East End Ave
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Che botta dev'esser stata! Neppure 4 anni, se va in spare parts e' un bel danno...anche perche' praticamente se le possono riciclare solo internamente o quasi!
Che botta dev'esser stata! Neppure 4 anni, se va in spare parts e' un bel danno...anche perche' praticamente se le possono riciclare solo internamente o quasi!
Prendere un aereo con meno di 10 anni a pezzi per levargli il landing gear... mai visto.Two A380s have been withdrawn from service at Dubai World Central (DWC) airport and will be used as a spares source for the operational fleet, says Clark.
“We are in the process of [starting A380 retirements]. Two have been deactivated. They are under retirement because we’ve got a major overhaul coming up and it’s best to take the old aircraft out – they’re all written down – and take the gear off them rather than buy a $25 million main landing gear. I need two, possibly three, to meet that [overhaul] requirement.”
Mercato dell'usato?This aircraft will still be flying in Emirates in 2035. The fleet will stabilise at about 115…and then probably go down to about 90-100 by the middle of the next decade. So, the A380 will remain a major component of our fleet mix for the next 15 years at least...
Un'ultima nota sugli interni:“Clearly, the demand in the secondhand market isn’t there. So when we’ve got the life out of the aircraft that we had planned – in fact we’re extending them by a couple of years – we’re indifferent to what happens to them in the sense that we don’t have any value left in them and we don’t have to take any write-downs."
PICTURES: Qantas accepts first reconfigured A380
The first Qantas Airbus A380 featuring an upgraded cabin will re-enter service on 2 October on the London-Singapore-Sydney route.
Key parts of the upgrade include replacing the Skybed business class seats with the Qantas Business Suite, which features a 1-2-1 layout and is aligned with the hard product offered on its Boeing 787-9s. The total number of business seats increases by six to 70.
New business class seats on Qantas A380
New premium economy seats have also been fitted to the aircraft, taking the count in that cabin from 45 to 60, while the economy seat count has reduced by 30 to 341.
Premium economy seats on upgraded Qantas A380
Qantas has also made some changes to the cushioning in its 14 first class suites, and installed larger in-flight entertainment screens. Improvements have also been made to the lounge area on the aircraft's upper deck.
Refreshed lounge area
Including the first aircraft (MSN 063), three A380s are scheduled to complete the eight-week upgrade this year. All 12 of its A380s will be upgraded by the end of 2020.
"Working with Airbus, we’ve been able to use the cabin space more efficiently and improve the economics of the aircraft while also providing a better experience in every part of the aircraft," says Qantas chief executive Alan Joyce.
"By the end of this upgrade, we’ll have next-generation seating across our entire long-haul fleet of A380s, A330s and 787s."
Qantas è veramente al top cpme style, concordo con te, anche a me piace molto.Gran bella roba, chapeau!
Questa idea un po' oriental-british-retro' di far sembrare la cabina J un salottino da the, col legno, tessuti caldi e tonalita' di colori riposanti per gli occhi mi piace davvero tanto; mio malgrado la preferisco ai toni scuri-blu-grigi (over-plasticati) de noantri!
Interessante - intuitivamente si dovrebbe pensare che le rotte di lungo raggio servite da QF abbiano un mercato per la prima classe. Magari non è così, visto che sicuramente loro hanno molti più dati di noi per poter giudicare.Prodotto molto bello, l'unico dubbio è sull'elevato numero di posti in F, dove la tendenza è quella di ridurre le sedute, se non togliere del tutto la classe.
Voglio sperare che Clark non abbia veramente raccontato che a differenza dei concorrenti in EK con l’A380 ci fanno soldi perché 1- ne hanno comprati cento e invece gli altri solo una decina 2- Loro hanno le docce nei bagni di F/J e quindi la gente si strappa di mano le classi premium (dopo 10 anni!) pur di potersi lavare l’ombelico a 36000ft.Il punto di vista di Tim Clark sul 380 e sui (presunti) errori delle altre compagnie nella pianificazione
https://onemileatatime.com/emirates-president-a380-comments/
Da qualche parte lessi che EK aveva ottenuto i 380 scontati del 75%. Se fosse vero, si spigherebbe meglio la capacità di EK di ottenere buoni risultati dal bestione.Voglio sperare che Clark non abbia veramente raccontato che a differenza dei concorrenti in EK con l’A380 ci fanno soldi perché 1- ne hanno comprati cento e invece gli altri solo una decina 2- Loro hanno le docce nei bagni di F/J e quindi la gente si strappa di mano le classi premium (dopo 10 anni!) pur di potersi lavare l’ombelico a 36000ft.
Manco Andrea Dipré oserebbe tanto.