Aviaroma


FLRprt

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Se la conoscenza dell'aviazione che hanno è pari alla conocenza dell'inglese, 'nnamo bbene!
Sospetto uso -ed abuso- di Google Translator.
 

aa/vv??

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Up in the air
Se la conoscenza dell'aviazione che hanno è pari alla conocenza dell'inglese, 'nnamo bbene!
Sospetto uso -ed abuso- di Google Translator.
Spiace, ma Google traduce decisamente meglio. Ho provato a scrivere ciò che suppongo fosse il loro pensiero. Ecco la traduzione di Google:

Aviaroma is trying to revive the classes of the past. I bought thousands of photos of 707s and DC6s operated by Pan Am and TWA. The attitude of these photos is what we want. The world has changed but we can mix the old style with the new technologies
 

I-DISAronno

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Ecco da dove possono comprare gli aerei. La compagnia aerea Thai ha inviato un invito alle parti interessate il 23 agosto 2023, offrendo loro l'opportunità di fare un'offerta per sei aeromobili Airbus A380, registrati come HS-TUA, HS-TUB, HS-TUC, HS-TUD, HS-TUE e HS-TUF. Tutti e sei sono stati immagazzinati durante l'inizio della pandemia tra marzo e aprile 2020, e THAI Airways non li ha mai riportati in servizio. Non hanno però i C Check fatti e l'aeronavigabilità
 

I-DISAronno

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Quell’ “immagazzinati” svela l’ultima fonte della notizia…
È una traduzione automatica dell'Articolo che ho visto in inglese.
P.s.
The airline sent out an invitation to interested parties on August 23, 2023, offering them the opportunity to bid on six Airbus A380 aircraft, registered as HS-TUA, HS-TUB, HS-TUC, HS-TUD, HS-TUE, and HS-TUF. All six were stored during the beginning of the pandemic between March and April 2020, with THAI Airways never bringing them back to service
 

FLRprt

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Forse, per portarteli via sì (non ho una idea dei prezzi dell'usato su avioeurotax :cool:).
Mi sa che ti tocca spendere ben di più per fargli i tagliandi che hanno saltato, e sperare poi che vadano in moto alla prima: minimo minimo devi cambiare batteria e candele. Per la carrozzeria, li hanno tenuti in garage o all'aperto? Se all'aperto, mi sa che c'è bisogno almeno di una lucidatura. Chissa poi come stanno con le gomme: ventidue a macchina, fanno una bella cifra se le devi cambiare tutte. Poi devi andre al PRA per il passaggio di proprietà ...
 
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FLRprt

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A parte il chiasso, mi sa che rischiano di essere buoni solo per parti di ricambio: copioincollo da aerotime.aero.
Come vedete, l'opzione della demolizione sul posto è presa in considerazione. E con la formula 'visto e gradito' se scappa fuori qualche problema (penso ad un eventuale danno strutturale per manutenzioni fatte male o overweight landing) non ci si può rivolgere al venditore.
Per saperne di più, qualcuno può aggiungere ulteriori informazioni/considerazioni? La prima questione che mi viene in mente è: se un aereo è stato stored -sperando che le prescrizioni del costruttore per l'accantonamento siano state tutte correttamente seguite- basterebbe fare i check saltati ed applicare AD e Service Bulletin per renderlo legalmente volabile?
Grazie in anticipo a chi risponderà.

Thai Airways officially begins selling six Airbus A380s in ‘as is’ condition

Thai Airways, trading as THAI, has begun the process of selling six of its Airbus A380s in an “as-is, where-is” condition.
The airline sent out an invitation to interested parties on August 23, 2023, offering them the opportunity to bid on six Airbus A380 aircraft, registered as HS-TUA, HS-TUB, HS-TUC, HS-TUD, HS-TUE, and HS-TUF. All six were stored during the beginning of the pandemic between March and April 2020, with THAI Airways never bringing them back to service.
Bidders interested in acquiring any of the aircraft are welcome to put forth their proposals as well as a $50,000 deposit (per aircraft) no later than 11:59 pm Bangkok time (UTC +7) on September 12, 2023.

“The Bidder is well aware that this sale is conducted under the Bankruptcy Court’s order. The sale of the Aircraft contemplated by [General Terms and Conditions (GTC)] shall be subject to final approval of THAI’s Plan Administrator, and only upon receipt of such approval shall the sale be considered final and contemplated,” the invitation letter read.

Furthermore, THAI outlined that it retains the right to reject any bids from unfit suitors, including those sanctioned by the United States (US) and/or the Thai government.
By completing the purchase of the aircraft, the buyer would also have to fly their aircraft out of Thailand or would have them dismantled on site.

However, THAI said that no Airworthiness Directives (AD) or Service Bulletins (SB) were completed on the aircraft.
Four out of the six (HS-TUA, HS-TUB, HS-TUC, and HS-TUD) are currently stored at Bangkok Suvarnabhumi International Airport (BKK), while the other two (HS-TUE and HS-TUF) are located at Rayong-Pattaya U-Tapao International Airport (UTP).
According to THAI, none of the six had their most recent C-checks completed, including two with C3 checks scheduled in May and June 2019.
All aircraft of the type have a three-class layout, with 12 Royal First Class (Venus by Safran), 60 Royal Executive Class (Solstys by Stelia), and 435 Economy Class (CL3510 by Recaro) seats onboard.

While the airline considered bringing the type back as travel demand soared in 2022 and 2023, ultimately, THAI Airways chief executive officer Chai Eamsiri said that the carrier wanted to dump the A380s as part of a new wide-body aircraft order.
 

Farfallina

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23 Marzo 2009
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A parte il chiasso, mi sa che rischiano di essere buoni solo per parti di ricambio: copioincollo da aerotime.aero.
Come vedete, l'opzione della demolizione sul posto è presa in considerazione. E con la formula 'visto e gradito' se scappa fuori qualche problema (penso ad un eventuale danno strutturale per manutenzioni fatte male o overweight landing) non ci si può rivolgere al venditore.
Per saperne di più, qualcuno può aggiungere ulteriori informazioni/considerazioni? La prima questione che mi viene in mente è: se un aereo è stato stored -sperando che le prescrizioni del costruttore per l'accantonamento siano state tutte correttamente seguite- basterebbe fare i check saltati ed applicare AD e Service Bulletin per renderlo legalmente volabile?
Grazie in anticipo a chi risponderà.

Thai Airways officially begins selling six Airbus A380s in ‘as is’ condition

Thai Airways, trading as THAI, has begun the process of selling six of its Airbus A380s in an “as-is, where-is” condition.
The airline sent out an invitation to interested parties on August 23, 2023, offering them the opportunity to bid on six Airbus A380 aircraft, registered as HS-TUA, HS-TUB, HS-TUC, HS-TUD, HS-TUE, and HS-TUF. All six were stored during the beginning of the pandemic between March and April 2020, with THAI Airways never bringing them back to service.
Bidders interested in acquiring any of the aircraft are welcome to put forth their proposals as well as a $50,000 deposit (per aircraft) no later than 11:59 pm Bangkok time (UTC +7) on September 12, 2023.

“The Bidder is well aware that this sale is conducted under the Bankruptcy Court’s order. The sale of the Aircraft contemplated by [General Terms and Conditions (GTC)] shall be subject to final approval of THAI’s Plan Administrator, and only upon receipt of such approval shall the sale be considered final and contemplated,” the invitation letter read.

Furthermore, THAI outlined that it retains the right to reject any bids from unfit suitors, including those sanctioned by the United States (US) and/or the Thai government.
By completing the purchase of the aircraft, the buyer would also have to fly their aircraft out of Thailand or would have them dismantled on site.


However, THAI said that no Airworthiness Directives (AD) or Service Bulletins (SB) were completed on the aircraft.
Four out of the six (HS-TUA, HS-TUB, HS-TUC, and HS-TUD) are currently stored at Bangkok Suvarnabhumi International Airport (BKK), while the other two (HS-TUE and HS-TUF) are located at Rayong-Pattaya U-Tapao International Airport (UTP).
According to THAI, none of the six had their most recent C-checks completed, including two with C3 checks scheduled in May and June 2019.
All aircraft of the type have a three-class layout, with 12 Royal First Class (Venus by Safran), 60 Royal Executive Class (Solstys by Stelia), and 435 Economy Class (CL3510 by Recaro) seats onboard.

While the airline considered bringing the type back as travel demand soared in 2022 and 2023, ultimately, THAI Airways chief executive officer Chai Eamsiri said that the carrier wanted to dump the A380s as part of a new wide-body aircraft order.
Mi sa che sono macchine che non voleranno più se non al massimo verso la demolizione. Non hanno praticamente mercato macchine appena dismesse pronte a volare, figuriamoci con check pesanti da fare.