dated April 19, 2013." As result of this new airworthiness directive a first Boeing 787-800 registration ET-AOP of Ethiopian Airlines took the skies on Apr 27th 2013 flying passengers from Addis Ababa (Ethiopia) to Nairobi (Kenya) as flight ET-801.
Insomma, dopo aver anche letto il sito della FAA, mi sembra di capire che a) sulla causa di quanto è successo, ancora nessuno si esprime -anzi sembra che nessuno abbia una idea- b) se è richiesto di sostituire batterie e caricabatterie, non è che ci sia un qualche problema di controllo qualità? c) mettiamo le batterie dentro una scatola, e speriamo bene ...