Riguardavo questa foto: è il tizio che è grande e grosso o è il sedile che è piccolo e stretto?
MCT chiusa?Beh, direi che l'esperimento "sdoppiamo il DOH-BAH e l'AUH-MCT" non ha funzionato. DOH-BAH e' diventato BAH-DAM, MCT chiusa, AUH continua con aereo piu' piccolo e DOH, beh, direi che vola piu' aria che pax tra noi e QR.
Bellissimo e a quanto pare dal video sembra che sia una configurazione "all forward". Non ho mai apprezzato i sedile "rear facing" in business class. Il sedile sembra molto elegante e da una sensazione di vera qualitá. La larghezza di 54 cm sono effettivamente un pó pochini ma sempre 4 cm in piú rispetto ai nostri sedili LH dove bisogna dormire in stile mummia. Spero onestamente in un serio e radicale upgrade della nostra business con il nuovo prodotto che verrá introdotto il prossimo anno con il b77x. Nel mentre complimenti a BA.Video:
si conoscono già gli operativi dei voli su MAD? ho visto che BA opera sulla tratta a volte con un 777. potrebbero rimpiazzare quello? mi piacerebbe provare A350 per la prima voltaLe prime rotte parrebbero YYZ e DXB, post training (credo MAD for quest'ultimo).
Non si sanno ancora. Airbus non conferma le date di consegna fino a -30gg, per cui non ci sono annunci per il momento. So di certo che il 350 sarà limitato al load di un A321, il che mi fa pensare che sostituirà uno dei 321, al momento sui BA456, 458 e ritorni. Il 777 (a volte 787) é di solito sulla 462; potrebbe essere che sarà quello a essere sostituito, specie se ci fosse penuria di aerei, ma se dovessi scommettere non lo sarà. D'estate il 777 riempie, e serve un po' di spazio cargo. Comunque c'é già Dancrane che controlla come un avvoltoio, capace che lo scopra prima dimmé.si conoscono già gli operativi dei voli su MAD? ho visto che BA opera sulla tratta a volte con un 777. potrebbero rimpiazzare quello? mi piacerebbe provare A350 per la prima volta
Layout al post #247Bellissimo e a quanto pare dal video sembra che sia una configurazione "all forward".
Spero di riuscirci a fare un giro anch'ioNon si sanno ancora. Airbus non conferma le date di consegna fino a -30gg, per cui non ci sono annunci per il momento. So di certo che il 350 sarà limitato al load di un A321, il che mi fa pensare che sostituirà uno dei 321, al momento sui BA456, 458 e ritorni. Il 777 (a volte 787) é di solito sulla 462; potrebbe essere che sarà quello a essere sostituito, specie se ci fosse penuria di aerei, ma se dovessi scommettere non lo sarà. D'estate il 777 riempie, e serve un po' di spazio cargo. Comunque c'é già Dancrane che controlla come un avvoltoio, capace che lo scopra prima dimmé.
GATWICK LAUNCHES NEW GATEWAY IN TO MILAN AND THE ITALIAN LAKES
Customers will soon be able to reach the metropolis of Milan from Gatwick with a year-round British Airways route to Milan Bergamo. The six-per-week service launches on September 1, 2019 with bookings available on BA.com from today.
Bergamo Airport is conveniently nestled between some of Italy’s most picturesque lakes and Milan. The airport is 45km from the fashion capital known for its sophistication and creativity which is perfect for a weekend city break. For those seeking a relaxed sunshine escape, Bergamo is the closest gateway to Lake Como and driving distance from Lake Garda, as well as the Franciacorta Wine Region. Bergamo also borders the Alps, providing access to a number of ski resorts during winter.
Adam Carson, British Airways’ Managing Director of Gatwick, said: “Milan Bergamo adds another exciting destination to our Gatwick network and is perfectly located for a city break, a summer visit to the lakes or even a skiing holiday in the Alps.
“From Gatwick we fly to over 70 destinations as our network continues to expand we’re adding new routes designed to appeal to both leisure and business customers.”
Seats are available to book on ba.com from today with flights operating from September 1, every day of the week apart from Saturday. Fares start from £25 one-way in Euro Traveller and £99 in Club Europe and customers can choose to cut the cost of flights by using Avios part payment. They can pick from a range of savings by destination and cabin while still collecting Avios and Tier Points on their bookings.
The airline is also increasing the number of flights to winter sun hotspot Cancun which will move to a five-per-week service during the winter season.
The new route comes as British Airways is investing £6.5 billion to improve its customer experience over the next five years, including new aircraft, new cabins, new catering, new lounges, WiFi, and new routes. BA
Historic milestone as we complete last-ever 747 D-check
It was the 129th D-check we have carried out on the Queen of the Skies in its 25 years with us, during which time our Cardiff colleagues have become the world’s number one MRO for this crucial work.
Product Delivery Manager James Miles talks about about the poignant visit of G-CIVE, pictured in this article along with some of the colleagues who worked on her. James explains: “A D-check is the deepest level of all the aircraft checks and focuses on the aircraft’s structure in particular.
"You can look at this as a deep restoration on a car, but that may only take place once in a car's life. A D-check on a 747, however, takes place every six years.
“During the check the entire contents of the cabin are taken out, floorboards are taken up, doors removed and inspections take place behind all of the insulation blankets.
"Engines are removed along with the flaps and ailerons. The expressions on some of the flight crews' faces when they have a tour of the facility and see an aircraft stripped is a picture.
"I can reassure them all that everything goes back together correctly and is thoroughly tested at the end, and contrary to popular belief we don’t have many spare parts left at the end.
“This is IVE’s second D2 check and of course the last for a British Airways aircraft. The check contained 39,377 man hours of work in 10,037 routine cards and 3,721 defect cards.
"In the 25-year history of BAMC this is the 129th 747 D-check we have ever carried out. BAMC has become the number one MRO for carrying out D-checks on 747s in the world.
and contrary to popular belief we don’t have many spare parts left at the end
Si intende dire che un singolo D-check ha un effort di 39377 ore? Cioè 4922 giorni? Sicuramente c'è qualcosa che mi sfugge...The check contained 39,377 man hours of work
Suppongo sia da dividere per il numero di persone che ci lavorano intornoSi intende dire che un singolo D-check ha un effort di 39377 ore? Cioè 4922 giorni? Sicuramente c'è qualcosa che mi sfugge...