News flotta & destinazioni British Airways


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L'articolo di AUSBT, come parecchi altri del resto, fa però "i conti" senza l'oste, ossia senza aver visto il prodotto. Per esempio mi sembra che sbaglino sul non avere USB che caricano, cosa che già esiste sulla poltrona Club di oggi.

Quanto alle dimensioni, per me il Club Suite risolve il problema principale che ho oggi con Club, ossia la larghezza all'altezza delle spalle, e il bracciolo interno di dimensione limitata. Bisogna anche ricordarsi che ogni sedile é un po' un compromesso, perché deve starci nel main deck del 380 cosí come sul 787, e soprattutto deve consentire a BA di farci soldi. Si poteva fare piú largo? Forse. Non so quanto sia largo il sedile (braccioli esclusi) su SQ, immagino piú grosso. Si poteva farlo senza avere un prodotto custom? No. Serve? Questo lo lascio dire agli altri; da un mio personalissimo punto di vista, faccio attenzione alla larghezza del sedile solo quando si parla di 9 vs 10abreast in economy.
 

AlicorporateUK

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9 Marzo 2009
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Sarajevo
DIRECT TO DAMMAM AS BRITISH AIRWAYS LAUNCHES THIRD ROUTE TO SAUDI ARABIA

British Airways has today announced it will fly from Heathrow to global business hub, Dammam in Saudi Arabia from December 1, 2019. Tickets are on sale now.

The route will be the only direct flight from London and launch as a daily service via Bahrain.

Flights will be operated by a four-class Boeing 777-200 departing year-round from Heathrow Terminal 5, landing into Dammam’s King Fahd International Airport.

Dammam is the capital of the Eastern Province and is known as the heart of the country’s petroleum industry. Dammam will be the third city in Saudi Arabia British Airways flies to with the airline already serving Riyadh and Jeddah with non-stop daily flights.

Moran Birger, Head of Sales for The Middle East and Asia Pacific, said: “Our customers are currently offered a limo service between Bahrain and Dammam, but the direct service will now enable seamless travel in eight hours from our home at Heathrow. More than half of Saudi Arabia’s oil and gas is produced in this region, so this new link underlines the importance of the Eastern province of the Kingdom and the need for smooth onward connections to Europe and the United States.”

Return fares start from £498 in World Traveller, £603 for World Traveller Plus, £2274 for Club World and £3798 in First.

Dammam is one of five long-haul routes being launched by British Airways in 2019, its centenary year. The airline is also launching non-stop flights to Pittsburgh and Charleston in the US, Osaka in Japan and Islamabad in Pakistan alongside several short-haul routes.

As British Airways marks its centenary year, the airline is set to look to the future with the arrival in July of its first of 18 A350-1000s, complete with the new Club Suite. Forming a significant part of the airline’s current five year £6.5bn investment programme for customers, the airline will receive four A350-1000s in 2019 and will begin a phased refit of its existing long-haul fleet with the next generation Club cabin. Two current Boeing 777s will also receive the Club Suite this year and the airline will be taking a phased approach to its roll-out.

As part of its £6.5bn investment over five years, the airline is revamping its First, World Traveller Plus and World Traveller cabins, rolling out industry-leading WiFi across its aircraft, opening new lounges and delivering great menus from the world’s leading airline caterers.

Notes to editors
•The flight time will be 8 hours 15 minutes from LHR to DMM, and 9 hours 10 minutes from DMM to LHR.
•Timetable for the Winter season 2019:



British Airways Media Centre
 

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Beh, direi che l'esperimento "sdoppiamo il DOH-BAH e l'AUH-MCT" non ha funzionato. DOH-BAH e' diventato BAH-DAM, MCT chiusa, AUH continua con aereo piu' piccolo e DOH, beh, direi che vola piu' aria che pax tra noi e QR.
 

LH243

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Bellissimo e a quanto pare dal video sembra che sia una configurazione "all forward". Non ho mai apprezzato i sedile "rear facing" in business class. Il sedile sembra molto elegante e da una sensazione di vera qualitá. La larghezza di 54 cm sono effettivamente un pó pochini ma sempre 4 cm in piú rispetto ai nostri sedili LH dove bisogna dormire in stile mummia. Spero onestamente in un serio e radicale upgrade della nostra business con il nuovo prodotto che verrá introdotto il prossimo anno con il b77x. Nel mentre complimenti a BA.
 

LICA

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8 Giugno 2011
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Le prime rotte parrebbero YYZ e DXB, post training (credo MAD for quest'ultimo).
si conoscono già gli operativi dei voli su MAD? ho visto che BA opera sulla tratta a volte con un 777. potrebbero rimpiazzare quello? mi piacerebbe provare A350 per la prima volta
 

13900

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si conoscono già gli operativi dei voli su MAD? ho visto che BA opera sulla tratta a volte con un 777. potrebbero rimpiazzare quello? mi piacerebbe provare A350 per la prima volta
Non si sanno ancora. Airbus non conferma le date di consegna fino a -30gg, per cui non ci sono annunci per il momento. So di certo che il 350 sarà limitato al load di un A321, il che mi fa pensare che sostituirà uno dei 321, al momento sui BA456, 458 e ritorni. Il 777 (a volte 787) é di solito sulla 462; potrebbe essere che sarà quello a essere sostituito, specie se ci fosse penuria di aerei, ma se dovessi scommettere non lo sarà. D'estate il 777 riempie, e serve un po' di spazio cargo. Comunque c'é già Dancrane che controlla come un avvoltoio, capace che lo scopra prima dimmé.
 

londonfog

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8 Luglio 2012
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Londra
Non si sanno ancora. Airbus non conferma le date di consegna fino a -30gg, per cui non ci sono annunci per il momento. So di certo che il 350 sarà limitato al load di un A321, il che mi fa pensare che sostituirà uno dei 321, al momento sui BA456, 458 e ritorni. Il 777 (a volte 787) é di solito sulla 462; potrebbe essere che sarà quello a essere sostituito, specie se ci fosse penuria di aerei, ma se dovessi scommettere non lo sarà. D'estate il 777 riempie, e serve un po' di spazio cargo. Comunque c'é già Dancrane che controlla come un avvoltoio, capace che lo scopra prima dimmé.
Spero di riuscirci a fare un giro anch'io
 

asterix123

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13 Dicembre 2013
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British Airways torna a volare su Orio Da ottobre nuovi voli da e per Londra
Un ritorno che fa rumore. British Airways, una delle compagnie aeree più importanti al mondo, da ottobre volerà su Orio al Serio: un collegamento al giorno da e per Londra Gatwick. Manca solo l’ufficialità che dovrebbe arrivare nei prossimi giorni: i biglietti non sono ancora in vendita, ma sul sito internet «Milan, Bergamo Orio al Serio» è già comparsa tra le destinazioni del network. La conferma che lo scalo bergamasco è entrato tra le rotte servite dalla compagnia britannica. L’operativo dovrebbe contare su 3 voli andata-ritorno dal lunedì al mercoledì in fascia mattutina e altrettanti in fascia pomeridiana-serale nei giorni di giovedì, venerdì e domenica.
https://www.ecodibergamo.it/stories...ttobre-nuovi-voli-da-e-per-londra_1305812_11/
 

AZ209

Socio AIAC
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24 Ottobre 2006
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Londra.
Confermata la LGW-BGY dal 1 settembre.

GATWICK LAUNCHES NEW GATEWAY IN TO MILAN AND THE ITALIAN LAKES

Customers will soon be able to reach the metropolis of Milan from Gatwick with a year-round British Airways route to Milan Bergamo. The six-per-week service launches on September 1, 2019 with bookings available on BA.com from today.
Bergamo Airport is conveniently nestled between some of Italy’s most picturesque lakes and Milan. The airport is 45km from the fashion capital known for its sophistication and creativity which is perfect for a weekend city break. For those seeking a relaxed sunshine escape, Bergamo is the closest gateway to Lake Como and driving distance from Lake Garda, as well as the Franciacorta Wine Region. Bergamo also borders the Alps, providing access to a number of ski resorts during winter.
Adam Carson, British Airways’ Managing Director of Gatwick, said: “Milan Bergamo adds another exciting destination to our Gatwick network and is perfectly located for a city break, a summer visit to the lakes or even a skiing holiday in the Alps.
“From Gatwick we fly to over 70 destinations as our network continues to expand we’re adding new routes designed to appeal to both leisure and business customers.”
Seats are available to book on ba.com from today with flights operating from September 1, every day of the week apart from Saturday. Fares start from £25 one-way in Euro Traveller and £99 in Club Europe and customers can choose to cut the cost of flights by using Avios part payment. They can pick from a range of savings by destination and cabin while still collecting Avios and Tier Points on their bookings.
The airline is also increasing the number of flights to winter sun hotspot Cancun which will move to a five-per-week service during the winter season.
The new route comes as British Airways is investing £6.5 billion to improve its customer experience over the next five years, including new aircraft, new cabins, new catering, new lounges, WiFi, and new routes. BA​

 

13900

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Mentre il 35K prende forma, almeno stando alle foto mandate in giro dal paparazzo Dancrane, British Airways Maintenance Cardiff (BAMC) ha completato l'ultimo D-check su un 747. In Intranet c'e' un bell'articolo di cui prendo qualche estratto:

Historic milestone as we complete last-ever 747 D-check


It was the 129th D-check we have carried out on the Queen of the Skies in its 25 years with us, during which time our Cardiff colleagues have become the world’s number one MRO for this crucial work.

Product Delivery Manager James Miles talks about about the poignant visit of G-CIVE, pictured in this article along with some of the colleagues who worked on her. James explains: “A D-check is the deepest level of all the aircraft checks and focuses on the aircraft’s structure in particular.

"You can look at this as a deep restoration on a car, but that may only take place once in a car's life. A D-check on a 747, however, takes place every six years.

“During the check the entire contents of the cabin are taken out, floorboards are taken up, doors removed and inspections take place behind all of the insulation blankets.

"Engines are removed along with the flaps and ailerons. The expressions on some of the flight crews' faces when they have a tour of the facility and see an aircraft stripped is a picture.

"I can reassure them all that everything goes back together correctly and is thoroughly tested at the end, and contrary to popular belief we don’t have many spare parts left at the end.

“This is IVE’s second D2 check and of course the last for a British Airways aircraft. The check contained 39,377 man hours of work in 10,037 routine cards and 3,721 defect cards.

"In the 25-year history of BAMC this is the 129th 747 D-check we have ever carried out. BAMC has become the number one MRO for carrying out D-checks on 747s in the world.